تاریخ انتشارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
بیانیه مجمع نمایندگان خوزستان در خصوص خودکشی کارگر نفتی:

باید به فعالیت پیمانکاران نیروی انسانی پایان داد

شنیدن خبر ناگوار جان باختن یکی از کارگران پیمانکاری شرکت نفت در مناطق نفتی جنوب غرب بار دیگر آژیر خطر بی عدالتی در تضییع حقوق قشر کارگر را به صدا در آورد و ضرورت بازنگری در برخی ساختارها و رویه های ناصواب اداری را بیش از پیش آشکار ساخت.
خودکشی کارگر نفتی | نفت آنلاین
خودکشی کارگر نفتی | نفت آنلاین
دکتر سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز ؛ کارون ؛ باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتشار بیانیه ای نسبت به خودکشی کارگر نفتی در یکی از میادین نفتی استان خوزستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

شنیدن خبر ناگوار جان باختن یکی از کارگران پیمانکاری شرکت نفت در مناطق نفتی جنوب غرب بار دیگر آژیر خطر بی عدالتی در تضییع حقوق قشر کارگر را به صدا در آورد و ضرورت بازنگری در برخی ساختارها و رویه های ناصواب اداری را بیش از پیش آشکار ساخت.

باید به فعالیت پیمانکاران نیروی انسانی که قراردادهای ظالمانه و سودجویانه منعقد می‌کنند پایان داد و این کار با راهکارهای واقع بینانه محقق می‌شود.

تنوع قراردادهای کارگری، تاریخ محدود به‌کارگیری‌ کارگران،عدم پرداخت به هنگام حقوق و مزایا، یکجانبه نگری در انعقاد قرارداد و عدم نظارت صحیح سازمان‌ها و ادارات ذیربط همه و همه باعث ناامنی روانی، عدم ثبات شغلی، اضطراب و استرس، بی عدالتی و اجحاف به کارگران شده است.

مجمع نمایندگان مردم شریف خوزستان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف شدید از حادثه ناگوار فقدان یکی از کارگران زحمتکش این مرز و بوم،به مدیران مربوطه برای رفع ایرادات فوق هشدار داده و  از طریق مجاری قانونی مشکلات کارگران را با جدیت و قاطعیت پیگیری خواهد نمود.
 
 سید کریم حسینی 
 رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی
https://naftonline.ir/news/21159/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
مجید زندی
اگر مسئولین فکری اساسی برای معیشت کارگران پیمانکاری نکنند. بجایی خواهد رسید که بصورت جمعی دست دست به خودکشی خواهند زد. چرا؟ همه ی این مصائب از زمان خصوصی سازی بی زابطه شروع شده کارگر بینوا صداش بجائی نمیرسه اگر هم برسه و مسئولی بیاد فقط با وعده رفع تکلیف میکنه و روز از نو روزی از نو. اگر کارگر صداش و زورش بجایی نرسه بخودش که میرسه ! و دست به این اعمال دلخراش میزنه. هنوز نفهمیدین که کارگر بینوا دیگه بریده و در این شرکتی که ملی بود و مردمی و تبدیل به مافیا و باند بازی و رانت شده و خونش رو در شیشه میکنند از سر شرمندگی خانواده دیگر راهی جز خود کشی نداره؟واقعیت اینه که همه ی مسئولین میدونن اما طمع و حرص چشمانشان را کور کرده. تا در سطح بین المللی آبرو ریزی نشده فکری اساسی بکنید.
خانه از پای بست ویران است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهندس صنعت نفت
بنظر می رسد این نمایندگان محترم یا به روال کار آشنا نیستند یا اگر هستند قصدشان از این نامه نگاری ها چیز دیگری است! ظاهرا" اطلاع ندارند که خود امور حقوقی شرکت نفت در همان زمان دولت احمدی نژاد نامه زده بود به کمیسیون مناقصات شرکتهای زیرمجموعه و راه دررو را نشان داد ! به آنها اعلام کرد تمام پیمانها حجمی باشد ... حجمی یعنی چی ؟ یعنی در شرح پیمان ننویسید تامین نیروی انسانی برای فلان کار ... فقط بنویسید تامین خدمات برای فلان کار! در واقع شرکت نفت برای حذف پیمانکاری نیروی انسانی در آن موقع تحت فشار بود ... منتها شرکت نفت نشان داده است در هرحالت بلد است کار خودش را انجام دهد ... چون بالاخره از این پیمانها یک عده نون میخورن! نباید نوندونی این عده حذف شود . لذا راه فرار را نشان شرکتها دادند با پیمان حجمی .... درواقع این نمایندگان محترم اگر خیلی اصرار به اصلاح رویه دارند باید در مفاد پیمانهای حجمی تجدید نظر کنند . و راه دزدی را ببندند نه اینکه نامه سرگشاده بزنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
عليرضا
با سلام و احترام اي كاش اگر صحبت از عدالت مي شود رئيس جمهور ؛ كليه نمايندگان مجلس و وزراء و ... با ارگانهاي مربوطه قراردادهاي يكساله با حقوق كاركنان محترم قراردادي و پيمانكاري مي‌داشتند ؛ تا بدانند عدالت يعني چي؟ اگر خوب بود كه ايشان مادام العمر در سمتهاي بالا و مديريتي قرارنمي گرفتند.پس عدالتي در كار نيست و قوانين به گونه اي ايست كه هميشه قشر ضعيف مي بايست متضرر شود . فواره چو سربلند شود سرنگون شود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
رسمی
سلام
مسئولین محترم لطفا هر چه سریعتر نسبت به حذف شرکتهای پیمانکاری اقدام کنید و ما را از شر قول بی شاخ و دم پیمانکار تامین نیروی انسانی نجات دهید .
تا کی بلاتکلیفی
تا کی مردم آزاری
پیمانکار خیلی اذیت میکنه
پاداش نمیده
حق بیمه رو از حقوق کم میکنه ولی بیمه رد نمیکنه
مبلغ حق بیمه رو برای سابقه کار کم رد میکنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
داریوش رضایی
دقیقا همین اتفاق هم برای من در سد کرخه افتاد و پیمانکار بیمه من رو ناقص کرد،آقا این تخم پیمانکاری تامین نیروی انسانی رو کدام مریضی وضع کرده،تمام کنید این ظلم رو،زمان به گفته آقایان طاغوت با ۳ ماه کار رسمی می‌شدی الان با ۲۳ سال هنوز درگیر پیمانکاری هستم
feedback
Iran, Islamic Republic of
حمیدالله مرادوند
سلام
همه پیمانکاران دزد هستن
البته این پیمانکاران از شرکت‌های نفتی و وزارت نفت حمایت میشوند
پیمانکاران به امور قراردادها رشوه کلان میدهند و با مناقصه سوری کار پیمانکاری میگیرند
همه دزد هستند
از پیمانکاران گرفته تا امور قراردادها و امور اداری، همه دزد هستند و حق و حقوق کارگران را میخورند میدزدند
پیمانکاران === دزدان
feedback
Iran, Islamic Republic of
دقیقا حق مطلبو بجا آوردید
feedback
Iran, Islamic Republic of
حمیدالله مرادوند
سلام
بنده از پرسنل پیمانکاری شرکت ملی حفاری نفت هستم
پیمانکاران در سال 1398 سهمیه لباس نیمه اول و نیمه دوم سال ما را ندادن
خوردن
دزدیدن
و
بردن
و هیچکس هم خبردار نشد
چون
شرکت‌های نفتی دزد زیاد داره
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
حتما!!! این دولت دشمن قشر کارگره. نگید مردم شریف خوزستان بگید مردم تو سری خور خوزستان. حالا ولش کن برید عزاداری کنید برای جورج فلوید. به درک که کارگر خوزستانی خودشو دار زد و امثال اینا زیادن که جرات خودکشی ندارن. شما برید برای مرحوم مغفور شهید جورج فلوید عزا داری کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
M
با سلام و عرض ادب و احترام این متن حقایقی ایست که ما کارکنان پیمانکاری مناطق نفتخیز جنوب منطقه چاهای نفتی و گازی مارن مسیر اهواز تا امیدیه بامدت زمان بالای 20سال که با وسایل شخصی خود بصورت گشت موتوری مشغول بکار هستیم احتراما ما نگهبانان چاهای نفتی گازی مارون 1 و 4 و3 و 5 و غیره که بالای 20سال با بدترین حقوق ، بدترین پاداشها ، بدترین اضافه کاریها ، بدترین کارانه ها و بدترین امکانات از قبیل اتاق وسایل گرم کننده در زمستان وسایل خنک کننده در تابستان داغ که حرارت ان در مناطق کوهستانی بلای 65 درجه به ولله از شدت گرما اب که میخوریم حتی سوزش معده میگیریم و استفراغ میکنیم دوما عدم دید چاها عدم دید لاینها عدم دید پیتهای نفتی و حتی بدون چراغ قوه ماها با وسایل نقلیه خودمان در شبهای تاریک و ترسناک درمناطق کوهستانی و غیر کوهستانی و غیره انقدر از مشکلات کلان. و اشکار که در محل پستها که در ان مشغول بکار هستیم وانقدر از دردها و رنجهای و کمبودها به مدیران ، مسولین بصورت شفای و کتبی دادیم که متاسفانه متاسفانه نه کسی به مشکلات نیروهای پیمانکاری رسیدگی کرد نه گوش شنوای بوده ونیست هرکس که میگوید ازاین امر بی اطلاع هستم دروغ میگوید ماها ازگفتن شعار و عدم مسولیت بعضی مسولین و مدیران زیربط وحتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که با رای مردم نماینده شده اند ولی متاسفانه بعدها دیدیم نماینده پیمانکاران شده اند خسته شدیم اینها یادشان رفته روز حساب انها را نگه میدارند و بهشون میگویند وقفوهم وقفوهم انهم مسولون اینها یادشان رفته که خدای تبارک وتعالی شدیدالعقاب هست اینها یادشان رفته که علیه محمدرضا شاه ظالم و دوردستانش انقلاب کردیم و8سال جنگ تحمیلی را با 300هزار شهید عزیز از قشرهای مختلف ملت شجاع و شریف ایران اسلامی پیر جوان و نوجوان با ایمانی مطلق و قرب الی الله با افتخار دادیم وتحمل کردیم وبرای تمامی جهانیان ثابت کردیم ما ملت ایران ظلم پذیر نیستیم پس چرا اینهمه نیروی پیمانکاری باید انقدر درد و مظلومیت ببیند هر کس از دستگاهای نظارتی اطلاعاتی قضای بازرسی و غیره میخاهد از وضعیت ماها نیروی پیمانکاری مارون و غیر مارون مطلع بشود باید بصورت خیلی خیلی سری و بدون اگاهی مسولین و مدیران وپیمانکاران به محل کار تشریف بیاورد تا %
feedback
Iran, Islamic Republic of
M
با سلام و عرض ادب و احترام این متن حقایقی ایست که ما کارکنان پیمانکاری مناطق نفتخیز جنوب منطقه چاهای نفتی و گازی مارن مسیر اهواز تا امیدیه بامدت زمان بالای 20سال که با وسایل شخصی خود بصورت گشت موتوری مشغول بکار هستیم احتراما ما نگهبانان چاهای نفتی گازی مارون 1 و 4 و3 و 5 و غیره که بالای 20سال با بدترین حقوق ، بدترین پاداشها ، بدترین اضافه کاریها ، بدترین کارانه ها و بدترین امکانات از قبیل اتاق وسایل گرم کننده در زمستان وسایل خنک کننده در تابستان داغ که حرارت ان در مناطق کوهستانی بلای 65 درجه به ولله از شدت گرما اب که میخوریم حتی سوزش معده %D
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام حق گفته میشود ولی معمول نیست همیشه ناحق مقابل تائید میشود متأسفیم اگرهمه میدانید که پیمانکار خلاف عمل میکند چرا حذف نمیشود والله نون داره اگر نون حرامه است یعنی چیه باطله است خردنش پس باید پیمانکار حذف شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارشناس قراردادی
با سلام
متاسفانه در برگزاری مناقصه ها، خصوصا مناقصات نیروی انسانی فرایند پر پیچ و خم و دست و پاگیر بقدری زیاده که باعث میشه بیشترین صدمه یعنی سردرگمی و نابسامانی در پرداخت های مالی و عقب افتادن حق بیمه و........ متوجه کارگران میشه که معمولا از قشر ضعیف و شکننده جامعه هستن. در مواردی برگزاری مناقصات، اجبارا به یک نوبت تکرار و گاها بیشتر از یک نوبت منتج میشه و زمانبر بودن تکرار مناقصه که معمولا بین سه تا پنج ماه زمان میبره فقط و فقط به ضرر نیروهای تحت پیمان تموم میشه. اینکه یک کارگر با حقوق ناکافی و پرداخت نامرتب بعضی از پیمانکاران کم انصاف، هزینه های پیش بینی نشده در زندگی و خیلی چیزهای دیگه، واقعا ناراحت کننده س. ایکاش میشد جلوی این مسایل رو گرفت و تلخکامی کارگران رو در این زمینه به خوشی نسبی تبدیل کرد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
سلام دوستان.نیروی اتسانی فقط در شرکت نفت نیست.بیایید در شرکت اب وفاضلاب اصفهان ببینید با ماچه کار کردند.مانیروی انسانی بودیم وسالهای قبل مدیرعاملی مشهدی تبار امد وما که نیروانسانی بودیم ودر پایان دوره احمدی نزاد خدابیامرز خیلی هایمان رسمی شدند امروز حجمی هستیم یعنی از نیروانسانیهای عیر رسمی هم کمتر میگیریم.الان بااین تورم ومشکلات قسط،وام،اجاره منزل مانده ایم از این بی عدالتیها چکار کنیم.تازه به دلیل کوتاهیهای دولت فخیمه آب روستایی راهم دار ماکرده اند وبهانه رویساتکمیل شد که دیگر نقدینگی نیست و....نمیدانم چرا همه مشکلات از مااست.ولی دارا ها هر روز دارا و پرسنلی مثل ما که حتی در یک اطاق یک نوع کار میکنیم گاها اقایان رسمی تا چند برابر ما باتسهیلات دیگر میگیرند.
امام زمان به داد ما لرسد.دیگر امیدی نیست.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
وقتی‌خبر‌خودکشی‌کارگران‌‌که‌اصلی‌ترین‌نیروی‌تولید‌‌هستند‌بگوش‌میرسد‌معلوم‌میشود‌که‌اوضاع‌خیلی‌خطرناک‌است‌و‌تا‌دیرنشده‌باید‌یه‌کار‌اساسی‌انجام‌داد‌،تادیرنشده...
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
همه‌دنیا‌پیمانکار‌دارد،اشکال‌در‌قانون‌گذاری‌برای‌پیمانکاران‌است‌.هرجور‌میخواهند‌قراردار‌میبندن‌،هرحقوقی‌دوست‌دارن‌میدهند،وهرموقع‌دوست‌‌دارند‌حقوق‌میدهند...
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی ماپار
تعریف عمده پیمانکاران در شرکت نفت ::: یک نفر که با رانت وارد سیستم می شود و بین شرکت اصلی و کارگران واسطه برای پرداخت حقوق می شود و ۷۰٪ درآمد کارگران را دقیقا بالا می کشد !!! و باقی آن را قطره چکانی به کارگران می پردازد!!!! من تو شرکت هستم و می بینم چه خبره
feedback
Iran, Islamic Republic of
اصلا فرقی نمیکنه پیمانکار باشه یا مستقیم قرارداد ببندن هرنوع قراردادی که موقت باشه باعث نا امنی روانی و شغلی و استرس و اجحاف در حق کارگر و کارمند میشه تنها راه چاره عقد قرارداد رسمی و داءمی میباشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
مردک تازه ازخواب بیدارشدی؟ !20 ساله این ناجوانمردانه اعمال جمهوری اسلامی کارکرد دارد درست همان بردگی مدرن است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
بهزاد
سلام. باتوجه به افزایش سرسام آور قیمت ها و گذشت 3ماه ازسال بدون تعیین افزایش حقوق مستمری بگیرهای تامین اجتماعی. چقدرخوب است که تصمیم گیرندگان این اوضاع هم حقوقشان به اندازه سال قبل باشد شاید که زودتر تصمیم قطعی ومعقول گرفتند. باتوجه به تعیین حداقل سطح معیشت 5میلیون انتظار می‌رود از نهادهای نظارتی وتصمیم گیر این حداقل رارعایت کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک کارگر ایثارگر
تنها راه نجات کشور، کارگران و دستگاه ها حذف شرکتهای واسطه پیمانکاری است که معضلات و مشکلات عدیده ای را برای کارگران و دستگاه ها به وجود آورده اند.این کار از اول اشتباه بود و مجریان آن باید جوابگو باشند که سالهاست روزگار کارگران و نهادها را سیاه کردن و پرده از این کار آنها برداشته شود که هدف از ایجاد شرکتهای واسطه چه بوده است.آیا تبعیض، ناعدالتی ،فساد اداری وظلم و بدبخت کردن کارگران هدف بوده ؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
دشمن با نفوذ فوق حرفه ای کارهای زیادی را در کشور انجام داده در تمام عرصه ها .که یکی از انها پیاده کردن ساختار شرکتهای پیمانکاری واسطه در عرصه اداری کشور بود .حتی در قانون اساسی و اصول آن ایرادات و نقص هایی هست که خود شورای نگهبان براین اذعان دارند و صحت این ادعا اینکه اکثر مصوبات خوب مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید نمیشوند و شورای نگهبان میگوید مغایرت دارند با قانون اساسی و اصول آن .سوال اساسی اینجاست که چرا مصوبه خوب باید با قانون اساسی و اصول آن در تضاد باشد؟ آیا وقت اصلاح ساختاری و قانون اساسی فرا نرسیده ؟ چرا مجمع تشخیص در این وضعیت که قانون اساسی به این شکل هست وارد عمل نمیشود؟ و یا وقتی وارد عمل میشود مورد نقد شورای نگهبان قرار میگیرد؟ به نظر من کشور در تار عنکبوت گیر افتاده است
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک ایثارگر
قوه مقننه و تشخیص مصلحت باید به فعالیت شرکتهای واسطه پیمانکاری پایان دهند
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسینی
کسانی که پیمانکاری را ایجاد کردن باید بازخواست بشن
feedback
Iran, Islamic Republic of
زمان خاتمی این مسخره بازی راه افتاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایمان
واقعا باید به کار پیمانکاران نیروی انسانی خاتمه بدن... پیمانکاری که بیشتر شبیه دلال هست و فقط سود از شرکت میگیره و پول میگیره میده به کارگر و یه واسطه هست.. این واسطه ها باید برداشته بشن و خود شرکت مستقیم حقوق کارگرا پرداخت کنن. وقتی کارگاه دائمی هست و همیشگی چه لزومی داره پیمانکار باشه؟ خود شرکت مستقیم نیرو بگیره سود الکی هم به پیمانکار نده امیدواریم هرچه زودتر این کاز صورت بگیره که ما هم از حداقل های امنیت شغلی بهره ببریم
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
چرا ادارات یا شرکت‌های دولتی خودشان قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی قرارداد نمی‌بندند. پیمانکاران یه هزینه اضافه بودجه دولت می‌گیرند... این همه هزینه رو خود ادارات یا شرکت‌های دولتی چرا نگیره
feedback
Netherlands
مجید
اگر واقعا قصد بر کناری دزدها رو دارید باید ریشه این پیمانکاری رو به مجلس ببرید خوشبختانه مجلس یازدهم مجلس ولیت مدار هست شخص زنگنه باید جواب پس بده پیمانکار در ایران یعنی دلالی اخه یکی به این زنگنه بگه این چه پیمانکاری هست طرف میاد از شرکت پول میگیره درصد دلدزدی میکنه بعد میده کارگر یه پولی هم میدن به مدیران رده بالا باید اون مدیر عامل بهره بردار امور قراردادها باید دادگاهی بشن اول از ریشه این کار غلط اما باید پیمانکار که گرفتی نظارت باشه چرا باید یک روز عقب بیفته اگه قرار حقوق عقب بیفته پیمانکار برا چی گرفتن
feedback
Iran, Islamic Republic of
این وزیر وزرا خودشون هرکدوم صدتا شرکت پیمانکاری دارن حالا بیان از حق کارگر دفاع کنن؟ سه ماهه میگن در حقوق بازبینی کنیم، آخرش چیکار کردن؟ به قول خودشون پنج درصد اضافه کردن که میشه دو هزار و ششصد تومن تقریبا از اونور هفتادو پنج هزار تومن کم کردن که میشه روزی دو هزار و پونصد تومن. این سیستم و این دولت نمیخواد کارگر جماعت بی دغدغه کار کنه، ما پنج ماه بیممونو واریز نکردن هرجایی میریم میگن برو از اون یکی نامه بیار. عیدی و سنوات رو ندادن حقوق رو ناقص دادن. آخر سر ما میشیم اغتشاشگر و اونا میشن نیروی انقلابی چون باز اونا میزنن تو سر ما
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا چنین روزی هست؟
دعا میکنم پیمانکار ها حذف بشن
feedback
Iran, Islamic Republic of
بنام
با توجه به جامعه شغلی کشور که هیچگونه زیر ساختی برای حمایت از پرسنل پیمانکاران و حتی خود پیمانکاران با سازمان های دولتی وجود ندارد اجراطرح خصوصی سازی و پیمان سپاری سازمان ها و کارهای دولتی باعث عذاب کارکنان پیمانکاران است .در خیلی از پیمان ها خیانت هوایی شنیده می شود که سوال برانگیز است . در این روش پیمانکارانی که بسیار ضعیف می باشند وارد صحنه می شوند و پس از مدتی غول شده و فقط برای داشتن سرمایه مبلغی(درصدی) که خود سازمان می تواند آن را به کارکنان بدهد به جیب پیمانکاران می رود آن هم بیمانکارانیکه اگر سازمان دولتی نتوانست به هر علت طلبش را واریز کند توان تامین سر مایه پرداخت ۶ماه حقوق پرستاران را ندارد .
feedback
Iran, Islamic Republic of
نعمت الله جمالی
سلام من نیروی ارکان ثالث عملیات حراست مارون هستم حدود 4سال بخاطره دیر پرداخت شدن مزایای کاریم در ناراحت هستم همه جا هن رفتم ولی متاسفانه بخاطره اینک پیمانکاری همه جا اشنا داره به مدت طولانی حق و حقوم دریافت میکنم ایا حق من نیرو که دارم شبانه روز برای حفظ و حراست تاسیسات نفتی زحمت میکشم در اب و هوای بد این ک حقم ضایع بشه ؟ایا من خانواده و مشکلات معیشتی ندارم با حقوق 3500چرا اجازه میدین پیمانکارها اینقدر گردن کلف بشه لعنت خدا بر کسانی ک در مقابل این جنایت سکوت میکنن و بدانند ک هم در این دنیا تقاص پس میدن و هم در اخرت
feedback
Iran, Islamic Republic of
کریم
انشاالله آه کارگران بی صدا نیست و خداوند شنواست
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا باید حقوقی رو که خود دولت میتونه به نیرو پرداخت کنه با احتساب ضریب بالاسری به پیمانکار بدن؟
پیمانهای خدمات و تامین نیرو واقعا جای شبهه دارند...
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
این‌شرایط‌برای‌همه‌کارگران‌وجودداردکارگران‌نه‌‌امنیت‌کاری‌دارند‌نه‌امنیت‌اینده‌نه‌جرات‌حرف‌زدن‌نه‌امنیت‌حقوقی‌درحال‌حاضر‌شرایط‌یک‌کارگر‌از‌شرایط‌یک‌برده‌هم‌بدتر‌شده‌است
feedback
Kuwait
هر کسی منتظر که اینها درست بکنند پس در انتظار بمونید
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارگر بدون امنیت شغلی
با سلام خدمت تمامی مسئولان روشن فکر و عزیز،بنده یک نفر کارگر به عنوان نیروی شرکتی در یکی از پایانه های مرزی کشور عزیزم مشغول به کارم از دست پیمانکار به ستوه امدیم نه حقوق درست حسابی میدن سر وقت هم پرداخت نمیشه هر سه ماه اونم با التماس و خواهش مزایا و لباس هم خبری نیست تقریبآ مثل یک برده با ما رفتار میشه ۱۰نفر نیرو هستیم کوچکترین اعتراض مساوی است با اخراج ما،پیمانکار سالی به اندازه ۳برابر تمامی حقوق ما از این مناقصه سود می بره،آیا دولت محترم وقت ان نرسید قرارداد کارگری به صورت مستقیم با ما گارگران ببندی سود پیمانکار هم برا خودت ببری و ما سر وقت حقوق بخور نمیر بگیریم و حداقل امنیت شغلی داشته باشیم بابا بخدا لیسانس داریم درس خواندیم شدیم کارگر تاسیسات
feedback
Romania
فرشاد
بخدا عین واقعیته این پیمانکاری
من خودم و ۲۰۰ نفر نیروی دیگه در داخل شرکت نفت پارس در تهران مشغول بکار هستیم ک بصورت پیمانکار ۹ سال هست تا ۲ سال سابقه کار ک ماهارو با این سابقه ک من خودم با سابقه ۷ سال قرار دادی نمیکنن اونوقت یک نفر ک پارتی تو ستاد اجرایی فرمان امام داره با اشنا بازی میاد قرار داد میشه با چ حقوق هایی ک من با این سابقه هنوز ب خوابمم نمیتونم ی همچین حقوقی بگیرم .
تو وقت پرداخت مشکل ندارن سر وقت میدن ولی تو جمع حقوق دریافتی راحت ۳ میلیون تا ۵ میلیون اختلاف هست
من خودم تو شرکت جایی دارم کار میکنم ک بنفرات نفت پارس یختی کار تعلق میگیره ولی منی ک پیمانکار هستم میگن پیمانکاری تعلق نمیگیره.حرفم میزنیم میگن بسلامت خوش اومدید نمیتونید کار کنید .پیمار یعنی بدبختی ک حق کارگرو نمیدن
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک کارگر ایثارگر
لعنت به این زندگی لعنت به روزی که پیمانکاری آمد لعنت .شورای نگهبان مقصره قانون اساسی و اصول آن مقصرن .بی شک تاوان این جانها را باید بدهید نابکاران تبهکار
feedback
Iran, Islamic Republic of
ب
با سلام. وقتی یک غیر بومی بی تجربه میشه با فامیل بازی میشه مدیرعامل مناطق نفتخیز ، باید این مسائل پیش بیاد. اکثر کارکنان پیمانکاری اهواز ( خصوصاً مهندسی و ساختمان) از بهمن ماه تا الان یک ریال حقوق نگرفتن و متاسفانه هیچکس هم جوابگو نیست. همه سرشون کردن زیر برف و غافل از اینکه این آسیاب به نوبته.
feedback
Iran, Islamic Republic of
فرهاد
سلام به نظر بنده یا هیچ کسی دم از عدالت نزند.یایک انقلابی دراین غیرانتفاعی ها شرکتهایی که به وسیله رانت ایجادشده اند.ومنشا تمام ناملایمات زندگی مردم هستند.ایجادشود.وآنهارامنحل کرد.دراین عصرباوجود کامپیوتر میتوان یک کشوررااداره کرد.بدون اینکه حقی از کسی ضایع شود .فلان آقا یا خانم چکاره مملکت هست که باید .شب وروز بخوابدوباشندرقاز مردم رابه کاربگیرد. نه خدا این را قبول دارد نه وجدان انسانی .آموزش وپرورش میگوید.نیروهای حق التدریس جذب میشوند.اینها از کدام در ورانت حق التدریس شده اند که الان جب میشوند.خودم فرهنگی بازنشسته فرهنگی هستم و حاضرم تمام این دروغها رابرای وزیر بی خبرازهمه جا توضیح دهم.واسلام
feedback
Iran, Islamic Republic of
کوروش
بنام خدا باعرض سلام وخدا قوت که تا به حالا این دوره از مجلس محترم پیگیر حق وحقوق کارگران زحمت کش وبی بضاعت به جرات بگم نبوده وبنده هم درگذشت سانحه کارگر پیمانکار شرکت نفت خوزستان به شما نماینده خوزستان ونمایندها ی با شرف مجلس ومسعولین تسلیت می گویم به خدا که این اخر بی عدالتی است شده دوره برده داری که مارا به اردوگاه میرند وحق ما را میگیرن یا مثل زورگیر هست که از درامد ناچیز ما سهم می گیرن به قولی پول زور شده کار کردن خر و خوردن یابو اخه این را دین اسلام میگوید چرا بخدا که رسول خدا فرمودند که من دستان پینه بسته کارگر را می بوسم اینقدر به کارگر بها میدادند وحتی او را ستایش می کردند چرا ان کارگر بیچاره (خدماتی) که ببخشید با بیاید توالت وکثافت های سرویس بهداشتی ومحیط وکمک به کارهای اداری از جمله بایگانی ؛ نقل وانتقال اسناد شعبه و کارهای بیرونی رفتن حتی با مشتریان شعبه جهت استعلام و۱۰۰ چیز دیگر نباید استخدام شود وحتی به اسم شرکتی یا پیمانکاری نا محرم شعبه ودر بعضی جاها مورد بی احترامی به(جرم شرکتی ) واقع شود شده اینه نژاد پرستی تو را به خدا بیایید این رویه را عوض کنید که این خود (جهاد و کفر ) است . با تشکر واینکه نم گویند که چند نفر از بچه های خدمات نیز در مبارزه با کرونا ومراقبت همکاران جان خود را از دست دادن 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😤 این کارگر است که به یاری شما دست دراز کرده الان هم اینجا کربلا و عاشورا ست
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
اگر واقعا همچین کاری انجام بشود خیلی خیلی کار خوب و پسندیدای است انشاالله دست دزدان نامرد که حق کارگران را میخورند قطع بشود پیمانکار ما به ما گفته اگه حق شیفت و حق اضافه کاری رو بهتون بدم هر روز اذیتتون میکنم مسئولین شهر هم حمایت نمیکنند( لعنت الله الی قوم الظالمین )
feedback
Iran, Islamic Republic of
Vahid
خدا کنه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
حمید هستم
سلام ماهم مثل شما مشکل دارم ولی نمیدانم چه کسانی باید مشکل مارا باید حل کند ما درشرکت مخابرات مشغول به کار هستیم ولی قرداد ما دوماه یایک ماه این بار سه ماه بستن خدا عمر ما دارد میگذره روز به روز موی سرمان سفید تر میشه ولی امنیت شغلی نداریم ازسال ۸۲ دارم کار میکنم به خدا سپردم اون کسی که با گارکر این کار را کرد هرکس این نوشته را خواند اگر مسئول بود تورا خدا برای ماهم کاری بکنید ماهم زن و بچه دار هستیم در قانون قرداد سه ماه یایک ماه وجود نداره چرا کسی به فکر ماه نیست چرا پیمانکاری راه انداختین خواهشن پیمانکاری را دفن کنید بیاید همه با هم دعا کنیم پیمانکاری تمام بشه ولی بازهم فکر می کنم شایدموقه که دعا میکنیم پیمان خداهم تمام شده دعا قبول نکنه چون از اینها هرچه بکی برمیاد بازهم مگر !
feedback
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید پیمانکاری باشیم واینچنین به ما ظلم شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارگر روز مزد
این ماه هم شد مثل ماه های قبلی اگه تا سربرج حقوق بهمون ندادن منم خودکشی میکنم چون دیگه نمیتونم تحمل کنم وقتی می بینم بچه هام از گرسنگی نان خشک میخورند و هیچ خبری از حقوق و پیمانی شدنمون نیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
نبی
سلام علیکم
حقوق شش ملیونی تا به دست کارگر برسه میشه ۳ ملیون حکایت قالب یخ است تا بدست کارگر برسه آب میشه.......چرا ستاد ها یک نفر نزارند جهت بررسی صورت وضعیت ها......بررسی کنند بعد واریز کنند پیمانکار با خودش ۵ نفر و یک خودرو استیجاری باید حقوق بده شرکت خودش مستقیم واریز کنه...
feedback
Iran, Islamic Republic of
😓
سلام
من فرزند یکی از کارگران شرکت نفت هستم که 20سال هست کارمیکنه ولی هنوز زیرنظر پیمانکاره
سخت ترین شرایط ممکن رو داریم کمترین حقوق رو داریم واقعا شرایط غیرقابل تحملی داریم متاسفانه نه کسی هست ازش کمک بخوایم ونه راهی داریم برای فرار از این وضع
چند بار هم مسئولین قول دادن و با حرف تموم شده و عملی نشده
ناامیدی مطلق ما رو فرا گرفته مشکل اعصاب علاوه بر والدین،مابچه ها رو هم به دردسر انداخته
خداااااااایا تا کی؟
اگر کسی میتونه کمک کنه
من پشت کنکوری هستم در سخت ترین شرایط،در رشته تجربی پرستاری آوردم ولی بخاطر مشکل اقتصادی نتونستم درسته دانشگاه دولتی قبول شدم ولی رفت و آمد و خوابگاه و هزینه کتاب و ......هرچی فکر کردم نمیتونستیم ازپسش بربیایم آیا واقعا انصافه؟یک لحظه فقط یک لحظه مسئولین خودشون رو جای این قشر بدبخت بزارن
خود والدین که از زندگی عقب موندن و هیچ راه و چاره ای پیدا نمیکنن ما بچه ها هم پای همین مشکل ها میسوزیم
لطفا کمک کنید یه فکر اساسی کنید خواااااهشششششششش
0