کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

تکمیل نخستین حلقه چاه نفتی در سال جدید

5 فروردين 1399 ساعت 15:39

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از اتمام و تکمیل نهایی حفاری یک حلقه چاه نفت همزمان با سومین روز از سال نو با بکارگیری دستگاه حفاری 93 فتح خبر داد.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی NIDC ،  مهندس سید عبداله موسوی با تبریک سال نو به مجموعه تلاشگران صنعت نفت کشور، گفت: عملیات حفاری چاه شماره  474 در میدان نفتی مارون در موقعیت مناطق نفتخیز جنوب هفتم مردادماه سال 98 شروع و سوم فروردین امسال تکمیل نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه این چاه در عمق بیش از سه هزار متری حفر گردیده است، افزود: سختکوشان این شرکت حسب وظیفه ذاتی در تمام ایام  و فصول سال از جمله تعطیلات رسمی و مناسبت ها برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت بدون وقفه در کار، حفاری چاه های نفتی و گازی  در میادین خشکی و دریایی را در شرایط اقلیمی مختلف استمرار می بخشند. 

موسوی اظهار کرد: در سه روز نخست فروردین ماه امسال در مجموع یک هزار و 36 متر حفاری چاه ها اعم از اکتشافی، توسعه ای توصیفی و تعمیری بوسیله ناوگان حفاری ای شرکت صورت گرفته است. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه ناوگان حفاری این شرکت بیش از 70 دستگاه حفاری ملکی خشکی و دریایی اعم از سبک، سنگین و فوق سنگین است، گفت: با وجود ایام تعطیل سال نو هم اکنون عملیات جابجایی  11 دکل حفاری در موقعیت های عملیاتی در حال انجام می باشد. 

وی ضمن اشاره به اقدامات به عمل آمده در سال گذشته در راستای توسعه فعالیت ها در دو بخش عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و تخصصی، افزود: در نتیجه برنامه ریزی به عمل آمده در این ارتباط ، همکاران ما سال پرکاری را در عرصه صنعت حفاری پیش رو خواهند داشت .

موسوی همچنین در تشریح عملکرد سال گذشته این شرکت در حوزه عملیات حفاری اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان این بخش به عنوان رکن اصلی صنعت حفاری در مدت پیش گفته عملیات حفر و تکمیل 114 حلقه چاه با موفقیت انجام و برای بهره برداری در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفت. 

وی گفت: از مجموع چاه های حفر شده  سه حلقه اکتشافی، 39 حلقه توسعه ای توصیفی و 72 حلقه تعمیری تکمیلی بوده است که 81 حلقه در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 16 حلقه شرکت نفت فلات قاره، چهار حلقه شرکت نفت مناطق مرکزی، سه حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت( متن)، هفت حلقه در قالب پروژه ای و سه حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر گردید. 

موسوی افزود: تحقق 163 هزار و 981 متر حفاری چاه ها از دستاوردهای سال 98 است که از این رقم 22 هزار و 808 متر برروی چاه های کاندید شده در پروژه های کلید در دست (EPD) و 24 هزار و 440 متر حفاری به روش افقی و جهت دار بوده است. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: در این مدت 28 دستگاه حفاری در زمینه حفر چاه های توسعه ای، شش دکل در چاه های اکتشافی، دو دکل چاه های توصیفی و 24 دستگاه در چاه های تعمیری مورد استفاده واقع شد و 12 دستگاه نیز در مراحل بازسازی، تجهیز قطعه و کاریابی قرار داشتند. 

وی اظهار کرد: در موضوع خدمات یکپارچه فنی و مهندسی نیز که بخش عمده آن در ارتباط با تکمیل و تعمیر چاه ها در مراحل حفاری و یا در حال بهره برداری است، تلاش جمعی همکاران در مدیریت های خدمات فنی و عملیات ویژه حفاری منتج به تحقق پنج هزار و 658 مورد خدمات متنوع که شامل افزون بر  20 مورد عملیات تخصصی گردید. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره شرایط کار در مناطق عملیاتی در هفته های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: تمهیدات پیشگیرانه بهداشتی ویژه ای در دو مقوله بهداشت عمومی و خود مراقبتی از سوی مدیریت HSE و فوریت های پزشکی شرکت با هماهنگی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در  دکل ها و اردوگاه های حفاری اعمال گردیده و با اختصاص تجهیزات و ملزومات لازم کارکنان در شرایط ایمن در حال انجام وظایف محوله می باشند.


کد مطلب: 20440

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20440/تکمیل-نخستین-حلقه-چاه-نفتی-سال-جدید

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir