تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
استاندار مازندران از ساخت شرکت پتروشیمی در بندرامیراباد با حجم سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون دلار خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت اولیه وزارت نفت برای احداث این واحد مهم تولیدی اخذ شده است.
ساخت یک شرکت پتروشیمی در مازندران | نفت آنلاین
ساخت یک شرکت پتروشیمی در مازندران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین احمد حسین‌زادگان در جلسه احداث شرکت پتروشیمی در بندرامیراباد با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به اینکه پیگیری احداث پتروشیمی در بندرامیرآباد از حدود یکسال گذشته شروع شده، اظهار کرد: بندرامیراباد به‌عنوان بزرگترین بندر شمال کشور با دارا بودن ۵۰ درصد عملیات تخلیه و بارگیری شمال کشور، این ظرفیت را برای احداث یک پروژه بزرگ دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت اولیه وزارت نفت برای احداث این واحد مهم تولیدی اخذ شده است و در این جلسه نحوه اجرای این پروژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه این پروژه در سه فاز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای این پروژه باید با افق ۲۰ ساله پیش‌بینی شود تا در طرح‌های توسعه این پروژه مشکلی پیش نیاید.
حسین‌زادگان با بیان اینکه در فاز اول ۱۲۰ هزار تن تولید پروپیلن این‌طرح خواهد بود، افزود: مواد اولیه مورد نیاز گاز و آب هست که در این منطقه در دسترس است.

 وی با تاکید براینکه در این جلسه باید نحوه اجرا و زمانبندی مشخص شود، یادآور شد: در ابتدای کار شرکت ملی پتروشیمی مجری طرح است و با چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز مذاکراتی صورت گرفته است تا به‌صورت مشارکتی این طرح اجرایی شود.

به گفته وی، در این جلسه مقرر شد تا دریافت مجوز از شورای اقتصادی کشور با همکاری استانداری بر عهده شرکت ملی پتروشیمی باشد و مسائل فنی پروژه با معرفی نماینده شرکت ملی پتروشیمی در استان پیگیری خواهد شد‌.

استاندار مازندران تامین زمین، آب،‌برق و گاز طبیعی را از نیازهای اولیه اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: بندرامیراباد از زیرساخت‌های خوبی در این خصوص برخوردار است و براساس اعلام شرکت ملی پتروشیمی احداث این پروژه در چهارسال با حجم سرمایه‌گذاری  ۳۷۰میلیون دلار زمان می‌خواهد.

در این جلسه مدیران استانی آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای، محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی حضور داشتند و بحث و بررسی لازم صورت گرفت.
https://naftonline.ir/news/21426/
منبع : وزارت نفت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0