تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
بهتر است برخی دولتمردان و مشخصاً اصلاح‌طلبان، دست از این بازی بی شرمانه خود برداشته و آثار آنچه از اقدام نابخردانه بنزینی بر جامعه تحمیل کرده‌اند را بپذیرند.
گرانی بنزین و رفتار دولتی ها | نفت آنلاین
گرانی بنزین و رفتار دولتی ها | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ دولت یک تکلیف قانونی برای افزایش قیمت بنزین و اصلاح الگوی مصرف آن را با اختیاراتی که داشت، به بدترین شکل ممکن اجرایی کرد و پس از آنکه با آثار اقدام نابخردانه خود مواجه شد، تلاش کرد تا تقصیر خود را گردن دیگران بیندازد و این تلاش تا جایی پیش رفت که رئیس جمهور در اظهار نظری عجیب گفت که حتی خودش هم خبر از افزایش قیمت بنزین نداشته است؛ علاوه بر آنکه این گفته رئیس جمهور مورد انتقاد همگان، حتی اصلاح‌طلبان تندروی حامی دولت قرار گرفت، طبق گفته‌های بعدی رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی وزیر کشور، راست نبودن بی‌خبری رئیس جمهور از اجرای طرح بنزینی بر همگان روشن شد.

دولتی‌ها به هر شیوه‌ای که می‌شناختند، تلاش زیادی کردند که تقصیر اجرای بد بازگشت سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین را گردن سران قوا بیندازند. از جمله این تلاش‌ها می‌توان به تیتر "تصمیم نظام" یکی از خبرگزاری های حامی دولت و دیگر اخبار رسانه‌های اصلاح طلب و همچنین اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور بعد از اعلام خبر افزایش قیمت بنزین اعلام کرد: "این کار در راستای اجرایی‌شدن مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه است". بعد از اظهارات نوبخت، رئیس جمهور و سایر وزرای کابینه نیز اعلام کردند که "بنزین 3هزارتومانی تصمیم سران قواست"!

این در حالی بود که علی لاریجانی در نشست خبری اخیر درباره جلسه بنزینی شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی گفت: "دولت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌توانست این کار را انجام دهد؛ منتهی به‌خاطر شرایط و حساسیت‌ها در سران قوا مشورت کرد؛ این جنبه مشورتی‌اش بود، ولی پیشنهادِ دولت بود."

به نظر می‌رسد اصلاح طلبان که به دلیل زیرپا گذاشتن کرامت مردم و اهمیت ندادن به اصل اطلاع رسانی پیش از اجرایی شدن هر تصمیم مهم اقتصادی در اقدام بنزینی دولت، جایگاه اجتماعی خود را فروریخته می‌بینند، در ادامه تلاش‌های خود برای بازگشت اعتبار به چهره بی‌اعتبارشان، بازی ناشایستی را به‌منظور فریب افکار عمومی آغاز کرده‌اند.

در جدیدترین برگ از این تلاش مذبوحانه، علی مطهری در اظهار نظری عجیب، دولت و مجلس را مخالف اجرای طرح بنزینی و رهبری را عامل اصلی اجرای آن اعلام کرده است.

طبق اخباری که در خبرگزاری‌ها منتشر شده، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم آذرماه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که به همت بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد، درباره سوالی پیرامون افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: "یکی دو سالی هست که این مسئله به عنوان یک امر ضروری در کشور مطرح شده است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده بود دولت هم انجام می داد با این که ضرورت کار را می دانست هر دفعه بهانه‌ای می آورد و از این اقدام سرباز می زد. مجلس هم چند بار خیز برداشت ولی هیچ پیشنهاد رای نیاورد و دولت و مجلس توپ را در زمین هم می انداختند و زیر بار نمی رفتند؛ اینجا رهبری وارد شدند و فشار آوردند که چرا هیچ کاری نمی کنید به دولت چند بار گفته بودند مسئله بنزین چه شد و چرا اقدامی نمی کنید با این که دولت و مجلس مخالف بودند ولی این کار را انجام دادند."

در حالی این نماینده اصلاح طلب تلاش کرده تقصیر اجرای بد دولت و کم کاری نظارت مجلس را به رهبری نسبت دهد که پیش از این رهبر معظم انقلاب در روز 26 آبان‌ماه (تنها دو روز پس از اجرای طرح بنزینی) در درس خارج فقه در بخشی از سخنان خود ضمن تأکید بر عدم نظر مثبت یا منفی خود راجع به جزئیات این طرح، فرمودند: "اوّلاً وقتی یک چیزی مصوّبه‌ی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوش‌بینی به او نگاه کند، بنده در این قضیّه سررشته ندارم یعنی تخصّص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم من چون نظرات کارشناس‌ها هم در این قضیّه‌ی بنزین مختلف است، بعضی‌ها آن را لازم و واجب میدانند بعضی‌ها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحبنظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحبنظر نیستم لکن اگر سران سه قوّه تصمیم بگیرند، من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم. سران قوایند، نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم؛ این یک نکته."

نکته جالب اینجاست که علی مطهری، در روز دوازدهم آذرماه، یعنی یک روز پس از اظهارات سخیف خود، به‌گونه‌ای دیگر واقعیت را بیان کرده؛ علی مطهری در جمع دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر در بخشی از صحبت‌های خود گفت: "در این‌که اتفاق خیلی بدی افتاده تردیدی نیست. هم تصمیم بدی گرفته شده و هم بد اجرا شده، خیلی‌ها از دولت و مجلس هم غافلگیر شدند. آقای رئیس‌جمهور به عنوان مقام اول اجرایی قطعا در این باره مسئول است. اگر شرایط عادی بود حتی باید ایشان را در مجلس استیضاح می‌کردیم اما حالا شاید این کار به صلاح نباشد؛ لذا استیضاح وزیر کشور به عنوان مسئول اجرای این طرح را پیگیری می‌کنیم که بسیار بد عمل کردند و مردم را قانع نکردند. می‌توانستیم خیلی کارها انجام دهیم که اینطور نشود."
البته وی در بخش دیگری از سخنان خود باز هم تأکید کرده: "به هر حال با توجه به اینکه در شرایط تحریم ما امکان واردات بنزین را نداریم رهبری چند بار پیگیری این موضوع را مطرح کردند."

 آنچه همواره مورد تأکید و پیگری مقام معظم رهبری بوده، اصلاح الگوی مصرف انرژی است که ایشان در سخنرانی های مختلف نسبت به اهمیت آن مسائلی را بیان فرمودند. حال آنکه تأکید مقام معظم رهبری را در خصوص اصلاح الگوی مصرف انرژی، در کنار اقدام نابخردانه دولت قرار داده و اینگونه نتیجه گیری کنیم که طرح بنزینی دولت، با فشار رهبری اینگونه اجرا شد، جز "بی‌شرمی" و "کتمان حقایق به قصد فریب افکار عمومی"، چه می‌تواند تفسیر شود؟

بهتر است دولت و مشخصا اصلاح طلبان، دست از این بازی بی شرمانه خود برداشته و آثار آنچه از اقدام نابخردانه بنزینی بر جامعه تحمیل کرده‌اند را پذیرفته و آنطور که مقام معظم رهبری فرمودند، از این پس تلاش کنند که این اقدام، کمترین آثار منفی را برای مردم در پی داشته باشد.
https://naftonline.ir/news/19547/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا رحمانی راد
جانم فدای رهبر ؛ که اگر نبود معلوم نبود این از خدا بی خبرها چه بلایی سر ملت می آوردن

یاد احمدی نژاد افتادم که با چه جون و دلی برای این مردم کار میکرد . حیف که خودش را خراب کرد وگرنه شک نداشتم 1400 دوباره رییس جمهور بود
feedback
Iran, Islamic Republic of
سمانه
آقای مطهری بترس از روی قیامت . بترس که اون روز چه باید جواب پدر شهیدت را بدهی

البته من هم باید روز قیامت جواب بدهم . اونم بخاطر رای به روحانی. خدایا من رو ببخش
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدعلی
مشکل مردم این بود که دولت شان باهاشان صداقت نداشت
زمان دولت احمدی نژاد وقتی بنزین میخواست سهمیه بندی بشه تا 6 ماه قبل هر ماه رییس جمهور می آمد در تلویزیون و با مردم صحبت می کرد !اما اینا!
feedback
Iran, Islamic Republic of
هادی
اصلاح طلبان با این گندی که زدن / با این وضعیتی که برای مردم بوجود آوردند گور خودشان را کندند.
اینها هیچوقت با مردم نبودند و فقط ادعای مردمی بودن دارند
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسن مرید رضایی
وقتی مردم بخاطر رقص و پایکوبی به اینها رای میدن
از همون اول هم معلوم بود که اینا هیچی نیستن
وضعیت کشور رو هم خود مردم خواستند
پس مردم بمانید با روحانی تا 1400
feedback
Iran, Islamic Republic of
مریم کلانی
با سلام و خسته نباشید بخاطر مطلب خوبتان

از ماست که بر ماست. جمهوری اسلامی نظامی هست بر پایه رای مردم و هر چه پیش آید بخاطر رای خود مردم است

انشالله سال 1400 با چشمانی باز بهترین شخص را برای کشور انتخاب کنیم ؛ اشخاصی مانند محمدباقر قالبیاف که عملکرد خود را در شهر تهران نشان دادند
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
سلام و درود
حرف دل ما رو زدید
یاد زمان احمدی نژاد افتادم.یاور محرومان بود. تمام تلاشش را برای ساخت کشور بکار گرفت. مردم قدرش رو ندونستن

حالا هم بخاطر رقص به روحانی رای دادن و خودشان خواستند . پس تا 1400 تحمل کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
میرزا
متاسفانه مردم ما مردم فراموش کاری هستند
همین الان همه تقصیرها را گردن روحانی ننداختند

ولی تمامی مشکلات امروز از غرب پرستی امثال ظریف روحانی و ... است

انشالله 1400 دولت جدید و انقلاب میاد و تمامی نقشه های اینها رو کور میکنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سارا نیکنام راد
با سلام
تمامی این دولت دروغ بود. قبل از انتخابات ما کارکنان نفت را گول زدند. کلی تبلیغ کردند. همین نفت انلاین بود که گفت به وعده های انتخاباتی دل نبندید و متاسفانه ما گوش نکردیدم . ولی چه میشه کرد اینا اومدن صنعت نفت و کشور را نابود کردند . هر کسی بیاد باید کلی تلاش کنه تا دوباره گندهای اینا رو درست کند
0