کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابل توجه کارکنان محترم وزارت نفت

اخبار مهم نفت آنلاین ویژه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری

1 مهر 1402 ساعت 21:40

در بخش زیر مهمترین اخبار منابع انسانی نفت آنلاین ویژه کلیه پرسنل محترم صنعت نفت قابل نمایش می باشد.


1️⃣ ماده ۱۰ | ماده ۱۰ همچنان برای بخشی از پرسنل به بهانه پایین بودن مدرک تحصیلی اجرایی نشده است. کارکنان دیپلم و فوق دیپلم در این خصوص به نفت آنلاین می گویند سال ها در مناطق عملیاتی نفت خدمت کردیم، پس چگونه می توانستیم مدرک تحصیلی خود را به مقاطع بالاتر ببریم؟ این عزیزان می گویند عدم اجرای ماده ۱۰ برای آنها بی انصافی محض است.

 
2️⃣ مالیات و سقف حقوق | خوشبختانه مشکل مالیات برطرف شده و بعضی از آیتم های رفاهی مانند سال ۱۴۰۱ مشمول معافیت مالیاتی شدند. در خصوص سقف حقوق نیز علی رغم وعده های داده شده همچنان تغییری در سقف همانند چند سال گذشته ایجاد نشده است. همچنین در موضوع مالیات سنوات گذشته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص استرداد مبالغ مکاتبه کرد و باید دید نتیجه این مکاتبات چه خواهد بود.
 
 
3️⃣ بند واو | در حال که روند تبدیل وضعیت مشمولین کاملا انجام شده است اما تغذیه سنوات دوران قراردادی آنها توسط صندوق بازنشستگی وزارت نفت همچنان انجام نشده است و این عزیزان خواستار تسریع در این موضوع و پیگیری توسط مسئولان وزارت نفت هستند.
 
4️⃣ بند دال | تبدیل وضعیت نیروهای پروژه ای وزارت نفت همچنان انجام نشده است و مجلس مکاتبه ای در این خصوص با وزارت نفت انجام داد و این وزارت خانه را ملزم به اجرای قانون برای مشمولین کرد.همچنین روند بررسی سوابق بند دال در حال انجام است. با توجه به تورم بالای سال ۱۴۰۲ ، حقوق و مزایای مشمولین بند دال نسبت به زمان قبل از تبدیل وضعیت بشدت کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث انصراف بعضی از مشمولین شده است و سایر مشمولینی که در حال تحمل این شرایط سخت هستند خواستار تسریع در روند بررسی سوابق خود می باشند.
 
5️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | بعد از اعلام نظر مجمع تشخیص در خصوص رد طرح ، شورای نگهبان نیز آب سردی بر تن کارگران ریخت و سخنگوی شورا اعلام کرد: برخی ایرادات هنوز پابرجاست! کارگران نیز ضمن انتقاد از پاسکاری این طرح بین مجلس ، مجمع و شورای نگهبان خواستار تصویب نهایی آن شدند.
 
6️⃣ بازنشستگان صنعت نفت | سرنوشت اجرای ماده ۱۰ برای بازنشستگانی که طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ بازنشسته شدند همچنان مشخص نیست. بازنشستگان از وزارت نفت خواستند اعلام کند چه برنامه ای برای اجرای قانون ویژه کسانی که روزی عمر و سلامتی خود را برای چرخاندن چرخ اقتصاد کشور گذاشتند دارد.
 
7️⃣ تعویق بازنشستگی | شنیده ها حاکی از آن است بعضی از نمایندگان مجلس در ماه های پایانی عمر مجلس یازدهم در حال پیگیری و تلاش برای تعویق بازنشستگی نزدیکان خود هستند!!!!! نکته عجیب آنکه تعویق بازنشستگی برای افرادی صورت می‌گیرد که پرسنل زیر مجموعه آنها برای رفتنشان لحظه شماری می‌کنند!
 
8️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت | طبق استعلام نفت آنلاین ، منابع انسانی وزارت نفت درحال جمع آوری و تکمیل نتایج مصاحبه های استخدامی است و قول دادند تا نیمه اول مهرماه این اقدامات انجام و سپس نتایج نهایی آزمون اعلام خواهد شد.
 
9️⃣ طرح مسکن کارکنان نفت | وضعیت استعلام بسیاری از کارکنان عضو قرمز شده است و وزارت نفت نیز اطلاع رسانی صحیحی در خصوص اینکه چه برنامه ای برای این افراد دارد نمی کند. همچنین اعضا از نامشخص بودن مکان اجرای طرح ، چرایی کاهش سقف سهم کارکنان، مشخص نبودن میزان متراژ مسکن و ... بشدت انتقاد کردند و خواستار شفاف سازی وزارت نفت در این خصوص هستند.
 
🔟 پرسنل قراردادی | همانطور که بارها گفتیم کارکنان قراردادی هم‌چنان خواستار پایان مقررات های شناور بجا مانده از دولت قبل در وزارت نفت هستند. قوانین شناور مقرراتی است که در آن هر جا به نفع یا ضرر سازمان باشند شما را بین کارمند و کارگر پاسکاری می کنند! آنها از وزارت نفت می خواهند یکبار برای همیشه آنها را تعیین تکلیف کند.


کد مطلب: 29016

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/29016/اخبار-مهم-نفت-آنلاین-ویژه-پرسنل-رسمی-قراردادی-پیمانکاری

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir