کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از ریاست سازمان انرژی اتمی تا ترور توسط عوامل موساد

در مورد رییس جدید کمیسیون انرژی مجلس بیشتر بدانید

2 تير 1399 ساعت 9:03

در جلسه روز یکشنبه، یکم تیرماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار و فریدون عباسی دوانی به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شد.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، در جلسه روز یکشنبه، یکم تیرماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار و فریدون عباسی دوانی نماینده مردم کازرون  به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مجلس  انتخاب شد.

فریدون عباسی دوانی اصالتا خوزستانی و در ۲۰ تیر ۱۳۳۷ در آبادان متولد شد. خانواده او اهل دوان کازرون می باشند. 

عباسی فیزیکدان ایرانی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وی روز دهم اردیبهشت ۱۳۸۶ توسط محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت به علت خدمات علمی به کشور، به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد و ۲۷ مهر ۱۳۸۹ نیز در مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور پرویز داوودی و غلامعلی حدادعادل برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

فریدون عباسی دوانی از سال ۱۳۷۲ عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه شده‌است؛ و در ادامه به ریاست گروه فیزیک این دانشگاه رسیده‌است.

عباسی عضو شورای مرکزی انجمن هسته‌ای ایران است که مقر آن نیز پژوهشکده کاربرد پرتو سازمان انرژی اتمی است.
 


فریدون عباسی دوانی صبح روز ۸ آذر ۱۳۸۹ در یک سو قصد، منتسب به عوامل موساد، در میدان دانشجوی تهران مجروح شد و به بیمارستان انتقال پیدا کرد. ایشان در حالی که مشغول رانندگی بود متوجه نصب بمب توسط یک موتورسوار به در ماشین شد و در همین لحظه از خودرو بیرون پرید و از این ترور جان سالم به در برد.

محمود احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ او را به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد.او تا مرداد ۱۳۹۲ این سمت را بر عهده داشت .

 


کد مطلب: 21214

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21214/مورد-رییس-جدید-کمیسیون-انرژی-مجلس-بیشتر-بدانید

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir