کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک نماینده مجلس:

خانواده‌ نفت در تنگنا و فشار زیادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند

خبرگزاری تسنیم , 24 خرداد 1399 ساعت 18:13

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: برخی از نمایندگان ادوار مجلس با ارتباط و رایزنی و شاید هم خوش‌خدمتی به استخدام وزارت نفت درآمده‌اند و این افراد حقوق نجومی بدون هیچ فعالیتی می‌گیرند، در حالی که حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود!


به گزارش نفت آنلاین ، کیانوش جهانبخش با اشاره به خودکشی یکی از کارگران شرکت نفت و با بیان اینکه از شرایط سخت کشور و تحریم‌ها آگاه هستیم، اظهار کرد:  با این‌ وجود، اولویت‌ها را دوباره بررسی کرده و از هزینه‌های غیرضروری خودداری می‌کنیم؛ وقتی اضافه‌کار یک مدیر ارشد برابر با چند ماه حقوق یک کارگر باشد، امیدی به عدالت و سلامت اداری نیست.

وی بابیان اینکه برخی از نمایندگان ادوار مجلس با ارتباط و رایزنی و شاید هم خوش‌خدمتی، به استخدام وزارت نفت درآمده‌اند، تصریح کرد: این افراد حقوق نجومی بدون هیچ فعالیتی می‌گیرند؛ برای تعدادی از نمایندگان مجلس جدید هم احتمالاً به دنبال ایجاد این فضا هستند بنابراین انتظار داریم ضمن بررسی این موضوع و اعلام اسامی آن‌ها، محاسبه شود و میزان دریافتی این افراد به‌اندازه‌ حقوق چند کارگر بوده است.

وی  ضمن درخواست از دستگاه‌های نظارتی برای ورود به این موضوع افزود: باوجود این حاتم‌بخشی‌ها، حقوق کارگر شرکت نفت به‌موقع پرداخت نمی‌شود و آشنایی هم ندارد که برای گذران زندگی خود از او کمک بگیرد؛ به همین دلیل خود را در مورد حقوق کارگران شهرداری نکوهش می‌کنیم و در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

این عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: این عدم تناسب دستمزدها بسیار آزاردهنده و ناامیدکننده است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری در توصیه به مجلس جدید، باید معیشت طبقه‌ ضعیف در اولویت امور باشد؛ گاهی عدم پرداخت حقوق یک کارگر او را در مرحله‌ی تزلزل، ناامیدی و تصمیم بین مرگ و زندگی قرار می‌دهد که همه‌  ما در قبال آن مسئول هستیم بنابراین سیاست‌گذاری اقتصادی مبتنی بر نفت، آسیب خود را در این روزها نشان می‌دهد.

نماینده استان هرمزگان افزود: نه‌تنها نتوانستیم نفت را برای رفاه بیشتر بر سر سفره بیاوریم بلکه خانواده‌ نفت هم در تنگنا و فشار زیادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که اصلاً پذیرفتنی نیست.

جهانبخش ضمن توصیه به شوراها و شهرداری‌ها برای اولویت‌بخشی به پیگیری و پرداخت حقوق کارگران خاطرنشان کرد: در این زمینه خود را نیز مستحق نکوهش دانسته و از این به بعد با جدیت بیشتری این امر مهم را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اتفاق قابل‌تأمل و پیگیری دیگری که باید به آن پرداخته شود، عدم مشارکت مجموعه‌ وزارت نفت در توسعه‌  مناسب مناطق نفت‌خیز و گاز خیز و صنایع مرتبط نظیر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌هاست؛ نمونه‌های بسیاری از این‌ دست وجود دارد که با وجود این منابع عظیم و صنایع بزرگ، روستاها و شهرهای اطرافشان از امکانات حداقلی زیربنایی مانند آب و برق و ...‌ بی‌بهره‌اند؛ به‌عنوان‌ مثال می‌توان روستاهایی در هرمزگان مانند نانگ و... و در خوزستان مانند غیزانیه را عنوان کرد.

جهانبخش تأکید کرد: باید بپذیریم وضعیت معیشتی و رفاهی کارگران در تمام حوزه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و یک رویکرد جدی و اصولی در راستای رفع آن می‌طلبد، امیدواریم مجلس و دولت در این مورد توافق و همکاری لازم را داشته باشند.


کد مطلب: 21160

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21160/خانواده-نفت-تنگنا-فشار-زیادی-فعالیت-خود-ادامه-می-دهند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir