کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی:

لزوم قانون شدن تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و خانواده های آنان

3 بهمن 1398 ساعت 17:28

استفساریه تبصره 1 بند (ذ) ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه توسط شورای نگهبان جهت اصلاحیه و تصویب بصورت قانون به مجلس شورای اسلامی برگردانده شد.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ؛ استفساریه تبصره 1 بند (ذ) ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه توسط شورای نگهبان جهت اصلاحیه و تصویب بصورت قانون به مجلس شورای اسلامی برگردانده شد.

مجلس می‌بایست مجدداً طرح مذکور را در دستور کار قرار دهد و مجدداً بصورت یک قانون تصویب نماید.

بر اساس این طرح ایثاگران و خانواده های آنان ؛ خارج از سهمیه استخدامی بدون آزمون جذب دستگاه های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شده یا می شوند .

این موضوع در صورت قانون شدن شامل تمامی مشمولان ماده (۲) قانون ایثارگران (اعم از خانواده شهدا، همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان یکسال اسارات و بالای یکسال اسارت همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) به بالا و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه و همسر و فرزندان آنان) می شود.

شایان ذکر است روز سوم دی ماه 1398 نمایندگان با ۱۵۲ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه با استفساریه تبصره 1 بند (ذ) ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه موافقت کرده بودند و این طرح جهت تایید به شورای نگهبان ارسال شد.

شورای نگهبان نیز در تاریخ 18 دی ماه 1398 در نامه ای اعلام کرد طرح مذکور جهت اصلاحیه و تصویب بصورت قانون به مجلس شورای اسلامی برگردانده شد و مجلس می‌بایست مجدداً طرح مذکور را در دستور کار قرار دهد و مجدداً بصورت یک قانون تصویب نماید.
 

در بسیاری از کشورهای دنیا ؛ بالاخص کشورهایی که درگیر جنگ جهانی دوم بودند ارائه خدمات به کسانی که در راه دفاع از وطنشان به جنگ رفته بودند ؛ یا در جنگ عضوی از بدنشان را از دست داده اند امری عادی است و خدمات رسانی به ایثارگران یک کشور اصلا موضوع تازه ای نیست که فقط در ایران بخواهد اتفاق بیافتد.

سال هاست که جنگ تحمیلی به پایان رسیده است ؛ اما با گذشت ده ها سال هنوز اثرات تلخ جنگ بدنبال خانواده های عزیز و محترم شهدا ؛ جانبازان و ایثاگران است و با توجه به بازگشت این طرح مهم به مجلس ؛ انتظار ایثارگران و خانواده های آنان قانون شدن این طرح در مجلس و ارسال مجدد آن به شورا ؛  جهت تصویب در شورای نگهبان می باشد.

نفت آنلاین نیز امیدوار است نمایندگان محترم مجلس درک نمایند آسایش ؛ آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون چه کسانی هستیم و با قانون کردن این موضوع و ارسال مجدد آن به شورای نگهبان قدمی برای رضایتمندی خانواده بزرگ ایثارگران در کشور بردارند.

در صورت قانون شدن این طرح توسط مجلس شورای اسلامی و تایید آن توسط شورای نگهبان تمامی وزارتخانه ها از جمله وزارت نفت ملزم به اجرای آن می باشند.
 


کد مطلب: 19988

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19988/لزوم-قانون-شدن-تبدیل-وضعیت-استخدامی-ایثارگران-خانواده-های-آنان

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir