کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین واردات نفت عربستان را کاهش داد

15 ارديبهشت 1399 ساعت 9:29

واردات نفت خام چین از عربستان در ماه مارس ۱.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت، در حالی که خرید نفت این کشور از روسیه ۳۱ درصد افزایش داشت.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، اطلاعات گمرکی نشان می دهد واردات نفت خام چین از عربستان در ماه مارس 1.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت، در حالی که خرید نفت این کشور از روسیه 31 درصد افزایش داشت.

 واردات نفت خام چین در ماه مارس 4.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و به 9.68 میلیون بشکه در روز رسید. پالایشگاه ها علیرغم کاهش تقاضای داخلی برای سوخت و پایین آمدن نرخ پالایش نفت به خاطر تاثیرات همه گیری ویروس کرونا، ذخایر خود را از نفت ارزان پر کرده اند.

 اطلاعات وزارت گمرک چین نشان می دهد محموله‌های نفتی وارد شده از عربستان سعودی 7.21 میلیون تن معادل 1.7 میلیون بشکه در روز است.

 این رقم کمتر از 1.73 میلیون بشکه در روز وارد شده در سال گذشته و 1.79 میلیون بشکه در روز متوسط واردات روزانه طی دو ماه گذشته در سال جاری میلادی است.

روسیه ماه گذشته 7.02 میلیون تن معادل 1.66 میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد که کمتر از 1.71 میلیون بشکه در روز صادر شده در دو ماه اول سال جاری میلادی است.

 در حالیکه اکثر پالایشگاه های دولتی در چین تولید خود را در ماه مارس پایین آورده اند تا ذخایر سوخت آنها کاهش یابد، پالایشگاه های مستقل با سقوط قیمت نفت میزان پالایش خود را افزایش داده اند.

 عربستان سعودی و سایر اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت به همراه سایر تولیدکنندگان به قراردادی برای کاهش تولید رسیده اند تا به افزایش قیمت نفت کمک کنند ولی بسیاری عقیده دارند کاهش تولید بیشتری لازم است.

 واردات نفت چین از آمریکا در ماه مارس همچنان نزدیک به صفر بود. واردات نفت چین از آمریکا سال گذشته به خاطر جنگ تجاری بین دو کشور کاهش یافت ولی انتظار می رفت پس از معافیت های مالیاتی که پکن از اوایل مارس برای کالاهای آمریکایی از جمله نفت در نظر گرفت، مقدار این واردات افزایش یابد.

چین طی 5 ماه گذشته هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرده است. اطلاعات نشان می‌دهد واردات نفت این کشور از ایران 255779 تن است که 88.9 درصد نسبت به سال گذشته پایین آمده است.


کد مطلب: 20820

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20820/چین-واردات-نفت-عربستان-کاهش

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir