تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
تعدادی از کارکنان وزارت نفت قانون تعدیل مدرک کارمندان رسمی نفت را ناعادلانه دانسته‌اند. در این بین رای دیوان عدالت اداری و شورای نگهبان نیز به نفع مطالبات این کارکنان صادر شده است.
کارکنان رسمی وزارت نفت | تعدیل مدرک تحصیلی | نفت آنلاین
کارکنان رسمی وزارت نفت | تعدیل مدرک تحصیلی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، سال 93 سازمان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون خدمات کشوری دستور داد که مدرک کارکنان دولتی پس از استخدام تنها تا یک پایه تحصیلی بالاتر از مدرک آنها در بدو ورود قابل احتساب است.

اما با توجه به اینکه وزارت نفت خود تابع قوانین خاص خود (قانون اختیارات وزارت نفت) است مشمول قانون خدمات کشوری نمی‌شود.

اما وزارت نفت در سال 97 و بعد از گذشت 4 سال از ابلاغ این قانون، اجرای آن را در دستور کار قرار داد.

این موضوع باعث شد که تعداد زیادی از کارمندان وزارت نفت که در حال تحصیل و ارتقای مدرک بودند، علیرغم صرف وقت و هزینه زیاد از دریافت مزایای ناشی از ارتقای مدرک بازمانند.

در نتیجه این دسته از کارکنان خواستار اعمال تغییراتی در شرایط اعمال این ابلاغیه شدند به گونه‌ای که این قانون برای افرادی اعمال شود که پس از ابلاغ آن برای ارتقای مدرک تحصیلی اقدام کرده‌اند.


متن بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در تصویر 1 آمده است.



* اعتراض کارکنان وزارت نفت به قانون تعدیل مدرک تحصیلی

در این راستا علی پژمانفر سردبیر سوژه «اصلاح قانون تعدیل مدرک کارمندان نفت» در فارس من با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کارمندان وزارت نفت گفت: «وزارت نفت تحت قوانین خدمات کشوری نیست و برای خود قانونی جداگانه دارد، در نتیجه از اجرای این بخشنامه مستثنی شده است. حتی اگر وزارت نفت مستثنی نباشد، این بخشنامه باید برای کارکنانی که قبل از صدور آن دانشجو بودند اجرا نشود. شما فرض کنید یک کارمند بدون اطلاع از تصمیمات آینده و با صرف هزینه در دانشگاه‌ها شروع به ادامه تحصیل می‌کند و در میانه اخذ مدرک با دو رتبه بالاتر ناگهان این بخشنامه صادر می‌شود».
 
وی همچنین اظهار داشت: «عدالت حکم می‌کند که این بخشنامه برای آن کارمند اجرایی نشود زیرا در صورت اجرا عملا همه هزینه‌های انجام شده توسط او تباه می‌شود. در حالی که تقصیری هم نداشته است. این قانون باید شامل حال کارکنانی شود که پس از ابلاغ آن تازه می‌خواهند برای ادامه تحصیل و ارتقا مدرک اقدام کنند».

پژمانفر تاکید کرد: «وزارت نفت و وزارت بهداشت تابع قوانین خاص خود هستند و زیرمجموعه قانون خدمات کشوری محسوب نمی‌شوند. در نتیجه وقتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بخشنامه‌ای درباره محدود کردن مدارک تحصیلی صادر می‌کند این قانون نباید در وزارت نفت اجرایی شود. این بخشنامه در سال 93 ابلاغ شد اما وزارت نفت به ناگهان در سال 97 اجرای آن را در دستور کار قرار داد».

وی گفت: «حتی مجلس شورای اسلامی نیز چندین بار برای اصلاح این قانون اقدام کرد اما شورای نگهبان به دلیل ایجاد بار مالی برای دولت مصوبه مجلس رو رد کرد. برای اصلاح این بخشنامه حتی چندین بار هم به دیوان عدالت اداری شکایت شده است که در آخرین پیگیری‌ها، دیوان عدالت اداری اجرای این قانون برای کارمندانی که قبل از ابلاغ در حال تحصیل بودند را غیرشرعی دانسته است و آن را به شورای نگهبان ارجاع داده که شورا نیز این حکم دیوان عدالت اداری را تایید کرده است».

*رای دیوان عدالت اداری و شورای نگهبان به نفع مطالبات کارمندان وزارت نفت

در ادامه سند مربوط به نظر دیوان عدالت اداری درباره غیرشرعی بودن اجرای این ابلاغیه برای کارکنانی که قبل از ابلاغ آن برای ارتقای دو رتبه‌ای مدرک تحصیلی خود اقدام کرده بودند آورده شده است (تصویر 2). همچنین سند مربوط به تایید نظر دیوان عدالت اداری توسط شورای نگهبان نیز آورده شده است (تصویر 3).
 
تصویر 2- رای دیوان عدالت اداری

تصویر 3 – رای شورای نگهبان

همچنین در حال حاضر طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در قالب الحاق یک تبصره به ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در دست بررسی است که محدودیت اعمال مدرک تحصیلی کارمندان دولت را بردارد. این طرح فعلا در کمیسیون اجتماعی مجلس مسکوت مانده است که تعدادی از مخاطبان بخش فارس من خواستار پیگیری این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم شده‌اند.

متن طرح کمیسیون اجتماعی مجلس برای لغو محدودیت ارتقای مدرک تحصیلی کارکنان دولتی پس از استخدام در تصویر 4 آمده است.
 
تصویر 4- طرح کمیسیون اجتماعی
 
در مجموع بنابر اظهارات کارمندان وزارت نفت، این وزارتخانه در سال ۹۷ در قالب بخشنامه‌ای و به تبعیت از بخشنامه مدیریت سازمان مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اعمال بیش از یک رتبه ارتقای مدرک کارمندان نفت را ممنوع اعلام کرده است. کارکنان وزارت نفت چند اشکال اساسی را به این بخشنامه وارد می‌دانند:

1-  بخشنامه وزارت نفت عطف به ماسبق شده است یعنی شامل کارمندانی که قبل از اعمال بخشنامه مدرک گرفته بودند یا ادامه تحصیل داده بودند نیز شده بود.
2- وزارت نفت منفک از مدیریت خدمات کشوری است و بخشنامه مذکور را نباید شامل شود.
3- وزارت نفت نخبگان جامعه علمی را دربرمی‌گیرد و این بخشنامه مانع از پیشرفت علمی نخبگان در بدنه تخصصی نفت می‌شود.
https://naftonline.ir/news/21220/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
با یه مقطع تعدیل مدرک موافقم .بیشتر از آن به ضرر نیروهایی که با مدارک بالاتر استخدام شدن میشود .
feedback
Iran, Islamic Republic of
تنگ نظر نباش مگه از جیب بابات میخوای خرج کنی حسود
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
صحبت تنگ نظری نیست الان یک عده برا خودشون دکان باز کردن میرن یه جایی اجاره میکنن به اسم دانشگاه که متاسفانه از وزارت علوم مجوز میگیرن با پول مدرک پخش میکنن جامعه هدف هم مشخصه کارمندان دولت هستش این یعنی چی ؟!اولا کسایی که به تحصیل میرن مگه دولت گفته برین مدرک بیارین کارمندان متقاضی تحصیل لازم است از دستگاه اجرایی مجوز بگیره برای ادامه تحصیل همینطوری سرشونو میندازن میرن مدرک میارن و برای دولت بار مالی هستش نکته دیگه اینه که شما چطور هم ۸ ساعت کار میکنین بعد دانشگاه میروی بعد چطور درس میخونین و چطور به زندگیتان میرسین خوب این کاملا مشخصه یک مدرک تو خالی با پول هستش و نکته آخر اینه که وقتی یک دستگاه اجرایی مثلا گفته مدرک لیسانس برای این شغل میخوام و شما استخدام شدی اگه احساس میکرد مدرک تحصیلی بالاتر لازم است در زمان استخدام میگفت پس لزوم ادامه تحصیل نیست و اگر برا علاقه و خودت خواندنین دیگه دولت رو اذیت نکنین....
feedback
Iran, Islamic Republic of
آرش براتی
باسلام
بعضی ها گفتن که چطور کارمند درس خوانده؟مگر کار نداشت و چطور وقت کرد؟
جواب :سال 365 روز هست به جز کبیسه که میشه 52 هفته که با احتساب پنج شنبه و جمعه میشه 104 روز استراحت که به علاوه تعطیلات رسمی به 140 روز تقریبا در سال استراحت میرسیم که با احتساب 30 روز مرخصی استحقاقی یه کارمند می تونه 170 روز در سال برای خودش برنامه شخصی داشته باشه که یه عده مثل شماها به وقت گذرونی و خواب و سفر میرسن و یه عده هم شبیه ماها این زمان را برای پیشرفت خودشون به تحصیل می پردازن.
کارمندهای شیفتی یا اقماری هم از مدت استراحت مشابهی برخوردارن.
یه عده گفتن شرکت همون مدرک زمان استخدام را خواسته
جواب. شرکت خروجی داره از قبیل بازنشستگی یا از کار افتادگی یا انتقالی یا ترک کار به هر دلیل یا مرخصی های بلند مدت بدون حقوق یا تلفات جانی یا.... که سبب میشه افراد پایین تر سیستم به مرور شایستگی پست بالاتر را پیدا کنند که با این قانون تعدیل حتی یک مقزع هم نمی شود تعدیل کرد.
بروز سرخوردگی و حس عقب افتادگی در سیستم هایی که جلوی رشد کارمند گرفته میشه بسیار بللاست که سبب کاهش راندمان فرد در سیستم خواهد شد و صدها دلیل دیگه ،که از مغز گرد و کوچیک امثال شماها با این نظرات ابله هانتون حتی گذر هم نمی کنه.
پس لطفا، حداقل قبل از اقدام به نوشتن پیام های عاری از فکر برای صنعتی که حداقل ورود با آن با آزمون رسمی در حد المپیاد است، چند لحظه صبر کن و نذار مغزات آک بمونه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
آرش براتی
از رسانه نفت آنلاین خواستاریم تا رسیدن به لغو این بخشنامه من درآوری و جاهلانه، ما را یاری کند و رسانه ی حقوق مظلومان باش که حداقل با لغو بندهای ناعادلانه بتوانیم حداقل یک مدرک تحصیلی بالاتر را تعدیل نماییم .
که در قرآن کریم می فرماید کسانی را که نسبت به کمک و یاری ستمدیدگان، سکوت و بی تفاوتی اختیار کرده‌اند و قیام نمی‌کنند، سرزنش و ملامت نموده، مورد سؤال قرار می‌دهد و می‌گوید: « وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیه الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیراً »؛ «چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند : خدایا ! ما را از این شهر که اهل آن، ستمگرند، بیرون ببر و برای ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و برای ما از طرف خود، یار و یاوری تعیین فرما!». و من الله توفیق
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقا اشتباه دستم خورد لایک شد بی نهایت منفی به افکار بیمارگونه و عقده ای بازی های تو می دهم
feedback
Iran, Islamic Republic of
احمد
میشه لطفاً اظهار فضل نکنید،اگه هیچی نگی بهتمی گویند گنگی؟
طرف رفته جونش برا کشورش داده،میدونی،وظیفه دولته که کور بشه تمام هزینه هایش رو بپردازه،مگه تو حسودی؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
میشه توضیح چه ضرری دارد؟!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
عجب آدم بیمار و عقده ای هستی آقای محمد حتما به دکتر مراجعه کنید
feedback
Germany
من سال ۹۱ در مقطع دکتری پذیرش شدم و با هماهنگی اداره ادامه تحصیل دادم . در سال ۹۵ فارغ التحصیل شدم و تعدیل اولیه ۳/۵ نیز شدم . با اینکه مدرک من کاملا با سنت من مرتبط بود و حتی برای تعدیل در سال ۹۶ مدرک مصاحبه فنی و تخصصی نیز دادم و با نمره بالا قبول شدم ولی هنوز تعدیل مدرک من انجام نشده است . دلیل ان هم بخشنامه مدکور است که در سال ۹۷ یعنی ۶ سال پس از ورود من به دانشگاه صادر شد . این مثل این است که در سال ۹۸ نرخ هر لیتر بنزین سه هزار تومان شده ولی به مردم بگویند باید ما به التفاوت هر قدر بنزین در سالهای قبل از ۹۸ زده اید را باید طبق نرخ جدید بدهید .
feedback
Iran, Islamic Republic of
آرش براتی
والا درست گفتین ولی هنوزم به اصل قضیه اشاره نشد. بنده کبا لیسانس استخدام شدم و با این قانون ظالمانه حتی ارشدم را نمی پذیرین و عملا ارز اجرای یک مدرک تحصیلی هم باز موندم. این همه زمان و هزینه و سخت کوشی و.. باید به هدر بره به خاطر چی؟ چرا وقتی که زمان اعمال 50 درصد افزایش حقوق در سال 93 و 99 در قانون خدمات کشوری میشه وزیر میاد ما رو جدا می کنه و میگه شما شامل این قانون نیستین ولی الان چی شده که ما شامل قوانین خدمات کشوری شدیم؟ واصلا چرا و چرا همون تعدیل یک مدرک را هم انجام نمیدن؟ این مصداق ظلم به کارمند نیست؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا... ولله بی عدالتیه...
نمیدونم شنیدید یا نه ؟ ازپیشکسوتهای نفت شنیدم با کارت پرسنلی نفت میشد زندانی را از زندان آزاد کرد .... ولی الان چی ؟ حتی بانک هم برا ضمانت قبولمون نداره...
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی ریحانی
من ارشدروگرفتم متاسفانه بااین همه هزینه شرکت نفت قبولش نکرد😭😭
feedback
Iran, Islamic Republic of
آرش براتی
واقعا شایسته است که با معدل 19.48 نتونم حتی یک مدرک در شرکت جهت اندک گشایش مالی تعدل داشته باشم. تو گرمای جنوب داریم از جون مایه میذاریم و کار می کنیم و درس باید با تلاش هامون این طوری بد رفتاری بشه؟ لطفا صدای ما کارکنان نفت در تضییع جاهلانه حقمان باشید که بعد از دو سال مدرکمان کنج طاقچه رخنمایی میکند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
آرش براتی
باسلام
🔴قانون جدید تعدیل مدرک در شرکت ملی نفت ایران مثال شرنگی است که ظالمانه به خورد کارکنان خدوم و جان برکف صنعت نفت نموده اند که با وجود پایان جنگ تحمیلی هنوز صادقانه در مناطق عملیاتی و جنگی و به دور از خانواده و شهر محل سکونت جان برکف مشغول کار صادقانه جهت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستن و یا در مناطق صعب العبور یا بیابان ها و یا خلیج فارس می باشند. چرا می بایست با اعمال شرایط ظالمانه حتی از تعدیل (اجباری) یک مدرک تحصیلی در یک مقطع بالاتر هم بازبمانیم و حتی علی رغم شرایط بسیار سخت کاری نتوانیم با اعمال یک مدرک گشایشی در معیشت سخت زندگیمان برقرار کنیم. چرا این قانون ظالمانه را به کارمندانی که قبل از اردیبهشت ماه 1397 مشغول به تحصیل و گذران ترم های آخر دانشگاه بوده اند تسری داده اید؟مگر کسی قبل از اقدام به تحصیل از شرایط شما در چند سال بعد آگاه می بایست باشد! چرا باید با این تسری ظالمانه، تلاش و زحمت کارمندان خدوم نفت در پیشرفت خود و در نتیجه پیشرفت سازمان لگد مال شود و برایشان سرخوردی به بار آورد! چرا این قانون را فقط برای کارمندانی که از اردیبهشت 1397 شروع به تحصیل کرده اند اعمال نکرده اید و کارمندانی که قبل از این تاریخ شروع به تحصیل کرده و در حال خاتمه آن بوده اند تسری داده اید؟ آیا این مصداق تسری ظالمانه نیست‌؟ حال ما باید چه کنیم؟با اضافه شدن بندهای ناعادلانه به قانون تعدیل یک مقطع تحصیلی بالاتر در شرکت ملی نفت ایران عملا شرایط تعدیل به حدی رسیده که بطور مثال برای اعمال مدرک کارشناسی ارشد صرفا باید، حداقل از مدیران رده پایینی سازمان بود که این موضوع برای یک کارمند شاید در کل سنوات خدمتی رخ ندهد یا پس از طی سالیان دراز رخ دهد که با تبصره ی ارشد پذیر بودن سمت سازمانی در زمان شروع به تحصیل، عملا تعدیل یک مدرک برای فرد لیسانس دیگر انجام نخواهد شد و این قانون صرفا برای تعدیل مدیران خواهد بود و نه کارمندان. این یعنی حق تحصیل و ارتقاء سازمانی از کارمند شرکت نفت عملا صلب شده و میشود گفت مانند زمانی رسیده ایم که هر کس در یک سازمان فقط یک جایگاه دارد که از ابتدا تا انتها از او حق ارتقا صلب شده. لطفا با تغییر این شرایط ظالمانه راهی برای رفع نگرانی های روز افزون کارمندان صنعت نفت ایران از قوانین ظالمانه ایجاد نمایید. باتشکر. از طرف جمع کثیری از کارکنان صنعت نفت ملی ایران
feedback
Iran, Islamic Republic of
عادل اردشیری
به نام خدا
جناب آقای زنگنه
وزیر محترم نفت
تصمیمات جناب عالی درمورد معیشت کارکنان خدوم این وزارت خانه جای تامل بسیار دارد، یا جناب عالی تعهدی به اجرای قانون ندارید و یا انگیزه ای ورای تصورات سیستم در سر دارید.
لطفا انگیزه خود را در این مورد ذکر بفرمایید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینقدر چرب زبونی نکن کی وزیر عادل وعاقل بود که الن باشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
ورای تصورات
feedback
Poland
کاظم
مرسی بابت انتشار این مطلب،به حق حرف دل ما رو زدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
جواد
با سلام. بعد از گذشت دو سال هنوز مدرک بنده تعدیل نشده است و امور اداری شرکت همچنان تکلیف خود را نمی داند که چگونه این موضوع را رفع کند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید
اتفاقن قانون درستی است چرا هرکسی بره درس بخانه بیاد مدرک مفت بکذاره
feedback
Iran, Islamic Republic of
درس و پیشرفت مفته؟؟؟ متاسفم برا طرز فکر و حسادت کورکورانت
feedback
Iran, Islamic Republic of
پرسنل نفت
مدرک مفت!!!
مصاحبه فنی رو برای چی گذاشتن؟
همین که کارمند ترغیب میشه بره توی فضای دانشگاهی خودش کمک بزرگی برای رشد آنها، از طرفی هزینه سوء مدیریت و عدم هدایت تحصیلی رو نباید کارمند پرداخت بکنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
احمد
تو فکر نمی کنی کسانی بودند که رفتند با دشمن جنگیدند،بعضی از آنها اسیر شدند و دو بعد از جنگ به وطن برگشتن،وسالها در گیر دکتر وبیمارستان بودند،سالها طول کشیده تا اینها حالشون بهتر بشه، وبا سرمایه خودشان مرخصی خودشان درس خواندن ودر مصاحبه بعضأ از ۱۰۰نمره ۱۰۰گرفتن،،پروفسور تو چرا اینقدر اسکولی،همش تو فکر خودتی اینشتین زمان بس کن لطفا
