کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرکت ملی حفاری و دانشگاه چمران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

23 آذر 1398 ساعت 13:45

شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه شهید چمران اهواز همزمان در حاشیه دومین روز یازدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت و هفدهیمن نمایشگاه تجیهزات حفاری خوزستان، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی امضا کردند.


به گزارش نفت آنلاین ؛  به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه شهید چمران اهواز توسط غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران و سید عبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران امضا شد.

این تفاهم‌نامه همسو با گسترش زمینه‌های همکاری علمی و پژوهشی برای برطرف کردن نیازهای صنایع  به‌ویژه صنعت حفاری بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه شهید چمران اهواز امضا شد.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تعاملات سازنده و اثر بخش میان این شرکت و مراکز آموزش‌عالی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در نتیجه این همکاری و هم‌افزایی تاکنون درباره ساخت قطعات و تجهیزات و اجرای طرح‌های پژوهشی توفیق‌های قابل توجهی حاصل شده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران نیر به همکاری‌ها و خدمات مستمر و متقابل بین این دانشگاه و شرکت ملی حفاری اشاره و تصریح کرد: این همکاری‌ها، موفقیت‌های ارزشمندی برای صنعت نفت و حفاری از جمله طراحی و ساخت شبیه ساز کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز پرتابل به ارمغان آورده است.

در حاشیه این مراسم مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ، درباره محورهای این تفاهم‌نامه گفت: بومی سازی و انتقال فناوری‌های نو، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های دانشگاه از جمله قطب علمی حفاری و مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه در تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی از شمار محورهای این سند همکاری است.

وی افزود: حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی تکمیلی در ارتباط با مدیریت فناوری در صنعت حفاری با محوریت شرکت ملی حفاری، محور قراردادن مرکز تحقیقات حفاری در روابط فیمابین، بهره‌گیری متقابل از اعضای هیئت علمی و کارکنان شرکت در برگزاری دوره‌ها و همایش‌های علمی و پژوهشی، تسهیل در برگزاری بازدیدهای متقابل علمی آموزشی از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.

وی، کاربست موثر ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه از جمله دکترای پژوهش محور یا رشته‌های بین‌المللی تحصیلات تکمیلی در صورت نیاز، همکاری در برگزاری دوره‌های کارورزی و کار آموزی،   بهره‌گیری متقابل از خدمات فنی و آزمایشگاهی قابل ارائه از جمله در زمینه دانش فنی قطعات لاستیکی و افزایه‌های سیال حفاری را از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه برشمرد.


کد مطلب: 19626

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19626/شرکت-ملی-حفاری-دانشگاه-چمران-تفاهم-نامه-همکاری-امضا-کردند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir