کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح ۳ طرح ملی صنعت نفت با حضور رییس جمهور

5 تير 1399 ساعت 15:58

 آیین بهره‌برداری از از ۳ طرح ملی صنعت نفت با حضور رییس جمهور انجام شد.


به گزارش نفت آنلاین ،  آیین بهره‌برداری از پتروشیمی میاندوآب، افتتاح واحد نرمال هگزان پالایشگاه شازند اراک و آغاز رسمی احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران با حضور حسن روحانی رییس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این آیین رئیس جمهوری با استراتژیک خواندن خط لوله انتقال نفت خام گوره – جاسک تاکید کرد:‌ امروز روز اعتماد خریداران نفت ایران است و جاسک به پایگاه مهم صادرات نفت ایران تبدیل می‌شود.


روحانی با بیان اینکه سواحل مکران برای ما مهم است، افزود: سواحل مکران جزو توصیه‌های مقام معظم رهبری از روزهای اولیه‌ دولت یازدهم بود. ایشان همیشه برای این موضوع که سواحل مکران را آباد کنیم، تاکید داشتند. این ساحل، ساحل بسیار ارزشمندی است از بندرعباس تا چابهار و تا گوادر که یک ساحل بسیار مهمی است که از این ساحل کمتر استفاده شده است و  بکر باقی مانده بود.


وی ادامه داد:‌ صادرات نفت ما تا کنون عمدتا از خارک بوده و امروز در کنار خارک، جاسک هم درست شده که می‌تواند در یک شرایطی آنجا هم فعال باشد و لذا هر دو اسکله هم خارک و هم جاسک فعال خواهد بود.

همچنین  بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، پنجم تیرماه) پس از آیین بهره‌برداری از پتروشیمی میاندوآب، افتتاح واحد نرمال هگزان پالایشگاه شازند اراک و آغاز رسمی احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران که از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ارتباط زنده تصویری انجام شد در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: پتروشیمی میاندوآب نخستین طرح از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی است که امروز افتتاح شد.

وی با اشاره با افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی در سال ۹۹، ظرفیت تولید این صنعت ۲۵میلیون تن افزایش می‌یابد، افزود: تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید این صنعت را به ۱۰۰ میلیون تن و ارزش محصولات را به ۲۵ میلیارد دلار می‌رساند.
وزیر نفت با اشاره به اینکه جهش سوم صنعت پتروشیمی نیز آغاز شده است، ادامه داد: برخی از طرح‌های جهش سوم در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و برخی از این طرح‌ها نیز در حال تدارک هستند که با تحقق طرح‌های جهش سوم پتروشیمی ارزش تولیدات این صنعت به ۳۷میلیارد دلار خواهد رسید.

 


کد مطلب: 21255

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21255/افتتاح-۳-طرح-ملی-صنعت-نفت-حضور-رییس-جمهور

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir