تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
انجام موفقیت‌آمیز عملیات تعمیر خط لوله ابوذر

شاهکار غواصان صنعت نفت در خلیج فارس

غواصان تعمیرات زیرآب منطقه خارگ با تلاش و به کارگیری تجربه، مهارت و تخصص شغلی، محل نشت یک نقطه دیگر از خط لوله دریایی 24 اینچ میدان ابوذر که در عمق 160 تا170 پایی (49 تا 51 متری) دریا قرار داشت را بدون قطع یا کاهش تولید و ایجاد آلودگی مهار نموده و تعمیر کردند.
غواصان صنعت نفت در حال تعمیر لوله دریایی
به گزارش نفت آنلاین ؛  اردشیر ضابطی رییس تعمیرات زیر آب منطقه در این زمینه گفت: تیم غواصی تعمیرات زیرآب منطقه خارگ به محض اطلاع و دریافت گزارش، با شناسایی و علامت‌گذاری محل نشت بلافاصله با پیشنهاد کارشناسان تعمیرات زیرآب و رهنمودهای رییس منطقه نسبت به افزایش فاز آبی خط 24 اینچ با توجه به ساعت محل نشت و کاهش تفکیک آب همراه نفت از سکو توسط همکاران بهره‌برداری سکوی ابوذر اقدام نموده و در چند روز عملیات بدون هیچ‌گونه آلودگی نفتی و تنها خروج آب با فشار بالا از محل نشت، عملیات برداشتن پوشش سیمانی و پاکسازی‌های لازمه با به‌کارگیری ابزار هیدرولیکی و تجربه غواصان و سرپرستان تعمیرات زیرآب انجام شد.

وی افزود: با توجه به حجم و فشار آب بسیار زیاد، همچنین در اختیار نداشتن نشت‌بند استاندارد و کارخانه‌ای، مشکلات زیادی عملا برای اجرا، مهار و تعمیر این نقطه ایجاد شده بود که در نهایت در روز جمعه سوم آبان به پایان رسید. به گفته آقای ضابطی، از سال گذشته تاکنون به دلیل شرایط خاص قرارگیری محل نشت و امکان اجرای فاز آبی؛ این  دومین مورد تعمیر خط لوله به صورت در حال تولید و Online بوده که بدون هیچ‌گونه آلودگی نفتی انجام شده است.

گفتنی است، اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات با هدایت، راهبری و تصمیم‌سازی روسای تعمیرات زیرآب آقایان اردشیر ضابطی و بهروز موحدی‌فر، تخصص، تجربه و مهارت سرپرستان ارشد عملیات دریا آقایان غلامرضا صلاحی‌عز و حسین جنگجو و مهارت و تلاش غواصان جان برکف تیم غواصی و تعمیرات زیرآب خارگ و بهرگان انجام شده است.
https://naftonline.ir/video/19191/
منبع : شرکت نفت فلات قاره ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
AHMAD JAFARI
با سلام و دورود بر غواصان که این شغل غرور افرین را انتخاب نموده اند
feedback
Iran, Islamic Republic of
AHMAD JAFARI
با سلام و دورود بر غواصان که این شغل غرور افرین را انتخاب نموده اند
0