تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
قراردادهای موقت عامل نخست استثمار کارگران
به گزارش نفت آنلاین به نقل از ایلنا ، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در مراسم هفته کارگر گفت: رواج قراردادهای موقت به استثمار کارگران کشور همانند کارگران هند و پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می انجامد.

حسن صادقی در این مراسم که توسط اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی برگزار شده بود، افزود: منافع شرکت های پیمانکاری از قراردادهای موقت می برند موجب شده بودند تا کارگران به صورت همه جانبه ای مورد ستم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط به گونه ای است که 97 درصد کارگران دارای قراردادهای موقت کار هستند که امنیت شغلی آنان را تضییع کرده است.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه با فارغ التحصیلان کشور با این شرایط در آینده همگی دارای قرارداد موقت کار خواهند بود افزود: آگاهی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در خصوص قراردادهای موقت کار سبب می شود تا مشکلات این قشر از کارگران در حق آنها تکرار نشود.

https://naftonline.ir/news/676/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
کم کم دارید می رسید به نظریات نظام کمونیستی شوروی . یه قدری به واقعیات هم توجه داشته باشید بد نیست . این دوستان که الان به صورت قرارداد موقت و پیمانکاری سر کار هستند چند درصدشان با ضابطه سر کار آمدند ؟ به کدامشان گفتند بیایید یک مدت اینطوری کار کنید بعد رسمی می،شوید؟ با همین شرایط در قالب برون سپاری و پیمانکاری نیرو جذب شده در خیلی موارد اصلا نیاز به جذب نیرو نبوده به دلایلی که همه می دانیم نیرو را جذب کردند حالا مدعی هستند استثمار است و طبقه کارگر چنین است و چنان است .
feedback
Iran, Islamic Republic of
بناری
دوست عزیز ۹۵درصدما کارگران چه قراردادی و چه پیمانکاری زمانی سرکار رفتیم که خیلی‌ها به کار کردن در شرکت های خارجی مینازیدند مثل خود من سال ۷۴در جزیره خارک مشغول بکار شدم که ولاه نیرو کم داشتیم کسی هم نمی آمد شرکت مجبور میشد از کارگران روز مزد سر فلکه استفاده کند آنوقت شما میگویی از حقمان دفاع نکنیم،من الان بیست سال از عمرم را در این شرکت سپری کرده ام زمانی که حقوق یک ماه من فوقش هجده هزار تومان بود چه نفت ریزی هایی که مابیست و چهار ساعت برای جمع آوری کردنش نخوابیدیم چه زجرها که نکشیدیم الان بعد اینهمه سابقه و تجربه حقمان نیست به اوضاع ما سامان دهند ما به همین قرارداد مدت موقت هم راضی بودیم این را هم دریغ کردند آنهایی هم که موفق به عقد قرارداد شدند هم وضعیتشان تغییری نکرد انصاف هم خوب چیزی است
0