تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهم ترین مطالبات بر زمین مانده‌ای است که در شرایط کنونی، اجرا و تحقق آن بیش از گذشته مورد انتظار بازنشستگان است. اجرای این طرح برای بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه قبل که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده اجرای آن را داد ، با آغاز روند پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی به مرحله جدی‌تری وارد شده است.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی | نفت آنلاین
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از خراسان، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور ، گفته بود دولت آمادگی دارد برای پرداخت بدهی هایش به این سازمان در قالب واگذاری شرکت های دولتی زمینه اجرای طرح همسان سازی حقوق را اجرایی کند.

ماه گذشته رئیس اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری بدهی دولت به تامین اجتماعی را حدود ۲۶۳ هزار میلیارد تومان بیان کرده بود.
  • حالا چه خبر؟
این که روند این واگذاری ها و چاق تر شدن جیب تامین اجتماعی برای انجام تعهداتش به بازنشستگان در چه مرحله ای قرار دارد، بهترین پاسخ می تواند توسط وزیر رفاه ارائه شود. دیروز محمد شریعتمداری وزیر رفاه در این باره توضیح داده است که توضیحاتش حاوی خبرهای خوبی برای بازنشستگان است.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفته است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو بخش پیگیر حقوق بازنشستگان است؛ یک بخش پیگیر حقوق بازنشستگان کشوری و بخش دیگر بازنشستگان تامین اجتماعی است. اما در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دست ما با بورسی شدن شستا (شرکت های سازمان تامین اجتماعی) بیشتر باز شده و امیدوار هستیم در سال جدید با کمک دولت کمبودها را با دریافت برخی از بدهی‌های موجود رفع کنیم.وی گفت: فهرستی از دارایی های قابل واگذاری دولت به سازمان تامین اجتماعی با همکاری سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد، معاونت امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، ریاست سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است و در اولین فرصت در جلسه هیئت دولت مطرح و پیگیری می‌شود تا میزان قابل ملاحظه‌ای از دارایی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شود.
  • منتظر هیئت دولت هستیم
شریعتمداری با اشاره به این که اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بستگی به نظر هیئت وزیران دارد، بیان کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و یک ماهی می‌شود منتظر جواب هیئت وزیران هستیم چرا که مراحل مختلف در هیئت وزیران باید طی شود اما با کمک وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه به دنبال آن هستیم این مراحل را تسریع کنیم.با این حال و با این اظهارات آقای وزیر آیا می توان به سامان دهی حقوق بازنشستگان که به خصوص در این شرایط  گرانی و تورم ،وضعیت مناسبی ندارند، امیدوار بود؟
https://naftonline.ir/news/21219/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0