تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
رئیس یک شرکت نفتکش آمریکا گفت :« ما نفت خرید و فروش نمی کنیم. ما روی حمل و نقل نفت کار می‌کنیم و این یک داستان کاملا متفاوت است. ما یک بازار قدرتمند داریم و این قدرتمند ترین بازاری است که در طول عمر خود دیده ایم».
قیمت نفت و بازار گرمی نفت کش ها | نفت آنلاین
قیمت نفت و بازار گرمی نفت کش ها | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از سی ان بی سی، با سقوط قیمت نفت در هفته های اخیر، سهام شرکت های نفتکش افزایش یافته است و به گفته رئیس شرکت نفتکش نوردیک آمریکا (نوردیک امریکن تانکر)، کسب و کار بهتر از همیشه است.

هربیورن هنسون، رئیس شرکت نوردیک می گوید:« ما در حال حاضرپول زیادی به دست می آوریم، ترازنامه به شدت افزایش یافته است و من تا حالا شاهد چنین بازار قدرتمندی نبوده ام».

نوردیک سومین بازیگر بزرگ این بازار در پایان 2019 بود.

قیمت نفت در سال جاری میلادی در بحبوحه عرضه بیش از حد آن به بازار، همه گیری جهانی ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای انرژی سقوط کرده است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای اولین بار در تاریخ در روز دوشنبه به زیر صفر رسید و منفی 37 دلار در هر بشکه معامله شد.

تولید کنندگان در واقع به شرکت های دیگر پولی می پرداختند تا نفت را از آنها تحویل بگیرند چون ذخایر انرژی آنها بسیار پایین است. این شرایط به نفع شرکت هایی مثل نوردیک است که نفت را عمده حمل و نقل می کنند.

هنسون گفت با توجه به شرایط بازار، نوردیک می تواند 70 هزار دلار برای هر روز استفاده از نفتکش هایش هزینه دریافت کند. شرکت های بزرگی مثل اکسون و بریتیش پترولیوم از مشتریان نوردیک هستند.

 پیش بینی می شود در آمد نوردیک در سه ماهه اول سال میلادی جاری 88.5 میلیون دلار باشد که 65 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته بیشتر است.

وی گفت:« ما نفت خرید و فروش نمی کنیم. ما روی حمل و نقل نفت کار می‌کنیم و این یک داستان کاملا متفاوت است. ما یک بازار قدرتمند داریم و این قدرتمند ترین بازاری است که در طول عمر خود دیده ایم».

سهام شرکت نوردیک 19 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 5.85 دلار رسیده است. این شرکت  تصمیم دارد بدهی خود را کاهش داده و بر کل بازار تسلط یابد.
https://naftonline.ir/news/20735/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0