تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
افتتاح امروز فازهای پارس جنوبی نتیجه تصمیم شجاعانه دوران تحریم بود/ برای تکمیل ۲۰ درصدی پروژه‌ها ۴ سال زمان صرف کردند
به گزارش نفت آنلاین به نقل از فارس ، رستم قاسمی اظهار داشت: در دولت‌های سازندگی و اصلاحات 10 فاز پارس جنوبی شروع شد 5 فاز تمام شد و 5 فاز نیمه تمام به دولت بعد تحویل شد که به اتمام رسید.

وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم 18 فاز جدید در اوج تحریم‌ها شروع شد و افتتاح این پروژه‌ها در این روزهای قبل از انتخابات نتیجه تصمیم شجاعانه‌ای بود که در شرایط تحریم‌های ظالمانه گرفته شد.

وزیر سابق نفت گفت: بعضی از این فازها مثل 15 و 16 پارس جنوبی در دولت قبل افتتاح شد، پروژه پتروشیمی کاویان نیز در دولت قبل به پیشرفت 99 درصدی رسید و با انجام تست‌های مربوطه افتتاح شد.

وی اضافه کرد: فاز 12 پارس جنوبی نیز به 95 درصد پیشرفت رسیده و در مرحله راه‌اندازی بود و برخی فازها هم با 80 درصد پیشرفت تحویل دولت یازدهم شد.

قاسمی تصریح کرد: نتیجه 50 میلیارد دلار قرارداد دولت قبل در پارس جنوبی دو برابر شدن برداشت گاز ایران از پارس جنوبی بوده است.

وی با بیان اینکه گفته شده فازها 35 ماهه باید تمام می‌شد، ادامه داد: شما این فازها را با 80 درصد پیشرفت تحویل گرفته‌اید و برای تکمیل 20 درصد باقیمانده 4 سال زمان صرف کرده‌اید.

وزیر سابق نفت تاکید کرد: بعضی از این فازها باید یک  یا دو سال به بهره‌برداری می‌رسید اما با تأخیر یک ساله و دو ساله ده‌ها میلیارد میلیارد دلار به این کشور خسارت زده شده است.

وی با بیان اینکه آنهایی که باعث این تأخیرها شده‌اند باید پاسخگو باشند، گفت: متأسفانه دولت حرف، اقدامات مردم و متخصصان و صنعت‌گران را به برجام گره می‌زند.

https://naftonline.ir/news/438/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0