تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبرداد:

افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به سالانه ۹۰ میلیون تن

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از بهره‌برداری از ۱۱.۵ میلیارد دلار طرح پتروشیمی تا پایان امسال خبر داد و گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال با حدود ۲۵ میلیون تن افزایش به سالانه ۹۰ میلیون تن خواهد رسید.
بهزاد محمدی | مدیرعامل NPC
بهزاد محمدی | مدیرعامل NPC
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (سه‌شنبه، دهم تیرماه) پس از بازدید از محل پیشنهادی برای احداث پارک پلی‌پروپیلن و طرح‌های پتروشیمی متانول بوشهر، اکسیرحلال، سبلان، کیمیای پارس خاورمیانه، استحصال اتان مجتمع پالایش پارسیان سپهر و پتروشیمی دماوند در عسلویه درباره اهمیت بازدید میدانی از پروژه‌ها اظهار کرد: شرکت‌ها در مسیر تکمیل پروژه‌ها مشکلاتی دارند و افزون بر آن مشکلاتی هم در هماهنگی میان واحدها وجود دارد که حضور شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه کمک می‌کند چالش‌های آن‌ها در زمان کمتری حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مجتمع‌های پتروشیمی با مشکلات ناشی از ذخیره‌سازی روبه‌رو هستند که باید با شرکت مخازن سبز هماهنگی لازم انجام شود، ادامه داد: بخشی از مشکلات پروژه‌ها نیز تأخیر در ورود تجهیزات خارجی به سایت به دلیل شیوع ویروس کروناست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه امسال سال طلایی صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: لازم است برای پروژه‌هایی که قرار است امسال به بهره‌برداری برسد هماهنگی لازم انجام شود.

امسال ۱۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۱.۵ میلیارد دلار به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن‌ها با حدود ۲۵ میلیون تن افزایش، ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۹۰ میلیون تن تا پایان امسال می‌رسد که این حجم افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی در طول یک سال بی‌سابقه است. پتروشیمی میاندوآب نخستین طرح از این ۱۷ طرح بود که هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از ۱۷ طرح جهش دوم صنعت پتروشیمی که امسال به بهره‌برداری می‌رسند، هفت طرح متانول کاوه، پتروپالایش کنگان، متانول کیمیای پارس خاورمیانه، سبلان، متانول بوشهر، اکسیرحلال و پتروپالایش پارسیان در عسلویه احداث شده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه موضوع شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد اختلال در تأمین تجهیزات از خارج از کشور و محدودیت‌های اجرایی طرح‌ها شده است، گفت: تلاش می‌شود بر مسائل و محدودیت‌های ناشی از کرونا غلبه شود اما امکان دارد افتتاح برخی از این طرح‌ها تا اوایل سال آینده به طول بینجامد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (سه‌شنبه، ۱۰ تیرماه) از محل پیشنهادی برای احداث پارک پلی‌پروپیلن و طرح‌های متانول بوشهر، اکسیرحلال، سبلان، کیمیای پارس خاورمیانه، استحصال اتان مجتمع پالایش پارسیان سپهر و پتروشیمی دماوند در عسلویه بازدید کرد و مدیران و کارشناسان مربوطه روند پیشرفت طرح‌ها را تشریح کردند.
https://naftonline.ir/news/21307/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0