کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با فرارسیدن زمستان در سوریه ؛

حمله به تأسیسات نفتی سوریه

خبرگزاری ايرنا , 30 آذر 1398 ساعت 10:16

وزارت نفت سوریه امروز (شنبه) اعلام کرد که پالایشگاه "حمص"، کارخانه گاز در جنوب منطقه مرکزی و ایستگاه گاز "الریان" هدف حملات تروریستی قرار گرفت.


 به گزارش روز شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه در صفحه فیسبوکی خود با اعلام این خبر افزود که این حملات تروریستی همزمان، منجر به بروز خساراتی در برخی از مراکز تولید شد و گروه های آتش نشانی به سرعت اقدام به اطفای حریق کردند.

با توجه به فرارسیدن فصل سرما به خصوص در مناطق مرکزی و شمالی سوریه و تحریم های همه جانبه امریکا علیه این کشور و جلوگیری از واردات سوخت و مواد نفتی به خاطر نیاز شدید مردم سوریه در سال گذشته شمار زیادی از سوری ها به خصوص آوارگان در مناطق شمالی به خاطر سرما و وضعیت نابسامان اردوگاه ها جان خود را از دست دادند.

سانا خاطر نشان  کرد: این حملات در حالی در تأسیسات نفتی سوریه رخ داده که ایالات متحده با همکاری ترکیه، اقدام به سرقت نفت گاز در منطقه الجزیره می کند و با تحریم های تحمیلی و غیرقانونی از تحویل منابع انرژی نفت و گاز به سوریه جلوگیری می کند.

درحالی که اخبار حضور نیروهای آمریکایی در میادین نفتی سوریه هر روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد، راشا تودی اعلام کرد که دولت سوریه عملیات بازسازی در میادین نفت و گاز آزاد شده استان الرقه در شمال سوریه و در مناطق روستایی دو استان حما و حمص را آغاز کرده است.

اکثر میادین گازی و نفتی سوریه در سال های اخیر با ظهور گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۱ ابتدا به دست عناصر این گروهک افتاد و حدود دو سال است که با شکست داعش به تصرف کردهای سوری درآمده است.

گروه تروریستی داعش با استخراج  و انتقال نفت این میادین و فروش آن با قیمت ارزان به رژیم صهیونیستی از خاک ترکیه میلیاردها دلار درآمد داشت که همه را صرف کشتار مردم سوریه و عراق کرد.

گفته می شود که کردهای سوری که هم اکنون با تهاجم ارتش ترکیه مواجه هستند برای نگاه داشتن نیروهای آمریکایی در شمال سوریه که پشتوانه کردها می باشند، پیشنهاد حضور و تصرف چاه های نفتی این کشور را به آمریکا داده اند.

با شکست گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته توسط جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در این کشور، نیروهای کرد به دلیل حضور کم رنگ نیروهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور، کنترل بیشتر میادین نفتی سوریه را در اختیار گرفتند.

سوریه قبل از بحران این کشور در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) ۳۸۷ هزار بشکه در روز از این منطقه نفت تولید می‌کرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن صادر می‌شد.

تحریم های امریکا موجب سهمیه بندی بنزین در سوریه و رایج شدن کارت سوخت و ایجاد صف های طولانی خودروها شده و از نظر کارشناسان سوریه حمله تروریست ها به مراکز نفتی و پالایشگاه های سوریه نیز در این راستا قابل ارزیابی است.


کد مطلب: 19675

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19675/حمله-تأسیسات-نفتی-سوریه

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir