تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
وزیر نفت در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور مبنی بر تذکر به مسؤولان استانی از جمله هرمزگان، عدم بکارگیری نیروی انسانی بومی و جدید در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را خواستار شد.
عدم بکارگیری نیروی انسانی بومی و جدید در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی
به گزارش نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در نامه‌ای خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مبنی بر تذکر به مسؤولان استانی از جمله هرمزگان، عدم بکارگیری نیروی انسانی بومی و جدید در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را خواستار شد.


زنگنه در نامه خود خطاب به وزیر کشور آورده است: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی، واحدهای ذخیره‌سازی و بارگیری جدید را در مناطق تابعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در برخی مقاط مرزی و حساس کشور در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و... در حال راه‌اندازی دارد که در این ارتباط مقامات محلی و استانی، راه‌اندازی این واحدها را به منزله جذب و بکارگیری نیروی انسانی جدید(بومی و محلی) قلمداد نموده و مدیران مناطق یادشده و ستادی این شرکت را تحت فشار قرار داده‌اند.

در ادامه این نامه آمده است: از آنجایی که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران راه‌اندازی بسیاری از این واحدها را با استفاده از نیروهای برجا مانده از طرح‌ها، تأسیسات جمع‌آوری و واگذار شده در نظر گرفته است و امکان بکارگیری نیروی انسانی جدید در حال حاظر وجود ندارد، لذا خواهشمند است دستور فرمائید مقامات مذکور در استان‌های ذیربط، برنامه‌های اجرایی جابجایی نیروی انسانی شرکت صدرالاشاره را مورد حمایت قرار داده و از توصیه بکارگیری نیروهای جدید در پیمانکاری‌های طرف قرارداد خودداری نمایند.
 
چندی پیش موضوع انتقال 60 کارگر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان لرستان به هرمزگان مطرح بود که با پیگیری‌های فریدون همتی استاندار هرمزگان به سرانجام نرسید.

اولویت با نیروهای «بومی» است

فریدون همتی استاندار هرمزگان، با تاکید بر اولویت بکارگیری نیروهای بومی، از منتفی شدن جابجایی و به کارگیری 60 نیروی جایگاه‌های سوخت استان لرستان در هرمزگان خبر داد و گفته بود: در پی انتشار نامه‌ای از سوی مدیر منابع انسانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مبنی بر مصوبه هیأت مدیره این شرکت برای جابجایی 60 نیروی جایگاه های سوخت استان لرستان و به کارگیری آنها در استان هرمزگان، طی تماس و پیگیری اینجانب با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، و با نظر مساعد و دستور ایشان، این جابجایی منتفی و متوقف شد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود نیروهای بومی توانمند و جویای کار در استان هرمزگان، باید از ظرفیت این نیروها در جایگاه‌های عرضه سوخت استفاده شده و اولویت اشتغال با نیروهای بومی است.

استاندار هرمزگان افزود: ایجاد اشتغال و جذب نیروهای توانمند و بومی هرمزگان در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی فعال در استان، همواره توسط مجموعه مدیریت عالی استان مورد پیگیری و تاکید قرار گرفته است.

زندگی کارگران از هم می‌پاشد!

یکی از 60 کارگر لرستانی که نمی‌خواست نامش فاش شود در حالی که به شدت از تصمیم وزارت نفت شاکی بود، عنوان کرد: بسیاری از این کارگران شرایط زندگی در هرمزگان را ندارند و اگر این تصمیم عملی شود در واقع زندگی آنها به نوعی از هم می‌پاشد.

وی افزود: بسیاری از این کارگران از شرایط مالی نامساعدی برخوردار بوده و بعضأ با داشتن زن و فرزند در خانه پدری خود زندگی می‌کنند و امکان اینکه در هرمزگان زندگی خود را به راحتی پیش ببرند وجود ندارد.

این کارگر به شرایط برخی دیگر از همکارانش اشاره کرد و افزود: برخی از این کارگران در پی بازگشت به کار در اواخر سال 97 صمیم به آغاز زندگی مشترک کردند و اگر این تصمیم عملی شود معلوم نیست چه بلایی بر سر آنها خواهد آمد.

به «هرمزگان» نمی‌رویم

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت با این تصمیم ظلم بزرگی در حق این 60 کارگر و خانواده آنها انجام خواهد داد و در واقع می‌خواهد روی کاغذ یک فرصت شغلی برای ما حفظ کنند اما همه چیز را از ما بگیرند.

به گفته این کارگر در قرارداد کاری این افراد بندی وجود نداشته که مسؤولان بخواهند آنها را هر جا از کشور که مایل بودند منتقل کنند.

وی با بیان اینکه به هرمزگان نمی‌رویم، تأکید کرد: درخواست ما از استاندار و مسؤولان استان، نمایندگان مجلس، امام جمعه، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و مسؤولان ارشد وزارت نفت این است که به درک شرایط کارگران بگونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که ما بتوانیم زندگی عادی خود را انجام داده و در همین استان لرستان به شغل خود ادامه دهیم.

 حال باید منتظر ماند و دید پیگیری‌های مسؤولان هرمزگان تا چه حد مؤثر و تا چه میزان مدافع حقوق جوانان این استان خواهند بود. البته در راستا همراهی نمایندگان مردم در مجلس با استاندار بی‌تأثیر نیست.

خبرگزاری فارس بنا بر رسالت کاری خود مبنی بر پیگیری مشکلات مردمی این موضوع را پیگیری خواهد کرد و آمادگی دریافت و انتشار پاسخ مسؤولان ذی‌ربط را در این زمینه دارد.
https://naftonline.ir/news/21184/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
خوزستان بومی نداره
feedback
Iran, Islamic Republic of
سیاوش
دراستان هرمزگان تعداد زیادی نیروی فعال تحصیل کرده جویاکار وجود دارد که باتوجه به وضع موجود به امید چندانی به آینده ندارند و از طرفی تنها مسیر امرار معاش بندر نشینان (دریا) ظرفیت محدودی دارد که آنهم با توجه به امتناع کشورهای خلیج فارس از مراودات تجاری با کشور و شرایط سخت آب و هوایی حاکم تنها ۴ ماه ازسال را می‌توان به مشاغل غیره فکر کرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
شاهد
بومی اصلا کار نمیکنه چه در هرمزگان بوشهر ماهشهر فرقی نمیکنه اصلا نباید هیچ سمت پایه هم بهشون داد الان به پتروشیمی تبریز شیراز و اصفهان نگاه کتید با ایتکه بومی هساند مثل چی کار میکنند خیچ سمنی نباید بهشان داد چون وحشتناک باندبازی میکنند و واقعا دیگه تمیشه کار کرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
ژن
روز خوبی باشه آنروزی که این آقا از وزارت نفت برای همیشه تشریفشون رو ببره
feedback
Iran, Islamic Republic of
نوید
بی عدالتی محضه اخه تنها فرصت اشتغال درجنوب کشور هست نمیشه فقط نیروی بومی باشه ،اگر اینطوره گچساران رو از نیروی غیر بومی پاک بکنن تا جوانان استان ک خیلی خبره و جویای کارهستن جذب بشوند
0