تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا:

کاهش نیروها در بخش ستادی و عملیاتی NIDC انجام شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران :کاهش نیروها جهت پیشگیری از شیوع کرونا هم در بخش ستادی و هم در بخش عملیاتی بوده است. در مجموع نیروهای ترخیصی با همکارانی که در مرخصی هستند حدود ۵ هزار نفر می شوند.
مهندس سید عبدالله موسوی | شرکت ملی حفاری ایران
مهندس سید عبدالله موسوی | شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین ،  سید عبدالله موسوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در فرآیند  تولید نفت و گاز، کار بر روی دکل های حفاری بی وقفه استمرار دارد کما اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس لحظه ای تولید نفت متوقف نشد  و در شرایط امروز هم که جهان و از جمله کشور ما درگیر پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا است، کارکنان سختکوش این شرکت با توجه جدی به رعایت مسائل و دستورالعمل های بهداشتی در سلامت و صلابت کامل انجام وظایف ذاتی خود را با جدّیت و پشتکار دنبال می کنند.

وی ادامه داد: مجهز بودن دستگاه های حفاری و اردوگاه های پشتیبانی به درمانگاه، پزشک، تکنیسین و تجهیزات پزشکی که با شیوع این ویروس کرونا نسبت به تقویت آنها اقدام و از سویی تامین نیازهای مناطق عملیاتی از نظر امکانات بهداشتی و درمانی و انجام تست های غربالگری و اطمینان از سلامت عمومی کارکنان به هنگام ورود و خروج از محیط کار در سر فصل برنامه های کاری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با تاکید بر رعایت فرهنگ خود مراقبتی و اهتمام بر اولویت دادن به دستورالعمل های بهداشت و درمان صنعت نفت، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران ضمن جلوگیری از توقف فرآیند انجام کار، تلاش می کند که با بکارگیری حداقل نیروها و اجتناب از تجمعات غیر ضروری و کاهش ترددها، گام موثری در جلوگیری از شیوع این بیماری بردارد.

به گفته موسوی، کارگروه تخصصی و اجرایی مقابله با ویروس کرونا در شرکت ملی حفاری ایران در سه حوزه ستادی، پشتیبانی و عملیاتی فعال است که تاکنون اقدام های موثری نیز در این حوزه ها انجام داده که از میان آنها می توان به برنامه ریزی در خصوص اولویت بودن بکارگیری نیروهای اقماری ساکن استان خوزستان و ترخیص نیروهای غیربومی، ویزیت و غربالگری کارکنان پروازی در محل فرودگاه ها و در محل مبداء اعزام کارکنان به مناطق عملیاتی، شناسایی و معرفی بیماران به مراکز درمانی، معاینه و صدورگواهی سلامت کارکنان مأموریتی قبل از اعزام به دستگاه حفاری و ... اشاره کرد.

وی افزود: افزون بر این موارد با مرخصی کارکنانی که دارای بیماری های قلبی، ریوی و فشار خون بالا هستند، موافقت و تلاش شده که کار با حضور ۵۰ درصدی کارکنان پیش رود که البته این کاهش نیروها هم در بخش ستادی و هم در بخش عملیاتی بوده است. در مجموع نیروهای ترخیصی با همکارانی که در مرخصی هستند حدود ۵ هزار نفر می شوند.

موسوی ادامه داد: در بخش فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هم اقدام های خوبی انجام شده که از میان آنها می توان به نصب برچسب های راهنمایی، بنر، پوستر، علائم هشدار دهنده و آموزش راه های مقابله درخصوص پیشگیری از کرونا ویروس در دستگاه های حفاری، اماکن اداری، تأسیسات و کارگاه ها و نشر پیام های بهداشتی در راستای آگاهی بخشی به رعایت بهداشت فردی و عمومی، اشاره کرد.

وی به تهیه و تدارک ملزومات بهداشتی و درمانی و اقلام مورد نیاز گروه های پزشکی و کارکنان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۴۰۰ مخزن حاوی مواد ضدعفونی در اردوگاه های حفاری و مبادی ورودی ساختمان های اداری نصب شده، یکهزار عدد ماسک N۹۵، و ۳۵ هزار ماسک ساده، ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی دست، ۲۵۰۰ لیتر آب ژوال برای ضدعفونی کردن کاروان ها و محیط های کاری توزیع شده است.

موسوی ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران همچنین وسایل حفاظتی مورد نیاز تیم های پزشکی و غربالگری را هم شامل دستکش لاتکس، لباس پزشک (گان و کلاه)، لباس ضد ویروس، شیلد صورت و عینک را تهیه و تامین کرده است.

وی همچنین به تشکیل تیم واکنش سریع به صورت ۲۴ ساعته شامل ۲ نفر پرستار، ۲ نفر سم پاش، ۲ نفر راننده و تامین وسایل فردی و تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: کادر پزشکی شرکت ملی حفاری ایران به صورت روزانه بر انجام فعالیت ها در مناطق عملیاتی و کارگاهی نظارت دارد.

موسوی افزوده شدن مكمل ها از جمله ویتامین سی با هدف افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی نظیر آنفولانزا در سبد دارویی، تخصیص فضایی تحت عنوان پایگاه درمانی در دستگاه های حفاری با حضور پزشک، پزشکیار و تجهیزات مورد نیاز در راستای آموزش و غربالگری کارکنان ورودی به دستگاه، تهیه و تامین بسته های بهداشتی و توزیع آن در مناطق کم برخوردار حومه شهر اهواز در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، توقف فعالیت های عملیاتی شرکت در منطقه کیش را از دیگر اقدام های شرکت ملی حفاری در مقابله با ویروس کرونا یرشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پزشکان و پرستاران کشور که همچون دوران دفاع مقدس جان در طبق اخلاص گذاشتند و عاشقانه از هیچ کوششی برای سلامتی مردم دریغ نکردند قدردانی کرد و گفت: از پزشکان و کادر درمانی صنعت نفت و همچنین همکاران تلاشگرم در مدیریت HSE ، مدیریت خدمات، مدیریت منابع انسانی و اداره فوریت های پزشکی شرکت ملی حفاری نیز که نهایت تلاش خود را در خصوص اقدامات پیشگیرانه، آمادگی، مقابله و بازیابی سلامت کارکنان به عمل آوردند، قدردانی می کنم.
https://naftonline.ir/news/20407/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
همش دروغ ما هیچ روح دکل نداریم نه ماسک داریم نه دستکش
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
سلام . من برقکار ارشد دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری ایران هستم . ممنون از آقای موسوی ‌بابت زحمتشان . ولی بنده به عنوان یک نیروی دکل حفاری تا الان نه یکعدد ماسک نه مواد ضد عفونی و نه هیچ چیز دیگری به بنده تحویل نشده و این موضوع در مورد سایر همکارانمان هم صدق میکنه . شاید اقلامی که اقای مهندس موسوی فرمودند به درستی تقسیم نمیشه . لطفا پرسنل دستگاه های حفاری رو دریابید .
feedback
Iran, Islamic Republic of
تقسیم شده دوست گرامی ولی سر دکل نبوده، جایی دیگه تقسیم کردند...
تازه ترين نظرات
0