تاریخ انتشارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
نماینده کارگران در شورای عالی کار تاکید کرد: دستمزد کارگران باید تا پایان فروردین‌ماه تعیین شود در غیر این صورت ١٣ میلیون کارگر براساس دستمزد سال گذشته حقوق می‌گیرند که این موضوع به لحاظ قانونی درست نیست.
دستمزد 99 | نفت آنلاین
دستمزد 99 | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ،  «ناصر چمنی» روز شنبه در خصوص تعیین دستمزد کارگران در سال ٩٩ گفت: دغدغه نمایندگان کارگری این بود که تعیین دستمزد پیش از پایان سال ۹۸ انجام شود و به سال جدید موکول نشود.  

وی افزود: در حال حاضر جامعه کارگری به دلیل عدم مشخص شدن مزد پایه با مشکلاتی مواجه شده است و با توجه به اینکه اکثر کارگران قرارداد موقت هستند و از اوایل فروردین باید قرارداد جدید منعقد شود بنابراین قراردادها آماده نیست و این موضوع جامعه کارگری را با مشکل مواجه کرده است.  

نماینده کارگران در شورای عالی کار در خصوص تعیین مزد ٢ میلیون ٨٠٠ هزار تومان گفت: این میزان در جلسات شورای عالی کار که سال گذشته برگزار شد تایید شده است اما اینکه تأثیرگذاری در کدام بخش ها باشد محل بحث است.  

وی ادامه داد: نمایندگان کارگران معتقدند اگر افزایش دستمزدی باشد باید در پایه حقوق باشد نه در سایر بخش های دستمزد همچون حق اولاد، مسکن و موارد دیگر و  براساس ماده ۴١ قانون کار میزان افزایش دستمزد باید بر پایه حقوق باشد.  

«علی اولیا بگی» دیگر نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره تعیین دستمزد ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان گفت: در شرایط موجود باید واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم و نظر کارشناسی ارایه شود و نه نظر احساسی و براین اساس ترجیح می دهم در این باره مصاحبه نکنم.

جلسه شورای عالی کار پس از سه جلسه رایزنی در سال ۹۹ بی نتیجه ماند و سرانجام در آخرین ساعات ۲۹ اسفند جلسه به نیمه دوم فروردین‌ماه موکول شد.  

پ‌ن: دستمزد کارکنان غیر رسمی صنعت نفت بر اساس قانون کار است و بر همین اساس این دسته از کارکنان اخبار مربوط به تعیین مزد 99 را به دقت پیگیری می نمایند.
https://naftonline.ir/news/20530/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
حمید
دست مزد نیروهای دولتی یا رسمی رو توی بهمن ماه تعیین کردن ولی چون برای نیروهای غیر رسمی ارزشی قائل نیستن هیچگونه فعالیتی جهت تعیین مزد انجام نمیشه
0