تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم النبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت :محصول پالایشگاه آناهیتا که توسط قرارگاه ساخته می‌شود غیرقابل تحریم است.
سعید محمد | فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) | نفت آنلاین
سعید محمد | فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در  نشست خبری و در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری قرارگاه در ساخت پالایشگاه آناهیتا توضیح داد: پالایشگاه آناهیتا توسط قرارگاه خاتم طراحی و ساخته می‌شود که در حال طراحی هستیم. تخصیص از وزارت نفت گرفته شده است. زمین تامین شده است و با اتمام طراحی عملیات پروژه آغاز می‌شود و در 4 سال ساخته خواهد شد. 

سعید محمد با بیان اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا را به صورت فاز به فاز تکمیل می‌کنیم، گفت: با احداث هر فاز درآمدی ایجاد می‌شود که در تکمیل فاز بعدی به ما کمک می‌کند.

وی گفت: در ساخت پالایشگاه آناهیتا از تجهیزات و نیروی ایرانی حداکثر استفاده را داریم. ساخت تجهیزات کاملا ایرانی است و در ستاره خلیج فارس هم این تجربه را داشتیم و آناهیتا هم به صورت پالایشگاهی ایرانی احداث می‌شود. 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت:‌ پالایشگاه آناهیتا نقش عمده‌ای در صادرات کشورمان به همسایه‌های غربی خواهد داشت و محصولات آن به هیچ وجه تحریم پذیر نیست. نفت خام به فرآورده در سطح پایین دستی تبدیل می‌کنیم که این قابل تحریم نیست و در دنیا خواهان زیادی دارد وکشور ما هم بخش عمده‌ای از این را وارد می‌کند. 

محمد افزود:‌ظرفیت پالایشگاه آناهیتا 150 هزار بشکه نفت خوراک پالایشگاه در روز است که از محل مخزن نفتی شمال دزفول توسط خط لوله تامین می‌شود. 
 
https://naftonline.ir/news/21466/
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0