تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس امروز به بهره‎برداری رسمی می‎رسد
به گزارش نفت آنلاین  به نقل از شانا، فاز نخست بنزین سازی بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور امروز (یکشنبه، ١٠ اردیبهشت‎ماه) با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران و دیگر مسئولان کشوری و استانی در بندرعباس به بهره‎برداری رسمی می‎رسد.

راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ١٢ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ٤ به تولید بنزین کشور اضافه می کند.

در پی بهره‌برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، افزون بر اینکه ایران از نظر تامین بنزین مورد نیاز کشور خودکفا می شود، بلکه به صادرکننده بنزین نیز تبدیل خواهد شد.

با راه اندازی کامل این پالایشگاه روزانه ٣٦٠ هزار بشکه معیانات گازی از طریق خط لوله از عسلویه به این پالایشگاه منتقل خواهد شد و بدین ترتیب روزانه٣٦  میلیون لیتر بنزین، ١٤ میلیون لیتر گازوییل و سه میلیون و ٣٧٠ هزار لیتر سوخت جت به میزان تولید فرآورده های نفتی کشور اضافه می شود.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس ساخته شده است.

https://naftonline.ir/news/694/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0