تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
استیضاح زنگنه بایگانی شد
به گزارش نفت آنلاین ، علی‌اصغر یوسف‌نژاد ، با اشاره به این‌که ۶ طرح استیضاح وزرای دولت در مجلس شورای اسلامی به جریان افتاده، از آخرین وضعیت این طرح‌های استیضاح خبر داد و گفت: آن‌چنان که در جریان هستید، استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان نشست علنی روز چهارشنبه ازسوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد اما به‌جز این طرح استیضاح، موارد دیگری نیز هم‌اکنون در مراحل مختلف پیش از اعلام وصول قرار دارند.

این نماینده مجلس که مسئولیت رسیدگی به استیضاح‌ها در هیات رییسه را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: پس از اعلام وصول این طرح استیضاح بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، در نامه‌ای خطاب به آقای ربیعی به ایشان اعلام کردم که ظرف مدت ۱۰ روز آینده، هر زمانی که آمادگی دارد، به مجلس و به سوالات استیضاح‌کنندگان پاسخ دهد و قرار است روز چهارشنبه این اتفاق بیفتد.

استیضاح زنگنه بایگانی شد

وی افزود: استیضاح آقای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت یکی دیگر از موارد استیضاح‌های اخیر بود که ازسوی هیات رییسه به کمیسیون انرژی ارجاع شد و جلسه این کمیسیون با حضور وزیر و متقاضیان استیضاح تشکیل شد اما باتوجه به این‌که در حال حاضر به نظر می‌رسد دیگر اراده‌ای برای پیگیری استیضاح از سوی متقاضیان وجود ندارد، این طرح استیضاح بایگانی شده است.

استیضاح وزیر علوم از دستورکار خارج شد

نماینده اصلاح‌طلب مردم ساری و میاندورود در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین استیضاح آقای منصور غلامی وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت که پس از توضیحات وزیر، تعداد متقاضیان استیضاح از حد نصاب افتاد و در نتیجه این طرح استیضاح از دستور کار مجلس خارج شد.

او ادامه داد: استیضاح آقای سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز روز سه‌شنبه تقدیم هیات رییسه مجلس شد و بنده در نامه‌ای خطاب به رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات خواستار اعلام‌نظر این کمیسیون برای رسیدگی به این طرح استیضاح شدم.

آخرین وضعیت رسیدگی به استیضاح وزیر اقتصاد

عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین به تشریح آخرین وضعیت استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس پرداخت و گفت: استیضاح آقای مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت و باتوجه به گستردگی محورهای استیضاح، در ۲ جلسه مورد بررسی قرار گرفت که آخرین جلسه آن سه‌شنبه هفته جاری بود ولی هنوز گزارشی ازسوی کمیسیون به هیات رییسه نیامده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس دهم همچنین در واکنش به این پرسش که آیا باتوجه به اعلام خبر انصراف حدود ۵۰ نفر از متقاضیان استیضاح کرباسیان، همچنان احتمال اعلام وصول این طرح استیضاح از سوی هیات رییسه مجلس وجود دارد، گفت: این طرح استیضاح گویا امضاءها و متقاضیان زیادی داشته و اگر حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان متقاضی استیضاح همچنان بر این طرح استیضاح اصرار داشته باشند، قاعدتاً باید ازسوی رییس کمیسیون اقتصادی به هیات رییسه گزارش ارائه شود و ما نیز در هیات رییسه بنابر آیین‌نامه این استیضاح را اعلام وصول خواهیم کرد.

عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس به طرح استیضاح وزیر کشور نیز پرداخت و در این رابطه توضیح داد: طرح استیضاح آقای عبدالرضا رحمانی فضلی نیز هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس قرار دارد و قاعدتاً باید در یکی از جلسات هفته آینده با حضور وزیر و استیضاح‌کنندگان مورد رسیدگی قرار گیرد.

نحوه رسیدگی به سوال از روحانی در صحن

او همچنین در واکنش به این پرسشی درمورد طرح سوال ۸۰ نماینده مجلس از رییس‌جمهور و روند رسیدگی به آن در صحن علنی مجلس گفت: رییس‌جمهور بنابر آیین‌نامه باید ظرف یک ماه برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به صحن علنی مجلس بیاید و بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، درصورتی که دو سوم نمایندگان از توضیحات رییس‌جمهور قانع نشوند، این طرح سوال به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در پاسخ به این پرسش که درصورت ارجاع این طرح سوال به قوه قضاییه چه اتفاقی خواهد افتاد، اعلام کرد: قاعدتاً قوه قضاییه باید مواردی که تخلف صورت گرفته را مورد بررسی قرار دهد اما تاکنون در هیچ‌کدام از موارد طرح‌های سوال، تحقیق و تفحص، اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه و موارد مشابه که به قوه قضاییه ارجاع شده با پاسخی از سوی این قوه همراه نشده است.

یوسف‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به محورهای ۵ گانه این طرح سوال، نیاز به ۵ بار رای‌گیری برای هر یک از محورها وجود دارد، تصریح کرد: برداشتم از آیین‌نامه این است که نیاز به ۵ بار رای‌گیری نیست؛ چراکه یک طرح سوال در ۵ محور مطرح شده و قاعدتاً باید با همان یک رای‌گیری در این رابطه تصمیم‌گیری کنیم. منبع / ایلنا

https://naftonline.ir/news/6549/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
برده
حق و حقوق پرسنل بدبخت نفت را هم بایگانی کنید. کارگر قرار دادی و پیمانکاری روی دکلهای نفت مثل سگ تو گرما کار میکند برای ماهی ۳تا ۴ تومن با کسورات . تا کی ...بس نیست تو خوزستان این همه خون شهید ریخته شد مردم فلاکت گردوخاک و دود و گرما و فقر تبعیض و .....
0