تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا جزئیات جدیدی درباره اثربخشی دگزامتازون در درمان بیماری ویروس کرونا توضیح داد.
ویروس کرونا | پیشگیری | داروی موثر
ویروس کرونا | پیشگیری | داروی موثر
به گزارش خبرگزاری فارس ؛ مصطفی قانعی ، رئیس کمیته علمی ویروس کرونا گفت: این ویروس منجر به کمبود اکسیژن در خون می شود.

وی ادامه داد: بنابراین ما پیشنهاد کردیم که از دگزامتازون استفاده شود و سه ماه بعد ، آکسفورد در انگلیس همان دارو را با کورتن آزمایش کرد و نتایج مثبتی را اعلام کرد.

وی ادامه داد: البته نکته مهم در استفاده از این دارو این است که این دارو فقط در مرحله پنومونی قابل استفاده است.

رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با ویروس کرونا افزود: در این مرحله اکسیژن موجود در خون زیر 93 درصد کاهش می یابد و سرفه در بیماران رخ می دهد.

قانعی ادامه داد: اگر هنوز مرحله التهابی شروع نشده است و سرفه یا تنگی نفس مشاهده نمی شود ، این دارو موثر نخواهد بود. مراحل مختلف بیماری و تشخیص آن بر عهده پزشک است.

وی گفت: "از آنجا که خود بیماران نمی توانند مرحله بیماری را تشخیص دهند ، این کار باید به توصیه پزشک انجام شود."

رئیس کمیته علمی ستاد کرونا گفت: اگر بلافاصله این دارو را برای کسی که در مرحله اولیه قرار دارد تجویز کنیم ، نمی تواند مؤثر باشد و استفاده از کورتیکواستروئیدها در پزشکی به دلیل عوارض جانبی به هیچ وجه پذیرفته نمی شود.

قانعی توضیح داد: در بیماران مبتلا به کوییک نوزده کسانی که از فشار خون بالا و دیابت رنج می برند بیشتر مبتلا می شوند و در صورت عدم توجه به استفاده از دگزامتازون ، در حالی که نوزده کووید دارند ، فشار خون و قند خون آنها نیز بالا می رود.

وی ادامه داد: این دارو حتی برای پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر نیست و دوز ما پایین تر از دوز توصیه شده انگلیس ها است و با داروهای دیگر مخلوط می شود.

رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: "کمیته علمی تشکیل شده در سطح ملی ، جلسه‌ای را با بالاترین سطح علمی و با حضور اکثر متخصصان تشکیل می دهد و به کل کشور ارائه می شود.
https://naftonline.ir/news/21192/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0