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند تعدیل بار اول
با سلام
خواهشمندیم تا حصول نتیجه در این خصوص پیگیری فرمایید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند
ضمن تشکر خواهشمند است از مسئولین امر پیگیری فرمایید تا نتایج مثبتی حاصل شود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا احمدی صدر
باسلام انشالله معاونت توسعه منابع انسانی وزیر محترم نفت با داشتن مدیران توانمند بتواند خواسته های بحق کارکنان تعدیل مدرک تحصیلی پاداش سنوات خدمت براساس سال‌های خدمت بالای سی سال اجرای یک مقطع تحصیلی رزمندگان دربرنامه ششم طرح قوانین بازنشستگی حداکثر سی پنج سال برای امکان تبدیل وضعیت نیروهای خلاق دانشگاهی نخبگان تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران دربرنامه ششم تلاش کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
والا عصر حجر هم اینطور نیست مثل بچه ادم بررسی کنید یه دفعه بخشنامه ضرب العجلی میاد بخدا عزراییل هم به این سرعت نمیاد جونت رو بگیره
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
باسلام
این رسمی آ که بلوک بلوک حقوق میگیرن بازم دنبال تعدیل مدرک واسه گرییت وحقوق بالا پس ما نیروهای پیمانکاری چه کنیم
اونم نفت زیرپامون فوران می کند تهران چه نفتی داره؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سید مسلم سیادت نسب
باسلام میگویندکه ماتابع خدمات کشوری نیستیم هر کجای قانون بنفع شان میباشدتابع آن هستندودر هر کجای قانون که به ضررشان است هزاران موارد میآور ن که بااسلام وشرع مخالف است.اضافه حقوق که سالانه اعلام میشودتابع خدمات کشوری هستندولی درسایرمواردمخالف ومانع میشونداگرگدازاده هاشان دراین طرح هاذینفع باشندموافقت میکنندوهزاران ماده ووبهش اضافه میکنندبنده یک جانبازوبسیجی هشت سال دفاع مقدس هستم مدرک لیسانس را نیمه مرتبط کجای قرآن نوشته شده.غیرازقانون قرآن را نمیشودعوض نمودکه همردیف کارمندان بنده درواحد های دیگرمرتبط کامل بادورتبه ولی بنده نیمه مرتبط اعمال گردیدمدرک یکی دانشگاه یکی سال اخذ مدرک باهم بودیم وکارشناسی ارشدکه سال ۹۳ بودودو و نیم درصد داده شدوتاکنون اعمال نشده باتوجه به اینکه بخشنامه اعلام شده جانبازان بیش ازمعادل دومدرک تحصیلی میتواننداعمال واجراشودآن ازپاداشهای پایان سال که جنایت هانمودن وکارمندان قدیمی که بیش ازچهل چندسال سابقه دارندبایدمثل سایرادارات وسازمانهاپاداش بگیرندکسی هم نیست جواب این همه کارمندان که درسرماوگرماوگرفتاریهاخانوادگی و مالی درشهرهتیی دیرازمنزل کارشان باخطرات ایاب و ذهاب درس خواندن وکسانی هم هستندبدون یک ساعت کلاس دومدرک دریک تاریخ ارائه دادندوبعد از گذشت شایدیکسالی مدرک ارشدتحویل دادن آیا کسی هست بفریادمابرسدبلیدنماینده یانمایندگانی از بین کارکنان که بتوانندحق مان رابگیرندانتخاب شود و حق یکی ازنام های پروردگارست که بایدآنراگرفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
غلامرضا
باسلام من سال ۹۵ مدرک گرفتم وتحویل دادم با وجوداینکه قانون خانواده های شهداوایثارگران جانبازان مستثنی میباشدومن جانبازهستم وزیرباراین قانون هم نمی رود
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینها که از ساعت ۷ صبح تا ۴ عصرباید سرکار باشند مدت زمان اضافه کاری را هم رویش بگذارید. پس چه زمان وقت دارند که مدرک بالاتر بگیرند و تعدیل مدرک شوند جز عجایب است .
feedback
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به پیامی که گفته کی فرصت درست خواندن داشتن
اگه عقلتان کمی همراهی تان کنه مقطع ارشد و دکتری اکثرا آخر هفته کلاس دارند .همون آخر هفته ای که جنابعالی در حال استراحت هستید و طالبان علم در حال درس خواندن و دانشگاه رفتن هستند.
کمی تامل خوبه .
feedback
Iran, Islamic Republic of
از توضیحاتتان متوجه موضوع شدم . ولی یاداوری کنم که حضور اینچنین افراد که اکثرا با امکانات شرکت ( شامل اتومبیل شرکتی و ..... ) باعث بی انگیزگی سایر دانشجو ها و حتی استادان می گردید . اینها که با ان شرایط استخدام شدند .
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
بزرگوار من عقلم می رسه که اینارو گفتم شما و امثال شما میاین ثبت نام میکنین همون پنجشنبه و جمعه رو هم نمایین فقط روز امتحان میاین وقتی باز خواستتون میکنم می گین استاد ما برای استخدام درس نمیخونیم شما یه نمره بدین ما حقوقمان اضافه بشه که ۹۹ درصددتون اینطوری هستین بسه مارو رنگ نکنین اونقدر این کارو کردین اینو اون واسطه میندازین تا نمره بگیرن که من بعنوان مدرس دانشگاه از کارم نفرت پیدا کردم و الان تدریس نمیکنم چون نمیخوام در ویرانی آموزشی این کشور سهم داشته باشم
feedback
Iran, Islamic Republic of
دیده بان
این روز ها که دیگه مدرک گرفتن وقت و درس خواندن نمیخواد . پول بده آنی برات صادر میکنن .مدیریت .کامپیوتر. باغبانی . گرافیک .باغداری
کتابداری ووو خودتون هم قبول کنید که اینطور. بیشتر همکاران من مدرک دار شدن حتی افکار زمان رفت آمدشون رو هم بابت دانشگاه رفتن گرفتن و همان سال های پر مشقت تحصیل هم شایستگی a گرفتن .واقعا خسته نباشن خیلی برای شرکت زحمت کشیدن . به نظرم ۹۵ درصد این مدارک پولی هستش خودتان هم قبول کنید اینقدر منم منم نکنید .
feedback
Iran, Islamic Republic of
عمار
بخدا برادر من در این شرایط درس خوند و خواب نداشت اصن و فوق لیسانسش رو گرفت. بعد این آقایون جواب این زحمت رو اینطور میدن !
feedback
Iran, Islamic Republic of
رحیم
سلام اگر بحث عدالت مطرح باشه برای همه کارمندان دولت باید رعایت بشه در وزارت اقتصاد هم با توجه به این مصوبه مدرک دوم اعمال نمیشه .ظاهرا در برخی دستگاهها این موضوع اجرا نمیشه که تفاوت قایل شدن درست نیست با این وضعیت اقتصادی دریافتی یک کارمند مگر چقدر هست که با این مصوبات جلو قسمتی از آن را بگیرن امیدوارم زودتر برا همه کارکنان دولت اجرایی بشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
ابو حامد
من به عنوان مسئول واحد و سرپرستی مستقیم برتعداد کارکنان تعدیل یک پایه راعادلانه می بینم که هم حق کارمند و حق سازمان رعایت شده است و بیشتراز آن را ظلم در حق سازمان میدانم. دلایل زیادی است بر عرض بنده ولی به طور کلی سازمان با برنامه ریزی اقدام به برپایی ساختار و چارت خود می نماید و بدلیل سهل الوصول بودن مدارک دانشگاهی که یه نظر من انتفاعی برای سازمان ایجاد نمی کند کارمندان بجای نوآوری و خلاقیت فقط مدرک گرایی را پیشه می کنند و همین عامل باعث تعلق کمتر به آن سازمان می شود و به غیر از بار مالی برای آن سازمان اینگونه کارمندان فقط وفقط فکر گرفتن مدرک هستند و افراد این چنین حاضر نیستند حتی زمان قانونی و شرعی در رابطه با سازمان برای سازمان بگذارند و این برای من واقعا مایه تاسف است و ضعف سازمانها و عدم اهمیت به کار و توجه صرف به مدرک بدون منطق توسط سازمانها مزید بر علت شده است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند
جناب ابوحامداین پیگیری ها برای همان تعدیل مدرک تحصیلی بار اول هست اشتباه برداشت فرمودید.ارتقا تحصیلی همیشه به نفع همه جوامع هست .برداشتتان را اصلاح فرمایید .دیدگاه شخصی جنابعالی برای کسی راهگشا نیست.
feedback
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز از کدوم عدالت داری صحبت میکنی.تا حالا تو مناطق رو سکو کار کردی یا تو ستاد زیر کولر گازی با خدم و حشم روزگار میگذرونی.دوست من خیلیا واقعا له شدن.اختراع طراحی و اصلاحیه فنی ببینم کی اینارو تو شرکت میده ولی چی توشه متاسفانه سرپرست به اسم خودش رد میکنه.دوست دنبال عدالت نگرد کالای نایاب این بازار مکاره است
feedback
Iran, Islamic Republic of
شما مدارکتو تحویل دادین امتیازات شو هم گرفتی !!!(دایه بهتراز مادر)یعنی توبهتراز دیوان اداری وشوارای نگهبان بلدی ریس
feedback
Iran, Islamic Republic of
نفتی
آقای سرپرست لطفا یکم واقع بین باش ، مقصر مدرک گرایی و پایین آوردن سطح دانش کارمند نیست.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ج
سلام من یک پسر لیسانس متحل بیکار دارم حداقل جز و قرار دادی ها بزار این پسرم کمک دست من ودتا معلول در خانه بوده کمک م کنید پرونده تحصیای در پالا یشگا اصفهان وتهران دادم ده سال میگدره وسن میره بالا
feedback
پدرجان مگه تقسیم کار را بلد نیستی؟
یه عده باید جون بکنن! یه عده دیگه باید عیش و نوش کنن!
feedback
Iran, Islamic Republic of
قدرت طهماسبی
سلام
برای کارکنان نفت باید ماده ی ۱۰ اجرا شود و قانون تعدیل مدرک اصلاح گردد و به عقب بر نگردد چونکه این اولین قانون کشور می باشد که به عقب بر می گردد ‌.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مجید
کلا بحث تعدیل مدرک توشرکت نفت باعث سرد شدن نیروی انسانی شده.تازه تو متن اومده از سال نود هفت جلوی تعدیل گرفته شده ولی عملا از برج ده نودو پنج این اتفاق افتاد.چون متاسفانه فرایند تعدیل مدرک در شرکت نفت متفاوت هست و زمانبر حداقل شش ماه.یعنی خیلی از کارمندان نودو پنج مدارکشان آماده بوده ولی شرکت تعدیل انجام نداده.ومتاسفانه داد کارمندان هم بجایی نرسیده تا الان
feedback
Iran, Islamic Republic of
ابوحامد عزیز.حضرتعالی بفرما کارمند با کدوم انگیزه کارکنه.خودشما به عنوان سرپرست یه عده از هممون عده بپرسید ببینم کی از خودتون راضیه.دوست عزیز ملت دارن با خون دل زندگی میکنن تو این مناطق اقماری.شایدبه شما بهتر برسن.ولی دوست عزیز ما تا پای اختراع و اصلاحیه های در حد طراحی پیش رفتیم هیچی توش نبود برادر.دلت خوشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
ب ز
با سلام درمورد مدرک تحصیلی چون درافزایش حقوق شاغل وبازنشسته با توجه به ارتقا آن درحقوق کارمندان وبازنشستگان اثر گذاراست وکمکی به هزینه خانواده این می شود بعضی ازبازنشسته لشکری نیزدرزمان شاغلی نیز جهت ارتقا دانش خود ادامه تحصیل داده ومدرک کاردانی وکارشناشی گرفته ودرسیستم حقوقی ثبت شده ولی پس ازبازنشستگی مدرک آنان درسیستم حقوقی سابادرج نگردیده لطفادراین زمینه پی گیری که کارمندان وبازنشستگان مدرک آنان جهت ارتقا حقوق انجام شود. باتشکر.
feedback
وزارت نفت وقتی حقوقهای کلان می‌دهد، لااقل مدرکهای بالا را هم بپذیرد تا بهتر بتواند آنها را توجیه کند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
م ح
با سلام درمورد درج مدرک تحصیلی بالاتر درهمه سازمان ها چه کشوری ولشکری برای همه اجرا شود چون بعضی ازبازنشسته سازمان ها همچون اجا نیروی زمینی نیز درزمان شاغلی وحین خدمت جهت ارتقا دانش مدرک کاردانی وکارشناسی دریافت ولی مدرک آنان پس ازبازنشستگی درسیستم سابا درج نشده است لطفا دراین خصوص پی گیری وموضوع مدرک برای همه اجراگردد.باتشکر.
feedback
Iran, Islamic Republic of
پ ح
سلام لطفا درخصوص اعمال مدرک تحصیلی بالاتر پی گیری شود تاشامل همه کارکنان سازمانها چه کشوری ولشکری بشود.باتشکر.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند
به تفسیر و توضیحات بی ارتباط اهمیت ندید.انقدر به جد پیگیری خواهیم نمود تا محقق شود.
ما هرلحظه در حال پیگیری هستیم.
به امیدخدا زحمات همه تلاشگران عرصه علم و دانش بی نتیجه نخواهد ماند.دریافت هر مدرک تحصیلی ضامن تلاش و کوشش بوده و با تفاسیر و توضیحات سلیقه ای افراد مختلف ،نمی توان این زحمات را نادیده گرفت.
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همکارای محترم
هنوز ناراحت تعدیل مدرک هستید
من رسمی هستم لیسانس دارم با 15 سال سابقه ی
کار حقوقم پایین تر از یک قرارداد مستقیم با پنج سال سابقه ی کاره مسولیت منم بیشتر از اونه،،،
شما روی تعدیل مدرک دعوا میکنید
من میخوام بدونم قانونی هست من که رسمی هستم برم قرارداد مستقیم بشم،
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند تعدیل مدرک برای بار اول
در سال ۹۶ دانشجو شدم و در حالی که اون موقع این قوانین مضخرف شرکت نبود به تحصیل ادامه دادیم بعد که قانون گذاشتن و ما رو بیچاره کردن من قبل گرفتن کارشناسی روی سمت سازمانی مورد نظر بودم ولی با این وجود به تاریخ شروع به تحصیلم گیر دادن و ظلم بزرگ رو در حق ما تمام کردن.
اون موقع که ما شروع کردیم قانونی نبود و ما اینگونه قربانی حوسبازی های جاهلانه مشتی مدیر نما شدیم که هیچ بویی ازعدالت و حقوق انسانها نبردن.انشالله خدا ازشون نگذره.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد احمدیانفر
با سلام. انسان باید در وحله اول شرف و انسانیت و انصاف داشته باشید. وزیر نفت مختار است با کار کارشناسی و البته در جهت درست هر قانونی را که وضع میکند تایید و در سیستم جاری نماید اما کاملا ظالمانه و دور از انسانیت هست که افرادی که خیچ قانونی نبوده و در حین تحصیل بوده اند و متحمل هزینه، وقت و بخصوص فشارها بر خانواده هایشان حین تحصیل شده اند حالا با قانون چندین سال بعد از تحصیل در صورتی که آخرای تحصیلشان بوده از تعدیل آن‌منع شوند. واقعا کدام همکتر با این عمل ناایست موافق هست. اگر تعدیل برای فقط یکبار توجیه دارد حدقل عطف به ماسبق آن ظلم و بی شرفیست. اگر این قانون حتی درست هم باشد که البته به ده ها دلیل میشه اثبات کرد نادرست هست و تاثیرات بدی بر سیستم دارد می بایست حدقل برای بعد از بخشنامه اعمال شود و عطف به ماسبق نشود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
با سلام
من سال ۹۷ متاسفانه تیرماه مدرک کارشناسی ارشد گرفتم
درخواست تعدیل مدرک رو دادم
برای اولین بار تعدیل مدرک می خواستم انجام بدم
پس از ارسال مدارک جوابی که برای من آمده خیلی جالبه
میگه شما در زمان شروع تحصیل سال ۹۴ سمتتون ارشد پذیر نیست . در حالی که من سه ما پس از تحصیل سمت کارشناسی ارشد گرفتم و ارشد پذیر شده
میگن نه در روز شروع به تحصیل باید ارشد پذیر می بودید
این عین ظلم هست ‌..‌
feedback
United States
پارسا
سلام جالبه وزیر میخواد ماده ده رو که تمام وزارتخانه ها اعمال کردن رو اجرا کنه میگه اون برای خدمات کشوری هست نفت رو شامل نمیشه بعد تعدیل مدرک میخواد کنه میگه قانون خدمات کشوری گفته کلا نیروی انسانی برای ایشون رضایت یا نارضایتیش فرقی نداره هشت سال گذشت و فقط دعای خیر نفتیها پشت سرش هست
feedback
United States
اسکندر حصیرچی شماره پرسنلی502004
با سلام وعرض ادب
احتراما"در سال93 در مقطع ارشد قبول ودر سال 95 مدرک تحصیلی تحویل اداره گاز گردیده است .وبخشنامه عدم تعدیل مدرک برای با دوم از سال 97 اجرایی شده وباوجود داشتن شرایط جانبازی وتایید اداره وپرداخت 2.5 درصد مدرک تحصیلی وطی شدن تمام مراحل تعدیل مدرک تحصیلی.هنوز خبری از پرداخت مالی ان صورت نگرفته است.در حالی که برخی همکاران با شرایط اینجانب تعدیل مدرک صورت گرفته است. ازمسولین محترم تعدیل مدرک خواهشمندا ست عنایت فرمایید قوانین برای همه کارکنان یکسان صورت گیرد.
با تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
قانون نه !! شیوه نامه سلیقه ای تعدیل مدرک ، قانون ویژگیهای خاص خودش را دارد، چه بسا برخی از این شیوه نامه های اجرایی خودشان عین قانون گریزی هستند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
na shenas
لطفا فکری به حال تعدیل مدرک قرارداد مدت موقت بکنید. بخدا انصاف نیست با مدرک دکتری و حقوق دیپلم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
عبدالجلیل محامیدی
سلام اینجانب درسال۸۲ زودتر موعد بازنشسته شدم درزمان مشغول بکار درس خواندم ومدرک تحصیل سیکل گرفتم وهچنین گواهی نامه جرثقیل گرفتم ومدارک تحویل اداره دادم ولی اطلاع از تعدیل حقوق ندارم ایا قابل پیگیری هست اگر هست از کجا باید شروع کنم لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر از شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
هادی خزاعیان
واقعا برای وزارت نفت متاسفم تو این مدت جز قوانین من درآوردی و بدور از انصاف که حتی ذره ای عدالت دیده نمیشه چیزی از مسئولین نفت دیده نشده درس خواندن حق کارمند میباشد و منافاتی با کار کارمند ندارد همه پرسنل اگر بخواهند میتوانند ارتقا تحصیلی حاصل کنند در کدام اداره و وزارت خانه تعدیل مدرک منع شده آیا خود آقایون تا حالا تعدیل نکردن خود قانون خدمات کشوری صراحتا با تعدیل یک مدرک موافقت کرده گناه امثال ما چی بوده که قبل ابلاغ بخش نامه مشغول به تحصیل بودیم تازه بعد از اعتراض طبق یکی از بندها فقط کسانی میتوانند تعدیل کنند که سمت سازمانی فوق لیسانس پذیر باشد البته سمتی که قبل از شروع به تحصیل دارا باشند کلا جوری بخشنامه زدن که کارمندان پایین شامل نشن و حتی تعدیل هم شامل خودشون بشه
تازه ترين نظرات
0