کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محکومیت یک قاچاقچی نفتگاز

خبرگزاری فارس , 1 بهمن 1398 ساعت 16:48

قاچاقچی نفتگاز رئیس تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به جزای نقدی 770 میلیون تومانی برای قاچاقچی نفتگاز در قروه گفت: 7 هزار و 600 لیتر نفتگاز قاچاق در قروه کشف شد.


به گزارش نفت آنلاین ؛  سید نجیم حسینی  در سنندج اظهار کرد: افرادی که در یک کارواش مبادرت به قاچاق 7600 لیتر نفتگاز کرده بودند در تعزیرات حکومتی کردستان ‏علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ‏779 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.‏

وی افزود: در پی وصول اخبار و اطلاعات موثق مبنی بر اینکه عده‌ایی در قالب باند تهیه و توزیع مواد سوختی اقدام به دپوی مقادیر قابل توجهی سوخت قاجاق در مخازن کارواش می‌نمایند و قصد بارگیری و انتقال مواد سوختی را دارند پس از هماهنگی با دادستان شهرستان قروه، مامورین پلیس آگاهی شهرستان قروه در محل حاضر شدند.

وی بیان کرد: در این گزارش مشخص شد یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ حامل دو هزار لیتر نفتگاز بارگیری و در حین خروج توقیف شد و همچنین یک کامیون کمپرسی بنز نیز در حال بارگیری از مخزن کارواش بود که حامل 5 هزار و 600 لیتر نفتگاز بود بنابراین در مجموع هفت هزار و 600 لیتر نفتگاز کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان یادآور شد: با تشکیل پرونده در اداره تعزیرات حکومتی و با احضار مالک کارواش و دو راننده‌ی حامل سوخت‌های مکشوفه ضمن عنایت به اظهارات متهمین، کیفیت دفاعیات بلااثر، احراز و اثبات نگهداری سوخت موصوف در مخازن، عدم ارائه مدارک معتبر و مستند از جمله حواله شرکت نفت و غیره رئیس شعبه صالح بر رسیدگی، مالک کارواش را از حیث اتهام انتسابی مشارکت در قاچاق کالا به پرداخت مبلغ390 میلیون ریال محکوم کرد.

حسینی بیان کرد: رئیس شعبه د ادگاه صالح بررسیدگی همچنین فرد مباشر در قاچاق 5600 لیتر نفتگاز را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 286 میلیون ریال و فرد مباشر در قاچاق دو هزار لیتر نفتگاز را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ 103 میلیون ریال بعنوان جریمه نقدی محکوم کرد بنابراین متهمین در مجموع علاوه بر ضبط کالاها به پرداخت مبلغ 779 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی اضافه کرد: با اعتراض احدی از متهمین به حکم شعبه بدوی، شعبه سوم تجدیدنظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی رای بدوی تایید شد.
 


کد مطلب: 19973

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19973/محکومیت-یک-قاچاقچی-نفتگاز

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir