تاریخ انتشارجمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز اروندان، دستاوردهای این شرکت در سال ۹۸ را تشریح کرد.
مهندس جهانگیر پورهنگ | مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان
مهندس جهانگیر پورهنگ | مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان
به گزارش نفت آنلاین ،مهندس جهانگیر پورهنگ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وظیفه ذاتی این شرکت در تولید و نگهداشت میدان های نفتی حوزه غرب کارون گفت، با توجه به مشترک بودن این میدان ها و لزوم حفظ و نگهداشت توان تولید در این دسته از میدان ها، در گام اول با ایجاد ساز و کارهای مناسب، برنامه خاص تولید از میدان های غرب کارون را اجرایی کردیم.

وی با تاکید بر تحقق کامل برنامه تولید این شرکت در سال گذشته گفت: محورهای فعالیت مدنظر شرکت نفت و گاز اروندان در سال ۹۸ در ۶ محور اصلی قابل ذکر است.

پورهنگ اظهار کرد: در حوزه بهره برداری از میدان های غرب کارون، با استناد به دستور مقام عالی وزارت نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در خردادماه گذشته، نسبت به انجام فرآیند واگذاری میدان های آماده بهره برداری، با همکاری تنگاتنگ با شرکت مهندسی و توسعه نفت اقدام شد.

وی افزود: در این رابطه، ضمن تحویل گیری فاز نخست میدان نفتی آزادگان جنوبی مشتمل بر ۹۹ حلقه چاه حفر شده در آبان ماه گذشته، راهبری تولید از این میدان رسما به شرکت نفت و گاز اروندان سپرده شد.

پورهنگ در ادامه از تحویل گیری تلمبه خانه غرب کارون به عنوان یکی دیگر از اولویت های کاری شرکت اروندان در سال ۹۸ یاد کرد و افزود: در این حوزه از شهریور ماه گذشته، هماهنگی های لازم با شرکت متن انجام و در نهایت فرآیند تحویل و تحول این پروژه نیز انجام شد.

به گفته وی، تحویل گیری ایستگاه های برق در گستره میدان های نفتی حوزه غرب کارون از دیگر اولویت های کاری این شرکت بوده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان تاکید کرد: این ایستگاه ها، برق موردنیاز واحدهای غرب کارون را تامین می کنند.

 پورهنگ همچنین از حفاری و تعمیر ۵ حلقه چاه در میدان نفتی دارخوین به عنوان یکی دیگر از اقدامات این شرکت یاد کرد و افزود: حفاری این چاه ها از سال ۹۷ آغاز شده و با اتمام عملیات حفاری، ظرفیت تولید نفت این شرکت حدود ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان از نهایی کردن قرارداد فروش ۵۰ میلیون فوت مکعب از گازهای همراه غرب کارون در سال ۹۸ یاد کرد و گفت: در حال حاضر با هماهنگی های انجام شده با شرکت متن،  شرکت طرف قرارداد در مرحله طراحی تاسیسات و تامین کالا قرار دارد.

وی درباره ششمین دستاورد کاری شرکت نفت و گاز اروندان در سال ۹۸ نیز گفت: قرارداد توسعه میدان های سپهر و جفیر از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال گذشته است که هم اکنون عملیات مربوط به تجهیز کارگاه از سوی شرکت طرف قرارداد انجام شده و به عنوان یکی از اولویت های کاری شرکت در سال ۹۹ نیز پیگیری خواهد شد.
https://naftonline.ir/news/20647/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0