تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
٨ مگاپروژه صنعت نفت در پارس جنوبی افتتاح می شود
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شانا، با تکمیل اجرای عملیات در بخش‌های خشکی و فراساحل و نیز راه‌اندازی واحدهای فرآیندی و شیرین سازی، سه طرح توسعه فازهای ١٧-١٨ ، ١٩ و ٢٠-٢١  امروز (یکشنبه، ٢٧ فروردین ماه) با حضور رئیس جمهوری در منطقه پارس جنوبی افتتاح می‌شوند.

طرح توسعه این سه پروژه ملی برای برداشت گاز از مخزن میدان مشترک پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایرانی به مرحله اجرا رسیده است.

افتتاح این پنج فاز پارس جنوبی که تولیدی معادل ٦ فاز استاندارد خواهند داشت در حالی صورت می‌گیرد که طرح توسعه فاز ١٢ بعنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی در ٢٧ اسفندماه ٩٣ و فازهای ١٥-١٦ نیز در٢١ دی‌ماه ٩٤ با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

پیش از این بیژن زنگنه وزیر نفت وعده داده بود که در سال ٩٦ برداشت روزانه گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی بیشتر از قطر خواهد شد.

همچنین پروژه برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی که با عملیاتی شدن شناور پالایشی کوروش در ٢٩ اسفندماه ٩٥ آغاز شده است فردا به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

براساس این گزارش، واحد MEG پتروشیمی مروارید، پلی استایرن انتخاب، فاز ٢ پتروشیمی کاویان و پتروشیمی تخت جمشید پارس ٤ طرح صنعت پتروشیمی هستند که فردا با حضور رئیس جمهوری، وزیر نفت و دیگر مقامات ارشد کشور به بهره برداری می رسند.

https://naftonline.ir/news/359/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0