تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: حمایت موثر و مستمر از سازندگان و صنعتگران سرفصل تعاملات این شرکت با بخش خصوصی داخلی است.
شرکت ملی حفاری ایران || نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران || نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی روز دوشنبه (28 بهمن ماه) در نشست مشترک معاونان و مدیران این شرکت با رئیس و شماری از مدیران  جهاد دانشگاهی کشور، افزود: هم افزایی میان سازندگان، تولید کنندگان و صنعتگران در بومی سازی و کیفیت گرایی تولیدات ساخت داخل بسیار نقش آفرین بوده است. 

وی اظهار کرد: این شرکت در بیش از یک دهه گذشته در نتیجه همکاری و همیاری با شرکت ها، مجمتع های بزرگ صنعتی و مراکز دانش بنیان با ارایه نقشه راه در زمینه انتقال دانش فنی، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری گام های بلندی برداشته و طراحی و کسب دانش فنی افزون بر هفت هزار قطعه و تجهیز در سرجمع تولید فراتر از 20 هزار قطعه دستاورد این تعامل دو سویه می باشد. 

موسوی با تشریح فرآیند کار در صنعت نفت و نقش و جایگاه حفاری در تولید، بر بومی سازی ساخت دکل های حفاری در کشور تاکید کرد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران در زمینه ساخت دستگاه های حفاری توسط سازندگان داخلی حمایت و سرمایه گذاری بسیار مطلوبی انجام داده و تاکنون شش دکل حفاری خشکی ساخت داخل گردیده که با حفاری  افزون بر یکصد حلقه چاه، عملکرد مطلوبی در حفر و تکمیل چاه های نفت و گاز داشته اند. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به همکاری های این شرکت با جهاد دانشگاهی اشاره و از شمار این همکاری ها، انعقاد قرار داد ساخت سه دستگاه حفاری سنگین خشکی 71 ، 72 و 73 فتح را یادآوری کرد و  افزود: در این ارتباط دستگاه حفاری 71 چند سال است که به ناوگان شرکت پیوسته و دکل  72 فتح روز سه شنبه 29 بهمن ماه که روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی نام گرفته با حضور وزیر نفت افتتاح و در مدار عملیات قرار می گیرد. 

وی به برنامه های این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: در اهداف و برنامه های توسعه ای تدوین شده شرکت استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی، ارتقا دانش فنی و ایجاد انگیزش بیشتر در صنعتگران ایرانی مورد تاکید بوده و در واقع صنعت حفاری در کشور در مسیر رشد و تعالی خود به صنعتی بومی مبدل و تلاش نموده با برخورداری از متخصصان و کارشناسان مجرب و داشته های فنی و تخصصی، در تحقق برنامه های صنعت نفت کشور پیشقدم باشد. 

در این نشست دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در معرفی توانمندی های این نهاد و زمینه های همکاری با صنعت نفت و حفاری مطالبی بیان داشت. 

وی با اشاره به قرارداد ساخت سه دستگاه حفاری سنگین خشکی با شرکت ملی حفاری گفت: متعاقب ساخت و تحویل دستگاه حفاری 71 فتح که در چرخه عملیات قرار دارد، دستگاه حفاری 72 فتح نیز آماده راه اندازی گردیده و دستگاه حفاری 73 فتح در نیمه دوم سال 99 تحویل این شرکت خواهد شد. 

طیبی با قدردانی از حمایت های شرکت ملی حفاری ایران از سازندگان و صنعتگران داخلی، افزود: 45 درصد تجهیزات دکل حفاری 72 فتح داخلی و ساخت آن در قیاس با خرید خارجی بیش از 40 درصد صرفه جویی ارزی داشته است
https://naftonline.ir/news/20203/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0