تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
توسط متخصصین شرکت نفت و گاز آغاجاری انجام شد:

دستیابی به دانش سیستم كنترل ارتعاشات ماشین آلات دوار

كارشناسان شركت آغاجاري با تعمير كنترلرهاي لرزش VC920 به دانش كنترل ارتعاشات ماشين آلات دوار با استفاده از رمز گشايي مهندسي معكوس دست يافتند.
شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری | نفت آنلاین
شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري ، رئيس نگهداري و تعميرات شركت آغاجاري با اعلام اين خبر بيان نمود: كارشناسان اين اداره با رمز گشايي مهندسي معكوس موفق به تعمير كنترلرهاي لرزش VC920 و دستيابي به دانش كنترل ارتعاشات ماشين آلات دوار شدند.

سيد محسن دهبانپور در اين رابطه عنوان كرد: پایش وکنترل ارتعاشات ماشین آلات دوار (Condition Monitoring) یکی ازپارامترهای مهم درزمان کارکرددستگاه می باشد، ازاینرو با توجه به اينكه تكنولوژي كنترلرهاي لرزش و سيستم حفاظت كمپرسورهاي گازي در انحصار چند كشور محدود از جمله آمريكا و آلمان مي باشد، كارشناسان شركت آغاجاري در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي ودرسال جهش تولید با اتكا به دانش و تجربه، هم انديشي و مشاركت مسئولانه با حداقل مستندات و پايش كاركرد كمپرسور موفق به استخراج و طراحي  اطلاعات مورد نظر شده  و اين ادوات را در واحد جمع آوري وتزریق گاز امتزاجی رامشیر با رمزگشايي و مهندسي معكوس تعمير نمودند.

رئيس نگهداري و تعميرات افزود: كنترلر هاي لرزش واحد جمع آوري يك پكيج كامل داراي پردازنده ، منبع تغذيه و نمايشگر بوده كه در ارتباط كامل با سيستم كنترل صنعتي ايستگاه مي باشد و كار تبادل اطلااعات را انجام مي دهد .

سيستم كنترلر هاي لرزش وظيفه پايش لرزش و ارتعاشات قسمتهاي مختلف كمپرسور، گيربكس و الكتروموتور واحد جمع آوري را بر عهده  دارند،  بدين صورت كه هر گونه ارتعاشي كه دامنه و سرعت ان از حد مجاز فراتر باشد ابتدا بصورت آلارم به اپراتور اطلاع رساني شده و در صورت برطرف نكردن ريشه آن چون كمبود خوراك ،پديده سرج يا مشكلاتي چون استهلاك در تجهيزات مكانيكي چون چرخدنده ها و ياتاقانها اقدام به صدور فرمان توقف اضطراري مي نمايد .

وي با اشاره به قابليت تعميم اين تجربه در ديگر كمپرسورهاي مشابه گفت: تعمير و راه اندازي  هركدام از اين ادوات در شرايط فعلي بيش از ١٠ ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي براي شركت در بر خواهد داشت .
 
https://naftonline.ir/news/20632/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0