کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انعقاد بزرگترین قرارداد انرژی ۲۰۲۰ با غول نفتی ابوظبی

3 تير 1399 ساعت 18:42

کنسرسیومی از ۶ سرمایه‌گذار بزرگ جهان به توافقی ۲۰.۷ میلیارد دلاری با غول نفتی دولتی ابوظبی، ادنوک، دست یافتند.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، کنسرسیومی از ۶ سرمایه‌گذار بزرگ جهان به توافقی ۲۰.۷ میلیارد دلاری با غول نفتی دولتی ابوظبی، ادنوک، دست یافتند.

این توافق بزرگترین توافق سرمایه‌گذاری زیرساختی انرژی در منطقه و بزرگترین توافق انرژی جهان در سال ۲۰۲۰ است. طی این توافق ۱۰.۱ میلیارد دلار با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به امارات متحده عربی تزریق خواهد شد.

۶ شرکتی که در این توافق حضور دارند شامل گلوبال اینفرااستراکچر پارتنرز، شرکت مدیریت سرمایه بروکفیلد، صندوق سرمایه‌گذاری ملی سنگاپور (جیک)، صندوق سرمایه‌گذاری معلمان اونتاریو، شرکت اوراق و سرمایه ان‌اچ و شرکت اسنم، می‌باشند.

در این توافق آمده است کنسرسیوم ۴۹ درصد از سهام شرکت زیرمجموعه جدید ادنوک، با نام «دارایی‌های خط‌لوله گاز ادنوک»، را در اختیار خواهد داشت و حق لیزینگ ۲۸ خط لوله را به دست خواهد آورد. ادنوک ۵۱ درصد (اکثریت) سهام را در اختیار خواهد داشت و مالکیت خط‌لوله‌ها را حفظ خواهد کرد.

سلطان الجابر، مدیر ارشد گروه ادنوک و وزیر کشور امارات متحده عربی، می‌گوید: ما از تکمیل این توافق هیجان‌زده هستیم و یکبار دیگر با برخی از برترین سرمایه‌گذاران در زیرساخت‌ها و مؤسسات جهان همکار شدیم. این نشان می‌دهد که دولت ابوظبی جایگاه خود به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری مطمئن و معتبر حفظ کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی دستاورد بزرگی است.


کد مطلب: 21229

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21229/انعقاد-بزرگترین-قرارداد-انرژی-۲۰۲۰-غول-نفتی-ابوظبی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir