تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
اطلاعیه ایران در مورد اکتشاف یک میدان نفتی جدید احتمالاً بر قیمت نفت خام تأثیر منفی می‌گذارد و قیمت پایین‌تر نفت بر ارزشگذاری آرامکوی عربستان تأثیر منفی دارد.
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از مارکت ریلیست، در هفته منتهی به هشتم نوامبر، قیمت نفت خام آمریکا 1.9 درصد افزایش یافت و به 57.24 دلار در هر بشکه رسید. خوشبینی در مورد کاهش بیشتر تولید نفت اوپک باعث افزایش قیمت نفت شده ولی نگرانی در مورد عرضه بیش از حد آن به بازار، روند افزایش قیمت را محدود کرده است.

 قیمت نفت خام آمریکا طی ماه جاری 5.6 درصد افزایش یافته است. شاخص S&P500 هم در همین دوره 1.8درصد بالا رفته است. افزایش بازار سهام یک نکته مثبت برای قیمت نفت است. در 2019، تا به امروز نسبت بین نفت و شاخص S&P500، ــ 68.2درصد بوده است. رشد اقتصاد جهان بر تقاضای نفت تأثیر گذاشته است.

 در دهم نوامبر، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اکتشاف یک میدان نفتی جدید را اعلام کرد. طبق گفته وی، این میدان نفتی جدید ذخایر نفتی ایران را 53 میلیارد بشکه افزایش می‌دهد.
این  اطلاعیه ایران همزمان شده است با آماده‌سازی عربستان برای عرضه سهام آرامکو در بورس. عربستان سعودی و ایران در بازار رقیب یکدیگر هستند.

 بانکداران آرامکوی عربستان را 1.3 تا 1.7 تریلیون دلار قیمت‌گذاری کرده‌اند. اوپک در گزارش دورنمای نفت جهان چالش‌های جدیدی را برای تولید کنندگان نفت خاورمیانه پیش‌بینی کرده است.

اطلاعیه ایران در مورد این اکتشاف نفتی احتمالاً بر قیمت نفت خام تأثیر منفی می‌گذارد و قیمت پایین‌تر نفت بر ارزشگذاری آرامکوی عربستان تأثیر منفی دارد، ولی تحریمهای آمریکا صادرات نفت ایران را مختل کرده است. فروش سهام در آرامکوی عربستان به این کشور کمک می‌کند در سایر بخش‌های اقتصاد سرمایه گذاری کند.
https://naftonline.ir/news/19368/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0