کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟

9 بهمن 1397 ساعت 8:51


به گزارش نفت آنلاین؛چندی پیش، دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، از احتمال خصوصی‌سازی پالایشگاه‌های آبادان و شازند خبر داد و افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت، مصوبه‌ای را در این مورد در دست اجرا دارند و بعد از این‌که این دو پالایشگاه خصوصی شدند، ۲۰ درصد از پالایشگاه‌های کشور در اختیار دولت قرار می‌گیرند. در این راستا، علیرضا صادق آبادی، در آخرین نشست خبری خود درباره خصوصی‌سازی پالایشگاه آبادان توضیح داد که واگذاری پالایشگاه‌های آبادان و شازند را باید سازمان خصوصی‌سازی انجام دهد. نقش دولت این است که جزئیاتی که برای قیمت‌گذاری سهام می‌خواهند را در اختیار آن‌ها قرار دهیم؛ مسئول واگذاری ما نیستیم.

بر این اساس، سیدعلی اکبر میرقادری - مدیرعامل پالایشگاه آبادان - در گفت‌وگو با ایسنا با تأیید این‌که واگذاری پالایشگاه آبادان برعهده دولت نیست، درباره میزان تولید بنزین در این پالایشگاه توضیح داد: درحال حاضر، روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه آبادان تولید می‌شود و با راه‌اندازی فاز دوم این پالایشگاه، میزان تولید به بیش از ۲۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

وی هم‌چنین درباره ارتقای کیفیت محصولات این پالایشگاه گفت: تقریباً همه بنزینی که در این پالایشگاه تولید می‌شود، یورو ۴ است. گازوئیل تولیدی هم در آینده با توجه به راه‌اندازی فاز دو، مطابق استاندارد یورو ۴ خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان در پایان، درباره توان تولید سوخت جت و هواپیمای آموزشی در این پالایشگاه اظهار کرد: پتانسیل تولید سوخت جت و هواپیمای آموزشی از قبل در پالایشگاه بوده و درحال حاضر هم وجود دارد؛ اگر دستور داده شود، تولید می‌کنیم.ایسنا

  بیشتر بخوانید

پالایشگاه های آبادان و شازند ۱۰۰ درصد دولتی باقی می مانند


کد مطلب: 14066

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/14066/آیا-پالایشگاه-آبادان-بخش-خصوصی-واگذار-می-شود

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir