تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
شرکت نفت خزر از پیشنهادهای پژوهش‌محور شرکت‌های دانش‌بنیان که مرتبط با فعالیت‌ها و چالش‌های ارائه شده این شرکت است، استقبال می‌کند.
شرکت نفت خزر | نفت آنلاین
شرکت نفت خزر | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت نفت خزر، محمدسعید حسین‌زاد، رئیس پژوهش و فناوری این شرکت گفت: با توجه به نیاز روزافزون صنعت نفت به فناوری‌های پیشرفته در زمینه عملیات‌ اکتشافی و بهره‌برداری از منابع نفتی و همچنین لزوم به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته در حوزه اکتشاف آب‌های عمیق کشور، اداره پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در کنار همکاران مدیریت اکتشاف و مدیریت مهندسی و ساختمان برای رفع این نیازها گام برمی‌دارد.

وی افزود: شرکت نفت خزر در گام نخست در زمستان ۹۸ اجرای سه پروژه پژوهشی مورد نیاز بخش‌های مختلف اکتشافی را آغاز کرد و در ادامه مسیر با وجود محدودیت‌ها، نیازهای پژوهشی بخش‌های مختلف شرکت در حال شناسایی و ارائه است. در همین راستا این امور نسبت به تهیه فهرست پژوهش‌های مورد نیاز در دو بخش دانشجویی و کاربردی اقدام کرده و در حال به‌روزرسانی آنهاست.

به گفته حسین‌زاد، همچنین برای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان رشته‌های فنی مرتبط با فعالیت‌های شرکت نفت خزر فهرست نیازهای پژوهشی - دانشجویی این شرکت افزون بر درج در سایت اینترنتی شرکت نفت خزر به معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور نیز ارسال شده است که پس از بررسی و تائید کمیته‌های تخصصی پژوهش و فناوری در شورای پژوهش شرکت نفت خزر مطرح و پس از تأیید برای حمایت از این پایان‌نامه‌ها اقدام خواهد شد.

وی با تأکید بر استقبال این شرکت از پیشنهادهای پژوهشی محققان و پژوهشگران اظهار کرد: هم‌اکنون فهرست پروژه‌های پژوهشی کاربردی نیز در حال تهیه و به‌روزرسانی است و به‌زودی در قالب سبد پژوهشی برنامه پنج ساله هفتم ارائه خواهد شد. بعد از دریافت پیشنهاد پروژه‌های کاربردی، بررسی‌های اولیه و فنی در شورای پژوهشی شرکت نفت خزر انجام می‌شود و پس از تأیید نهایی در فهرست پیشنهادی سبد پژوهشی شرکت نفت خزر برای ارائه به مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران قرار می‌گیرد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر درباره پژوهش‌های دانش‌بنیان گفت: با همکاری مدیریت فناوری در معاونت پژوهش و نوآوری وزارت نفت فهرست چالش‌ها و نیازهایی که از این طریق برطرف می‌شوند تهیه می‌شود و افزون بر اعلان عمومی در سایت شرکت نفت خزر، در نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری وزارت نفت و همچنین رویداد پترولیوم تیک‌آف و شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است و اکنون در حال پیگیری تفاهم‌نامه‌های امضاشده با برخی شرکت‌کنندگان در همایش‌های مذکور و تهیه پیشنهادهای پژوهشی مؤثر هستیم.

حسین‌زاد گفت: شرکت نفت خزر از پیشنهادهای پژوهش‌محور شرکت‌های دانش‌بنیان که مرتبط با فعالیت‌ها و چالش‌های ارائه شده این شرکت است، استقبال می‌کند.
https://naftonline.ir/news/21149/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0