تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
پایان یک نظرسنجی و نتیجه ای که باید جدی گرفت
?با پایان یافتن سال ٩۶ ، #نفت_آنلاین بعنوان پرمخاطب ترین رسانه نفتی کشور، تصمیم گرفت طی یک نظرسنجی موفق ترین مدیر نفتی سال گذشته را معرفی کند که نتیجه این نظرسنجی در نوع خود قابل توجه بود.

?پیش از پرداختن به نتیجه این نظرسنجی باید تاکید کرد که گزینه های مطرح شده در این نظرسنجی، بر اساس معیارهای مهمی چون #عملکرد انتخاب شدند و نه آنکه #نفت_آنلاین بصورت یکطرفه، خود به تعریف و تمجید از مدیران بپردازد چرا که این رسانه خبری معتقد است بهترین ناظران عملکرد مدیران نفتی، کارکنان و کارشناسان صنعت نفت هستند.

?در این نظرسنجی، گزینه «هیچ کدام» هم قرار داده شد تا چنانچه عملکرد هیچ یک از مدیران مورد پذیرش جامعه کارکنان صنعت نفت نبود، این گزینه #انتخاب شود؛اما آنچه که از هشت هزار رای واقعی بدست آمد هم اما مهمتر از همه اتفاقاتی بود که طی سال گذشته در نفت رخ داده است.



?۴١ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هیچ یک از مدیران مطرح شده را مدیر موفق ندانسته و به گزینه «هیچ کدام» رای داده اند.

?این درصد زمانی قابل تامل می شود که به رتبه دوم این نظرسنجی توجه داشته باشیم. محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر با کسب ٢٢ درصد از نظرات، موفق ترین مدیر در بین گزینه های مطرح شده است.

?اما این نظرات، ارتباط چندانی به عملکرد او در نفت خزر ندارد بلکه این آرا متعلق به عملکرد وی در حوزه برطرف کردن #مشکلات کارکنان صنعت نفت است که در سال گذشته به کرات مورد اشاره وی قرار گرفته است.

?دلاویز بیشتر از هر مدیر دیگری پیگیر مشکلات کارکنان صنعت نفت است که بدون قضاوت درباره انگیزه این پیگیری، باید پذیرفت که از نظر کارکنان صنعت نفت، مدیری می تواند مدیری موفق باشد که به #منابع_انسانی توجه ویژه ای داشته باشد و آن را در عمل ثابت کند و نه آنکه با کارهای رسانه ای و تملق های برخی رسانه های زرد نفتی، خود را #قهرمان صنعت نفت بنامد.

?نتیجه بدست آمده در این نظرسنجی، بخوبی از اهمیت مبحث منابع انسانی و پرسنل نفت حکایت می کند و به مدیران ارشد صنعت نفت این موضوع را گوشزد می کند که جدای از کار حرفه ای خود در نفت، باید نگاهی ویژه به وضعیت کارکنان نفت داشت که هرگونه خدمت به کارکنان، می تواندبهره وری و کارآیی کارکنان صنعت نفت را افزایش دهد.

?این چندمین نظرسنجی #نفت_آنلاین طی دو سال گذشته بود که نظرسنجی های گذشته هم بخوبی نشان می دهد مادامی که مدیران صنعت نفت، به مباحث نیروی انسانی توجه نکنند، نمی توان به آینده صنعت نفت امیدوار بود.

?نتیجه این نظرسنجی حاوی نکات دیگری بود که از آن گذر می کنیم و چنانچه اعضای این رسانه تحلیلی دیگر در این باره داشتند، نفت آنلاین آمادگی #انتشار آن را دارد.

https://naftonline.ir/news/4438/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0