تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
شایعات باعث آتش سوزی یک خانه پر از بنزین شد+عکس
به گزارش نفت آنلاین ، در روزهای اخیر (سه شنبه و چهارشنبه) پیرو انتشار گسترده شایعه احتمال افزایش یکباره قیمت بنزین و همچنین شایعه کمبود بنزین و محدودیت در توزیع آن، برخی هموطنانمان اقدام به مراجعه بیش از نیاز و گسترده به جایگاههای عرضه بنزین کردند که این مسئله علاوه بر ایجاد اختلال در روند سوخت گیری مسافران و مردم عادی، به افزایش بیش از حد مصرف بنزین و ثبت رکوردهای بیش از ۹۰ میلیون لیتر در روز منجر شد.

سید محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در این خصوص گفت: نفتکش‌های جاده‌پیما فرآورده‌های نفتی را از انبارهای این شرکت در سراسر کشور توزیع می‌کنند و ترافیک‌های جاده‌ای و بالطبع تردد و معطلی نفتکش‌ها در برخی مسیرهای مواصلاتی کشور در هفته گذشته سبب تعطیلی موقت و گاه و بی گاه برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در شهرهای شمالی کشور مانند چالوس، نوشهر، تنکابن و... شده است.

وی افزود: این عامل ضمن دامن زدن به شایعات گسترده به‌ویژه گرانی قیمت بنزین در جامعه، خیل عظیمی از مردم را به جایگاه‌های عرضه سوخت کشاند.

موسوی‌خواه همچنین با بیان اینکه نگهداری بنزین در منازل و خودروها بسیار خطرناک است و مردم با جان و مال و سرمایه عزیزان خود بازی نکنند، گفت: مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و این مخاطره را برای خانواده خود ایجاد نکنند، زیرا آتش‌سوزی و انفجار، تلفات بسیار ناگواری برجای خواهد گذاشت.

با وجود هشدارهای متعدد، برخی هموطنانمان به خصوص در شهرهای شمالی کشور اقدام به ذخیره بنزین در منازل مسکونی خود کردند که این موضوع منجر به بروز حادثه شد. جدیدترین حادثه آتش سوزی به خاطر ذخیره بنزین، در یک منزل مسکونی در ساری رخ داد.

برخلاف تذکرهای مکرر مسئولین، ذخیره سازی بنزین در منزل، موجب آتش سوزی منزل مسکونی و سوختگی یک شهروند ساروی شد. تسنیم



https://naftonline.ir/news/6474/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0