کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عیدی گازی سپاه به مردم در آستانه روز پدر:

نصب آخرین سازه دریایی سکوهای چهارگانه فاز۱۳ پارس‌جنوبی انجام شد

خبرگزاری تسنیم , 17 اسفند 1398 ساعت 16:50

با تلاش شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سکوی۱۳C آخرین سکوی فاز۱۳ در میدان گازی پارس‌جنوبی در خلیج فارس نصب شد.


به گزارش نفت آنلاین  همزمان با 13 رجب سالروز میلاد باسعادت حضرت امام علی(ع) آخرین سازه دریایی از سکوهای 10گانه پارس جنوبی مربوط به فاز 13 با تلاش متخصصان داخلی ساخته، تجهیز، حمل و نصب شد.

چهارمین سکو از سکوهای فاز 13 دهمین سازه از سکوهای پارس جنوبی که با تلاش جهادگران عرصه صنعت و سازندگی در شرکت صدرای بوشهر از زیرمجموعه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) ساخته شده بود پس از تجهیز و حمل با موفقیت در جایگاه خود نصب شد.

به‌گفته مدیرعامل شرکت صدرا این سکو که از سکوهای 10گانه پارس جنوبی است به‌سفارش شرکت ملی نفت ایران ساخته شده است.

محسن صمدی از افزایش میزان برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: با نصب سکوی 13C پارس جنوبی و پس از انجام مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری میزان برداشت گاز از حوزه مشترک گازی پارس جنوبی روزانه 14 میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ساخت و طراحی و مهندسی این سکو 100 درصد ایرانی و 60 درصد از تجهیزات آن نیز توسط شرکت‌ها و تولید کنندگان داخلی تولید و تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت صدرا  افزود: با نصب و راه‌اندازی این سکو و با در مدار قرار گرفتن آن علاوه بر ایجاد اشتغال به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون رونق تولید عمل شده است و گاز شیرین کشور تأمین و خوراک صنایع پایین‌دستی نیز فراهم می‌شود.

صمدی ضمن بیان این مطلب که شرکت صدرا قابلیت طراحی، مهندسی، ساخت و نصب و راه‌اندازی سکو و سازه‌های دریایی را دارد اضافه کرد: با واگذاری پروژه‌های جدید به این شرکت علاوه بر اشتغال نیروهای بومی و متخصص زمینه خودکفایی در صنایع وابسته به نفت فراهم خواهد شد.

وی وزن این سکوی 13C پارس جنوبی را 2300 تن دانست و گفت: این سازه دریایی آخرین سکو از سکوهای 10گانه پارس جنوبی است که در شرکت صدرا بوشهر ساخته، تجهیز، حمل و نصب شد.


کد مطلب: 20356

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/20356/نصب-آخرین-سازه-دریایی-سکوهای-چهارگانه-فاز۱۳-پارس-جنوبی-انجام

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir