تاریخ انتشارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: برخی از نمایندگان ادوار مجلس با ارتباط و رایزنی و شاید هم خوش‌خدمتی به استخدام وزارت نفت درآمده‌اند و این افراد حقوق نجومی بدون هیچ فعالیتی می‌گیرند، در حالی که حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود!
نفت آنلاین و کارکنان صنعت نفت | گروه وایرلاین شرکت پیراحفاری | گرمای بیش از 50 درجه
نفت آنلاین و کارکنان صنعت نفت | گروه وایرلاین شرکت پیراحفاری | گرمای بیش از 50 درجه
به گزارش نفت آنلاین ، کیانوش جهانبخش با اشاره به خودکشی یکی از کارگران شرکت نفت و با بیان اینکه از شرایط سخت کشور و تحریم‌ها آگاه هستیم، اظهار کرد:  با این‌ وجود، اولویت‌ها را دوباره بررسی کرده و از هزینه‌های غیرضروری خودداری می‌کنیم؛ وقتی اضافه‌کار یک مدیر ارشد برابر با چند ماه حقوق یک کارگر باشد، امیدی به عدالت و سلامت اداری نیست.

وی بابیان اینکه برخی از نمایندگان ادوار مجلس با ارتباط و رایزنی و شاید هم خوش‌خدمتی، به استخدام وزارت نفت درآمده‌اند، تصریح کرد: این افراد حقوق نجومی بدون هیچ فعالیتی می‌گیرند؛ برای تعدادی از نمایندگان مجلس جدید هم احتمالاً به دنبال ایجاد این فضا هستند بنابراین انتظار داریم ضمن بررسی این موضوع و اعلام اسامی آن‌ها، محاسبه شود و میزان دریافتی این افراد به‌اندازه‌ حقوق چند کارگر بوده است.

وی  ضمن درخواست از دستگاه‌های نظارتی برای ورود به این موضوع افزود: باوجود این حاتم‌بخشی‌ها، حقوق کارگر شرکت نفت به‌موقع پرداخت نمی‌شود و آشنایی هم ندارد که برای گذران زندگی خود از او کمک بگیرد؛ به همین دلیل خود را در مورد حقوق کارگران شهرداری نکوهش می‌کنیم و در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

این عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: این عدم تناسب دستمزدها بسیار آزاردهنده و ناامیدکننده است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری در توصیه به مجلس جدید، باید معیشت طبقه‌ ضعیف در اولویت امور باشد؛ گاهی عدم پرداخت حقوق یک کارگر او را در مرحله‌ی تزلزل، ناامیدی و تصمیم بین مرگ و زندگی قرار می‌دهد که همه‌  ما در قبال آن مسئول هستیم بنابراین سیاست‌گذاری اقتصادی مبتنی بر نفت، آسیب خود را در این روزها نشان می‌دهد.

نماینده استان هرمزگان افزود: نه‌تنها نتوانستیم نفت را برای رفاه بیشتر بر سر سفره بیاوریم بلکه خانواده‌ نفت هم در تنگنا و فشار زیادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که اصلاً پذیرفتنی نیست.

جهانبخش ضمن توصیه به شوراها و شهرداری‌ها برای اولویت‌بخشی به پیگیری و پرداخت حقوق کارگران خاطرنشان کرد: در این زمینه خود را نیز مستحق نکوهش دانسته و از این به بعد با جدیت بیشتری این امر مهم را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اتفاق قابل‌تأمل و پیگیری دیگری که باید به آن پرداخته شود، عدم مشارکت مجموعه‌ وزارت نفت در توسعه‌  مناسب مناطق نفت‌خیز و گاز خیز و صنایع مرتبط نظیر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌هاست؛ نمونه‌های بسیاری از این‌ دست وجود دارد که با وجود این منابع عظیم و صنایع بزرگ، روستاها و شهرهای اطرافشان از امکانات حداقلی زیربنایی مانند آب و برق و ...‌ بی‌بهره‌اند؛ به‌عنوان‌ مثال می‌توان روستاهایی در هرمزگان مانند نانگ و... و در خوزستان مانند غیزانیه را عنوان کرد.

جهانبخش تأکید کرد: باید بپذیریم وضعیت معیشتی و رفاهی کارگران در تمام حوزه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و یک رویکرد جدی و اصولی در راستای رفع آن می‌طلبد، امیدواریم مجلس و دولت در این مورد توافق و همکاری لازم را داشته باشند.
https://naftonline.ir/news/21160/
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
اکبر ابوالحسنی
سلام همه این بدبختی ها از دامن وزیر نفت است آگه همین چند ماه این وزیر را عزلش کنید کلی خدمت کردید به این کشور آخه کسی که 70 شاید بیشتر باشه انگیزه ای نداره تنها از روی سلیقه خودش داره این صنعت را اداره میکنه ترابخدا این وزیر را عزل کنید درسته چند ماهی مانده اما انتطار دارم با شهامت وزیر را عزل کنید تا دعا گو شما باشیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
ای بابا کجای کاری این ریشه خشکیده هنوز باید برا خود و اطرافیان بدزده اینا ک جیبشون ته نداره . اقا من ۴ ماه شوهرم بازنشسته با ۳۲ سال سابقه رحمت خدا رفت من تا ۹ ماه ماه باید حقوق میگرفتم اخه منی که منبع درامدی ندارم چرا حقوق شوهرم را واریز نکردن این سیستم فناوری ۴ماه خرابه خدا لعنتتون کنه این چ بساطیه یه زمان شرکت نفت حرف اول میزد ازبس دزدن اختلاس کردن نفت را ب ذلت کشیدن
feedback
Iran, Islamic Republic of
محسن
ظلمی که در حق نیروهای پیمانکاری و خانواده آنها شد در حق هیچکس نشد خدا از باعث بانیش
نگزره
0