کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از کاهش تولید اوپک چه خبر؟

10 تير 1399 ساعت 18:48

برآورد یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد تولید نفت اعضای اوپک در ماه ژوئن، یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از  خبرگزاری رویترز از لندن، برآورد شرکت‌ ردیابی نفتکش‌ پترو لجستیکز نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید نفت خود را در ماه ژوئن نسبت به ماه مه یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است.

اوپک و متحدانش - ائتلافی موسوم به اوپک پلاس- در ماه آوریل توافق کردند از ابتدای ماه مه برای بهبود کاهش قیمت نفت و کاهش تقاضای ناشی از بحران ویروس کرونا، تولید خود را ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. سهمیه تولیدکنندگان عضو اوپک از این کاهش تولید ۶ میلیون و ۸۴ هزار بشکه در روز است.

به استثنای ایران، لیبی و ونزوئلا که از کاهش تولید معاف هستند، از عرضه ۱۰ عضو باقیمانده اوپک باید روزانه حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه دیگر کاسته شود تا پایبندی کامل این سازمان به توافق کاهش تولید تحقق یابد.

عراق، نیجریه و کویت کشورهایی هستند که از ماه مه کاهش تولید بیشتری داشته‌اند، این در حالی است که کاهش تولید عربستان سعودی، امارات و آنگولا محدودتر بوده است.


کد مطلب: 21303

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21303/کاهش-تولید-اوپک-خبر

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir