کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه خبر داد:

ساخت فاز جدیدی از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در راه است

28 تير 1399 ساعت 16:12

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، از ایرانی‌سازی ۷۰ درصد تجهیزات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و برخی از فازهای پارس جنوبی خبر داد.


به گزارش نفت آنلاین ، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به آخرین اقدامات قرارگاه در حوزه صنایع پتروشیمی، گفت: اکنون در حال توافق با وزارت نفت برای احداث فاز جدیدی در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس هستیم و درصورت توافق با وزارت نفت، برنامه‌ریزی 100 درصدی برای ایرانیزه کردن ساخت و به کارگیری تجهیزات داریم.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء تولید محصولات پتروشیمی‌ را در جایگاه پیمانکار بر عهده دارد، افزود: از آنجا که ما سازنده پروژه بوده و قطعه تهیه می‌کنیم پس از تحریم‌ها کارفرمایان قبول کردند به سمت سازندگان ایرانی بروند، به همین دلیل 70 درصد تجهیزات پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و فازهای مجتمع گازی پارس جنوبی (که قرارگاه اجرای کرده) ایرانی‌سازی شده است.

شایان ذکر است مجموع تولید روزانه بنزین در کشور حدود ۱۰۵میلیون لیتر است که پالایشگاه ستاره خلیج فارس توانسته است با تولید روزانه حدود ۴۰میلیون لیتر بنزین، علاوه بر ایجاد خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک، کشور را به صادرکننده بنزین تبدیل کند.


کد مطلب: 21420

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21420/ساخت-فاز-جدیدی-پالایشگاه-ستاره-خلیج-فارس-راه

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir