تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
سخنان نفتی رییس جمهور در اجتماع بزرگ مردم تهران:

آنها که می‌گویند نمی‌توان پیشرفت کرد، به دست مهندسان نفت ما نگاه کنند

رئیس‌جمهوری گفت: آنهایی که می‌گویند ما در برابر آمریکا نمی‌توانیم بایستیم و نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، در خطا و اشتباه هستند. آنها به دست کشاورزان، صنعتگران، کارگران و مهندسان نفت ما نگاه کنند.
دکتر حسن روحانی || رییس جمهور || نفت آنلاین
دکتر حسن روحانی || رییس جمهور || نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ بهمن‌ماه) در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی چهلمین و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این مطلب افزود: امروز ببینید ملت ایران با چه پیشرفتی مواجه است. آمریکا اشتباه کرده و نفهمیده که کشاورزان و مهندسان ما در سراسر کشور با همه توان برای نیازمندی‌های خود ایستادند.

صادرات بنزین

رییس‌جمهوری با بیان اینکه تولید بنزین ما از آغاز دولت یازدهم ۵۲ میلیون لیتر در روز بوده است و امروز ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز است و در واقع تولید بنزین ما در این ۶ سال دو برابر شده است، افزود: آمریکا زمانی فکر می‌کرد اگر بنزین را تحریم کند کشور ما به هم می‌ریزد و در پمپ بنزین ها صف درست می‌شود؛ اما ما امروز بنزین صادر می کنیم.

رکوردشکنی در تولید گاز

رییس‌جمهوری ادامه داد: من یک خبر افتخارآمیزی که البته به صورت رسمی در پایان امسال اعلام می شود را همین جا به ملت ایران اعلام می‌کنم. در زمان پیروزی انقلاب، مقدار تولید گاز کشور ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است. همچنین در روز شروع به کار دولت یازدهم، تولید گاز ما ۶۲۵ میلیون متر مکعب در روز بوده است. پایان امسال تولید گاز کشور به هزار میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

کشف نفت

وی خاطرنشان کرد: این بزرگترین افتخار برای مهندسان و کارگران نفت و گاز کشور است. ببینید کشور در چه رشدی قرار گرفته است. مهندسین ما امسال ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا را در ایلام و خوزستان کشف کردند. آمریکا خطا کرده و اشتباه کرده و فکر کرده اگر ما را در تحریم قرار بدهد، ما عقب‌نشینی خواهیم کرد.

عاقبت تحریم نفت برخی همسایگان

رییس قوه مجریه در ادامه با اشاره به تحریم های بی‌سابقه علیه کشور تصریح کرد: مردم به خدا قسم این فشاری که در این دو سال اخیر بر ملت ما وارد شده است، یک دهم آن بر هر کشور دیگری در این منطقه وارد می شد، در برابر آمریکا تسلیم می‌شدند و خضوع می‌کردند. شما بدانید بسیاری از کشورهای همسایه ما اگر یک ماه نفتشان تحریم بشود، نمی‌توانند حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند.

صادرات کالا

رییس‌جمهوری به دستاوردهای اقتصادی کشور در سال اخیر پرداخت و گفت: در این ۱۰ ماه سال جاری بانک مرکزی ۱۴ میلیارد دلار برای کالای اساسی و ۲۰ میلیارد دلار برای غیر کالاهای اساسی پرداخت کرده است. در طول این ۱۰ ماه ۷۲ میلیارد دلار صادرات و واردات داشتیم. ۳۶ میلیارد وارد کرده‌ایم و ۳۵.۵ میلیارد صادر کرده‌ایم. بنابراین مردم ما روی پای خود ایستاده اند، مردم ما بازوهایشان را قوی‌تر کرده‌اند، افکارشان را مجهز کرده‌اند.

اشتغالزایی

وی افزود: مردم عزیز و بزرگ ایران، ۵۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان امروز در کشور ما کار می‌کند و ۳۰۰ هزار نفر طی سه چهار سال اخیر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شده‌اند. ما در آغاز دولت یازدهم ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شاغل در کشور داشتیم اما امروز ۲۴ میلیون ۴۰۰ هزار شاغل داریم، یعنی سه میلیون و۶۰۰ هزار بر شاغل خالص ما اضافه شده است. علی رغم تمام فشارها و تهدیدها، هر سال به طور متوسط ۵۰۰ هزار نفر مشغول به کار شده اند. این نشان می‌دهد مسیر ما مسیر درستی بوده است.

دولت ورشکسته نیست

رییس‌جمهوری تاکید کرد: ما دست روی دست نگذاشته‌ایم، دولت ما ورشکسته نیست، ملت ما تسلیم شده نیست. آمریکا بفهمد اشتباه کرده و خطا کرده است و بزرگترین خطاها را مرتکب شده است.
 
https://naftonline.ir/news/20144/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0