کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به همت متخصصین صنعت نفت انجام شد:

تعمیر پمپ انتقال نفت سکوی فروزان در خارک

16 ارديبهشت 1399 ساعت 14:38

توربوپمپ توربین میدان مشترک فروزان به‌دست متخصصان منطقه خارک تعمیر و دوباره به سکوی فروزان برگردانده و نصب شد.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، منصور لیراوی، رئیس تعمیرات مکانیک منطقه عملیاتی خارک گفت: با توجه به خرابی بدنه پمپ مستقر در سکو ابتدا تصمیم این بود که تعمیر اساسی آن در قالب برون‌سپاری انجام شود، اما در برنامه واحد تعمیرات مکانیک قرار گرفت.  

وی افزود: ابتدا قسمت‌های خورده‌شده استافینگ‌باکس از سوی جوشکاران ماهر با دقت پر شد و پس از آن، پوسته پمپ برای عملیات بورینگ به پتروشیمی خارک منتقل شد.

به گفته وی، پس از پایان این مرحله و سنگ‌زنی دوباره پوسته پمپ در کارگاه تراشکاری، قطعات مورد نیاز دیگر نظیر یاتاقان‌ها، بوش‌ها، پین‌ها و... در کارگاه تراشکاری ساخته و این قطعات روی پمپ نصب و تست‌های اولیه نیز انجام شد.

رئیس تعمیرات مکانیک منطقه عملیاتی خارک اظهار کرد: بلافاصله پس از پایان جمع‌آوری قطعات، پمپ به مجتمع نفتی فروزان منتقل و از سوی کارکنان کارگاه مکانیک و تراشکاری و مجتمع نفتی فروزان نصب شد و در مرحله آخر، عملیات هم‌محوری پمپ نصب‌شده با توربین با دقت فراوان انجام شد و پمپ در سرویس قرار گرفت. برای حصول اطمینان از عملکرد توربو پمپ در چند مرحله دستگاه مورد ارتعاش‌سنجی قرار گرفت که نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

پمپ دوم نیز که برای تعمیر اساسی به خشکی منتقل شده بود پس از انجام این مراحل و برای استفاده در سکو به عنوان پمپ جایگزین به مجتمع نفتی فروزان فرستاده شده است.


کد مطلب: 20831

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20831/تعمیر-پمپ-انتقال-نفت-سکوی-فروزان-خارک

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir