تاریخ انتشارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
۲۸ دیماه سی و چهارمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی فرمانده سپاه بدر و یاد و خاطره همرزمان شهیدش سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گرامیباد.
شهید سرلشکر اسماعیل دقایقی
نفت آنلاین || شهید سرلشکر اسماعیل دقایقی زادگاهش شهر حماسه خیز بهبهان  بود.

در دوران کودکی به همراه خانواده به امیدیه عزیمت نمود.برای ادامه تحصیل به  هنرستان شرکت نفت اهواز رفت آنجا بود که با دکتر محسن رضایی که بعدها فرمانده سپاه شد، وارد عرصه مبارزه با رژیم ستمشاهی گردید.


در سال 53 دو باربه زندان ساواک افتاد. پس از آزادی از زندان ابتدا در رشته مهندسی آبیاری دانشگاه جندی شاپور اهواز و سپس برای ادامه مبارزه  دانشگاه تهران رشته علوم تربیتی را برگزید. همزمان به گروه چریکی منصورون پیوست و ترور پاره ای از سران رژیم به دست او و همرزمانش انجام شد.

تسخیر پادگان ها و مراکز نظامی تهران را به همراه شهید علیدادی در بهمن 57 به انجام رساند.

پس از انقلاب ، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران آغاجاری و امیدیه را تاسیس نموده و سپس به کمک سردار شمعخانی مسئولیت هماهنگی وراه اندازی سپاه در شهرهای استان رابانجام رساند و با اغاز جنگ نماینده سپاه در اتاق جنگ لشکر 92 زرهی بود و سپس فرماندهی سپاه سوسنگرد را به عهده گرفت وبا همراهی شهیدان چمران و علم الهدی در شکستن حصر سوسنگرد مردانه جنگید.

درسال  61 مسئولیت یگان حفاظت از شخصیت ها در استان قم را پذیرفت. پس از آن با راه اندازی دوره عالی مالک اشتر( تربیت فرماندهان) خود از اولین فارغ التحصیلان آن میشود و مسئولیت واحد طرح و عملیات لشکر علی بن ابیطالب (ع) را عهده دار شده وسپس در سال 63 مسئولیت سازماندهی وتشکل  مجاهدین و مبارزین عراقی و همچنین احرار و اسرای  عراقی بخوبی بانجام رسانده و لشکر 9 بدر را پایه گذاری مینماید.

او  در عملیاتهای طریق القدس, خیبرشرکت داشته و عملیاتهای قدس4، عاشورای4، کربلای 2 با فرماندهی اوبانجام میرسند.

سرانجام   اسماعیل  ، پس از مجاهدت های بسیار در 28 دی ماه 1365 که به منظور شناسایی محورعملیات کربلای 5 به شلمچه رفته بود، به دیدار حق شتافت و به فیض   عظمای شهادت رسید.


شهيدی که پایه گذار حشدالشعبی عراق شد 

 سرلشکر شهید اسماعیل  دقایقی کسی است که پایه گذار فرهنگ بسیجی درمیان مردم عراق است  شاید خیلی ها ندانند،  اما یکی از قدرتمندترین سازمان‌های جهادی عراق که امروزه به مصاف تروریست های حرامی داعش رفته است و در واقع این شهید را باید مبدع فرهنگ بسیجی در میان عراقی ها نامید.

همان چیزی که به عنوان حشد الشعبی در میان عراقی ها نام گرفته است.
 
 

 
 اسماعیل دقایقی هنگامی که فرماندهی«تیپ 9بدر» را پذیرفت،گردان های  توابین و احرار  را از میان اسیران عراقی تشکیل داده و لشکر ۹ بدر را بنا نهاد. آنها به رغم آنکه اسیر بودند، با علاقه و اشتیاق در این لشکر با ارتشی که خودشان سال‌ها در آن ارتش بودند، می‌جنگیدند و بسیاری از آنها هم به شهادت رسیدند و حالا بسیاری از تربیت شدگان شهید دقایقی امروز به یاد او سازمان بدر را که در عراق با داعش جنگيد ، پایه گذاری کرده اند. شهید گرانقدر ابو مهدی المهندس از جمله شاگردان شهید دقایقی و معاون ایشان در لشکر  بدر بود.

 
 
۲۸ دیماه سی و چهارمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی گرامیباد.





https://naftonline.ir/video/19917/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0