کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه ای جهت رفع مشکلات؛

پرسنل قراردادی نفت به رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس نامه نوشتند

12 مرداد 1399 ساعت 23:08

کارکنان قراردادی مدت موقت نفت ؛ جهت رفع مشکلاتشان به رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس یازدهم نامه نوشتند.


کارکنان قراردادی مدت موقت نفت ؛ جهت رفع مشکلاتشان به رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس یازدهم نامه نوشتند؛ به گزارش خبرنگار نفت آنلاین متن نامه به شرح ذیل می باشد:
                                                              
                                           
رئیس و اعضای محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

موضوع : مشکلات پرسنل قراردادمدت موقت وزارت نفت

باسلام و تحیات؛


احتراما؛ پرسنل غیررسمی وزارت نفت در طی سال های گذشته تاکنون در بسیاری مسائل معیشتی و کاری با مشکلات بسیاری روبرو بوده اند، این پرسنل به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی لحظه ای از سنگر کار و تلاش در شرایط سخت و گرمای طاقت فرسا عقب نشینی نکرده اند اما هیچگاه حق و حقوق  خود را آن طور که شایسته این پرسنل بوده نگرفته اند. اکنون در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی و سازمانی که با آن روبرو هستند امیدشان به  حضور نمایندگانی انقلابی در مجلسی که مقام معظم رهبری هم آن را مجلسی تازه نفس و انقلابی خطاب فرموده اند، است.اینجانبان پرسنل غیررسمی وزارت نفت  تقاضا داریم بعد از سال ها مشکلات این پرسنل را تا حصول نتیجه و پایان همه مشکلات از سوی  کمیسیون محترم انرژی پیگیری و روح  امید و نشاط  در این قشر زحمتکش و خستگی ناپذیر پدید آورید. بی شک پرسنل غیررسمی در طی این سال ها تلاش های زیادی برای حل مشکلاتشان داشته اند اما نتیجه ای کامل که مورد رضایت همه پرسنل باشد تاکنون حاصل نشده است. امید است اعضای محترم کمیسیون انرژی با صبوری و پشتکاری که در آنها متصور است بتوانند با تدبیر به سرانجامی خوب و خوش هدایت کنند.

خلاصه مشکلات پرسنل غیررسمی وزارت نفت  در 13 بند به حضورتان ارسال می گردد.

1- عدم یکسان سازی حقوق و طبقه بندی مشاغل برای نیروهای غیررسمی قرارداد مدت موقت وزارت نفت

2- عدم ارتقاء شغلی و سازمانی و نبود امنیت شغلی بواسطه بستن قراردادهای یکساله و پرداخت سنوات در پایان مدت هرسال که عدم امنیت شغلی این پرسنل را به همراه دارد.

3- اخیرا وزارت نفت دو طرح قرارداد 3 ساله و5 ساله و همچنین سامانه جذب برای تبدیل وضعیت پرسنل به قراردادمدت معین اعلام کرده اما شرایطی که برای تبدیل وضعیت پرسنل قرارداده با وضعیت بسیاری از پرسنل غیررسمی همخوانی ندارد و شرایط همچون شرط معدل، سن پرسنل ، محدودیت رشته و مقطع تحصیلی  پرسنل تخصصی عملیات و مشخصوص نبودن اجرای طرح و صحبت هایی که از منابع مختلف مطرح است که این تبدیل وضعیت تاثیری در افزایش حقوق و ارتقاء شغلی پرسنل غیررسمی ندارد موجب نگرانی شده است.(به طور مثال مقاطع پائین تر از کارشناسی و بسیاری از رشته های تخصصی شاغل در عملیات  صنعت نفت حتی با مدارک دکتری و کارشناسی ارشد مجاز به  ثبت نام نیستند)

4- مشخص نبودن کارمند یا کارگر بودن این پرسنل با توجه به اینکه حقوق این پرسنل براساس کارگری و عیدی پایان سال براساس کارمندی محاسبه می شود.

5- بسیاری از پرسنل غیررسمی قراردادمدت موقت صنعت نفت با مدارک کارشناسی ارشد و دکتری با شرکت های خود قرارداد منعقد کرده اند و با توجه به اینکه سن آنها از سن مجاز شرکت در آزمون های استخدامی عبور کرده است اما وزارت نفت رشته های تحصیلی و مقطع تحصیلی آنها را در سامانه جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی اعمال نکرده است و هیچگونه امتیازی و راهکاری برای تبدیل وضعیت آنها و حتی امتیاز در آزمون های استخدامی گذشته  نیز برای آنها در نظر نگرفته است و این بزرگترین ظلم در حق پرسنل متخصص و تحصیلکرده شاغل در صنعت نفت است.
 
6-تبعیض میان پرسنل رسمی و غیررسمی قراردادی درخصوص دریافت مزایای شغلی ،همچون بدی آب و هوا، فوق العاده شغل، سختی کار، پاداش ها، و سایر مزایا در صورتیکه یک نفر رسمی و غیررسمی هردو یک کار را در یک محل و دریک ساعت مشخص انجام می دهند.

7- جلوگیری از استفاده پرسنل غیررسمی از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت به طوریکه اگر یکی از پرسنل غیررسمی در محل همزمان با یک نیروی رسمی دچار حادثه شوند(مثل آتش سوزی) پرسنل رسمی را بیمارستان نفت پذیرش می کند اما پرسنل غیررسمی بایستی به مراکز درمانی خارج از شرکت منتقل شود.

8- پرسنل غیررسمی جانباز و ایثارگرشاغل در وزارت نفت  سال ها در انتطار تبدیل وضعیت هستند و هنوز نتیجه ای نگرفته اند و بسیاری از آنها در آستانه بازنشستگی قرارگرفته اند و هیچ تغییری در ارتقاء شغلی و مزایای آنها اعمال نشده است.

 9- عدم تبدیل وضعیت پرسنل قراردادمدت موقت با وجود سابقه کار بالا و تجربه کافی در صنعت نفت که منجر به بی انگیزگی پرسنل شده است به طوریکه در آزمون های استخدامی صنعت نفت نیروی های جدید الاستخدام که مشغول به کار می شوندکار را تحت نظر پرسنل غیررسمی باتجربه می آموزند و سپس این پرسنل رسمی، یکسال بعد به عنوان سرپرست همان پرسنلی که به وی آموزش داده قرار می گیرد. و این یعنی "بی انگیزگی پرسنل غیررسمی"

10- فاصله بسیار زیاد دریافتی حقوق پرسنل رسمی و غیررسمی قرادادمدت موقت در صنعت نفت به گونه ای است که اضافه کار یک نیروی رسمی با سابقه تقریبا برابر یا حتی بیشتر از حقوق کامل با همه مزایای یک نیروی غیررسمی قراردادمدت موقت است که این شرایط نوعی بدبینی پرسنل  غیررسمی را در سیستم بوجود آورده است.

11- نیروهای عملیاتی قراردادمدت موقت صنعت نفت چند سالی است که طبق مصوبه بند10 پرسنل آیتمی را به عنوان حق عملیاتی دریافت می کنند که میزان افزایش سالیانه آن بسیار ناچیز و در سال جاری هم بعد از گذشت 5 ماه هنوز افزایشی نداشته است.

12- آیتم بدی آب و هوا شاغل در مناطق نفتخیز جنوب و مناطق بد آب و هوا برای پرسنل غیررسمی لحاظ نمی شود که این مسئله با توجه به سختی کار در گرمای بالای 60 درجه خصوصا در مناطق عملیاتی کاملا ظالمانه و غیر قابل قبول است.

13- جلوگیری از استفاده پرسنل غیررسمی از منازل سازمانی در صورتیکه بسیاری از منازل سازمانی صنعت دچار فرسودگی شده و حتی وزیر نفت دستور فروش آنها طی مزایده داده است اما پرسنل غیررسمی که بسیاری از آنها نیز اجاره نشین هستند امکان استفاده از آن را ندارند
 
با تشکر - از طرف پرسنل قراردادمدت موقت  شاغل در وزارت نفت

 


کد مطلب: 21486

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21486/پرسنل-قراردادی-نفت-رییس-اعضای-کمیسیون-انرژی-مجلس-نامه-نوشتند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir