تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
پیشرفت 85 درصدی میدان گازی کیش
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این مطلب در جریان بازدید معاون منابع هیدروکربوری برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران و کارشناسان حفاری این معاونت از روند پیشرفت این پروژه اعلام شد.

در این بازدید که با همراهی ناظران عالی شرکت مهندسی نفت کیش به عنوان مشاور مجری طرح (شرکت مهندسی و توسعه نفت) صورت گرفت، عملیات حفاری و تعمیر چاه ‌های این میدان و مشکلات موجود در پروژه شامل تهیه و تأمین به ‌موقع کالای مورد نیاز، مسائل زیست‌ محیطی و کنترل پسماند و ضایعات ناشی از عملیات حفاری در فاز حفاری طرح توسعه این میدان بررسی گردید.

در ادامه عملیات نصب پس ‌آویز رشته آستری چاه KISH-A ۰۰۴ با نظارت کارشناسان حفاری معاونت بررسی طرح ‌های منابع هیدروکربوری انجام شد.

این عملیات شامل ادامه دادن رشته آستری تا سطح است که در شرایط عدم موفقیت آزمایش آستری حتی پس از تزریق سیمان (Top Job ) و آسیب دیدگی یا مچالگی لوله جداری تولیدی، انجام می پذیرد.

میدان گازی کیش در خلیج‌ فارس و در فاصله ٦٠ کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد. مخازن گازی کنگان و دالان این میدان در عمق سه هزار و 200 تا پنج هزار متر واقع شده و طرح توسعه آن بر مبنای توسعه دو کلاستر A و B توسط شرکت مهندسی و توسعه نفت برنامه‌ریزی شده است.

شرکت ملی حفاری ایران دو دستگاه حفاری 61 و 69 فتح را برای حفاری، تعمیر و تکمیل این چاه ها در این موقعیت اختصاص داده است.

https://naftonline.ir/news/847/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0