کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مربی پیشین تیم فوتبال نفت تهران:

انحلال تیم‌های نفتی کلید خورده است

1 تير 1399 ساعت 14:10

مربی پیشین تیم فوتبال نفت تهران گفت: پروژه انحلال ۳ تیم نفتی لیگ برتری کلید خورده است.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ناصر فریادشیران، مربی پیشین تیم فوتبال نفت تهران درخصوص مشکلات تیم‌های نفتی لیگ برتری و اینکه گفته می‌شود، ۳ تیم نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم نیز به سرنوشت نفت تهران دچار می‌شوند، اظهار داشت: در دوران دولت قبلی انتقال تیم‌های پایتخت به شهرستان‌ها را مسخره می‌کردیم، اما در دوران فعلی مدیران وزارت نفت از کارشناسان خوبی استفاده نمی‌کنند. سال اولی که زنگنه مسئولیت وزارت نفت را دوباره برعهده گرفت، شورای سیاست‌گذاری ورزش نفت تاسیس شد. افرادی مثل هاشمی‌طبا، فائقی، یزدانی‌خرم، ذوالفقارنسب و بسیاری از عزیزان عضو این شوراء بودند، اما از وجود این افراد استفاده نمی‌شود.

انحلال تیم‌های نفتی کلید خورده است

او گفت: در حال حاضر ورزش همگانی کارکنان از بین رفته است و همچنین اوضاع باشگاه‌های لیگ برتری خوب نیست. نفت تهران منحل شد و انحلال دیگر تیم‌های نفتی کلید خورده است. همان داستانی که برای نفت تهران رخ داد، برای نفت مسجدسلیمان، پارس‌جنوبی جم و صنعت‌نفت آبادان در حال تکرار است. تمام ثروت ایران زیر پای مردم آبادان و مسجدسلیمان و جم است و سوال من این است که مگر این تیم‌ها چقدر هزینه دارند؟
بیشتر بخوانید:

مسئولیت اجتماعی وزارتخانه‌ها چه می‌شود؟

فریادشیران افزود: نشاط عمومی و مسئولیت اجتماعی که برعهده وزارتخانه‌ها است، چه می‌شود؟ فوتبال مورد توجه مردم خونگرم و مبارز جنوب کشور است. مردمی که در بدترین شرایط و در دوران دفاع مقدس برای ایران جنگیدند. حالا نمی‌خواهیم کاری کنیم که فوتبال در این بخش از کشور ادامه داشته باشد؟

نفت تهران با ۵۵ سال نابود شد

سرمربی پیشین نفت تهران گفت: مردم جنوب کشور عاشق فوتبال هستند و با آن لذت می‌برند. نفت تهران ۵۵ سال سابقه در ورزش ایران داشت و به راحتی نابود شد. اکنون هم فقط شعار درباره واگذاری می‌دهند و در گذشته تیم‌ها را به افرادی واگذار کردند که اصلا صلاحیت نداشتند. نفت تهران بیش از ١۵٠ بازیکن را به دیگر تیم‌های فوتبالی تحویل داد. علیرضا بیرانوند، وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی، یعقوب کریمی، ارسلان مطهری، محمد دانشگر و... محصول باشگاه نفت تهران بودند.
 

هزینه این ٣ تیم به ۶٠ میلیارد تومان در سال نمی‌رسد


وی ادامه داد: واقعا متاسفم که چنین مصیبتی برای دیگر تیم‌های نفتی درحال رخ دادن است. مردم آن خطه از ایران منابع عظیمی از پتروشیمی و نفت کشور را در استان شان دارند و با یک هزینه مختصر می‌توانند به حیاتشان ادامه دهند، اما از چنین چیزی محروم شده‌اند. هزینه این ٣ تیم بعید می‌دانم به ۶٠ میلیارد تومان در سال برسد. آیا استقلال و پرسپولیس در سال بیش‌از ١٢٠ میلیارد هزینه نمی‌کنند؟ با قاطعیت می‌گویم که سپاهان بالای ١٠٠ میلیارد تومان هزینه کرده است. فولاد خوزستان و بسیاری از تیم‌های دیگر در همین حدود هزینه داشته‌اند. تفاوت وزارت نفت با صمت در چیست؟
 

دعا می‌کنیم مجلس جدید، قانون جدیدی را تصویب کند


مربی پیشین نفت تهران ادامه داد: در یک دولت مگر می‌شود  ٢ قانون اجرا شود؟ برخی از وزارتخانه‌ها ۶ تیم لیگ برتری دارند و تا دلتان بخواهد در لیگ دسته اول هم تیمداری می‌کنند. این یعنی تصمیم‌گیری‌ها به حالت ٢ گانه درآمده است. البته قانونی وجود دارد که نباید از سوی دولت به تیم‌های حرفه‌ای کمک شود که دعا می‌کنیم مجلس جدید، قانون جدیدی را مصوب کند و قانون قبلی برداشته شود.
 

نفت تهران ۴٠ میلیارد بدهی دارد و به دیوان محاسبات کشور  شکایت کردیم


او گفت: نفت تهران با حضور در چند دوره لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی جام حذفی از صحنه فوتبال ایران حذف شده است. این کار خیانت به فوتبال پایتخت بود و حالا تیم نفت تهران ۴٠ میلیارد بدهی دارد. به دیوان محاسبات کشور هم شکایت کردیم و نزدیک به ٨ زوم کن پرونده‌سازی شده است. دادگاه دیوان محاسبات هم تصمیم گرفته که شرکت نفت محکوم شود، اما هیچکس پاسخگو نیست.

امیدوارم از انحلال تیم‌های نفتی جلوگیری شود


وی گفت: امیدوارم با ورود نهاد‌های نظارتی، مثل دیوان محاسبات و نمایندگان مجلس از طریق قانون اتفاق خوبی رخ بدهد و اجازه ندهند که تیم‌هایی مثل نفت آبادان و مسجدسلیمان و پارس‌جنوبی، که هواداران آن‌ها به عشق فوتبال زندگی می‌کنند، از لیگ برتر سقوط کنند.


کد مطلب: 21209

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21209/انحلال-تیم-های-نفتی-کلید-خورده

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir