تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
امکان صادرات یک میلیون بشکه از پایانه جاسک فرآهم می‌شود
به گزارش نفت آنلاین به نقل از ایلنا ؛ عباس اسدروز، درباره وضعیت پایانه‌های نفتی صادرات نفت اظهار داشت: به زودی پایانه جاسک به پایانه‌های کشور اضافه شده و در آینده نزدیک امکان صادرات یک میلیون بشکه را از این مسیر خواهیم داشت.

وی درباره نیاز به واردات تجهیزات خاص در شرایط تحریم گفت: در حال حاضر بیشتر در حوزه‌های زیرساخت استراتژیک، خطوط لوله، سیستم میترینگ ورود کردیم، به طوری که در حوزه سیتسم‌های میترینگ کشور را نجات دادیم.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت سیستم‌های میترینگ به نحوی هستند که سیگنال‌هایی که می‌آیند بسیار دقیقند و یک درجه دما می‌تواند روی سیستم‌ها تاثیرگذار باشد. 

وی تاکید کرد: خوشبختانه قطعات الکتریکی را خودمان با اتکا به توان داخلی پشتیبانی و تکمیل کردیم و کارت‌های الکترونیکی سیستم میترینگ نیز با توان داخلی پشتیبانی می‌شود.

به گزارش ایلنا، خارگ، پارس جنوبی، شمال، ماهشهر و جاسک ۵ پایانه صادرتی نفت کشور هستند که از این تعداد خارگ با دو اسکله شرقی و غربی به عنوان بزرگ‌ترین مرکز صادرات نفت خام کشور مناسب‌ترین مکان برای صدور و بارگیری نفت تشخیص داده شده است، اسکله شرقی قابلیت پهلودهی هم زمان ۶ نفتکش تا ظرفیت ۲۷۵ هزار تن را دارد، اسکله غربی نیز قابلیت پهلودهی ۳ نفتکش با ظرفیت‌های ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن را به طور همزمان دارد.در منطقه عملیاتی خارگ بیش از ۴۰ مخزن ذخیره‌سازی نفت خام با ظرفیت بالغ بر ۲۰ میلیون بشکه وجود دارد.

جاسک پایانه‌ در دستور کار ساخت کشور است که مخازن ذخیره‌سازی نفت‌خام به میزان ۱۰ میلیون بشکه و قابل توسعه تا ۳۰ میلیون بشکه و گوی‌های شناور (SPM) جهت امکان صادرات ۲ میلیون بشکه نفت‌خام در روز از جمله مختصات آن است.

https://naftonline.ir/news/16456/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0