تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
ایران ۷۰ قرارداد اجاره نفتکش با کشورهای خارجی امضا کرد
به گزارشنفت آنلاین به نقل از وزارت نفت، «سیروس کیان ارثی» مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران امروز از امضای 700 قرارداد اجاره نفتکش خبر داد و گفت:  شرکت‌هایی که با آنها قرارداد اجاره کشتی امضا شده است، به‎طور عمده اروپایی و آسیایی هستند.

وی به تاثیر برجام بر شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و افزود: اجرای برجام تاثیر کلیدی بر شرکت ملی نفتکش ایران داشته است و این شرکت به خوبی این موضوع را حس می‌کند.

کیان ارثی ادامه داد: پس از اجرای  برجام و رفع تحریم‎‎‌ها، نفتکش‌های ایرانی به راحتی در آب‌های بین‎المللی و اروپا تردد می‎کنند. مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، حل مشکلات بیمه و رده بندی را از دیگر دستاوردهای برجام عنوان کرد و افزود: هم اکنون نفتکش‌های ایرانی، نفت برخی از شرکت‌ها از ایتالیا و اسپانیا را حمل می‎کنند ضمن این‌که با لهستان نیز در حال مذاکره است.

وی همچنین از نوسازی ناوگان این شرکت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خبر داد و گفت: برنامه نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران همسو با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است.

شرکت ملی نفتکش ایران که در سال 1334 هجری شمسی تأسیس شد هم اکنون با در اختیار داشتن ناوگانی با ظرفیت 15.5 میلیون تن بزرگترین شرکت نفتکش در جهان به شمار می‎رود؛ این شرکت نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایران را به بازارهای صادراتی انتقال می‌دهد.

https://naftonline.ir/news/874/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0