تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده‌ای با رایزنی پرونده‌اش را به وزارت نفت منتقل می‌کند اما حقوقی که در دستگاه قبلی می‌گرفت ۵ میلیون بوده ولی زمانی که استخدام وزرت نفت شده، حقوقش به ۱۵ میلیون افزایش‌یافته است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی | نفت آنلاین
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین سید حسین نقوی حسینی، نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت نمایندگان اسبق استفاده کرد، اظهار داشت: قطعاً تجربه نمایندگان می‌تواند باعث پیشرفت کار کشور شود و نمایندگان پس از پایان دوره خود، به چند گروه تقسیم می‌شوند؛ دسته اول کارمندان دستگاه‌های دولتی بودند که در انتخابات مجلس نامزد شدند و رای آوردند.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان، سابقه مدیریت دارند و قبل از نمایندگی‌َشان فعالیت‌هایی در حوزه‌ی مدیریت داشتند؛ به‌عنوان مثال فردی معاون وزیر یا استاندار بوده است و بعد از پایان نمایندگی خود به دستگاهی که قبل از ورود به مجلس در آن فعالیت می‌کرد، بازمی‌گردد و این نمایندگان از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گروهی از نمایندگان از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند، بیان داشت: متأسفانه ناظر بر آن هستیم که فردی نماینده شده و در هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی حضور نداشته است ولی چون به مجلس راه پیداکرده، بدون آزمون و به‌راحتی استخدام دستگاه‌ها می‌شود.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: قطعاً جایگاه نمایندگی برای او یک امتیاز است ولی این دلیل نمی‌شود که از این امتیاز سوءاستفاده کند.

وی افزود: مثلاً فردی کارمند آموزش‌وپرورش بوده و در طول نمایندگی در مجلس پرونده‌اش را به وزارت امور خارجه منتقل کرده است و بعد‌ها کارمند وزارت امور خارجه می‌شود وبه عنوان سفیر در آن دستگاه کار می‌کند؛ این درحالی است که وی در آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک معلم فعالیت می‌کرد و این نمونه بارز رایزنی و استفاده غلط از امتیازی نمایندگی است.

نقوی حسینی با بیان اینکه نمایندگان باید شرایط خاصی را داشته باشند، گفت: اگر نماینده‌ای مدرک دکترا و عضو هیئت‌علمی دانشگاه باشد و بعد از نمایندگی به دستگاهی که در آنجا مشغول فعالیت بوده برگردد این امر طبیعی است.

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: نماینده‌ای با رایزنی پرونده‌اش را به وزارت نفت منتقل می‌کند اما حقوقی که در دستگاه قبلی می‌گرفت ۵ میلیون بوده ولی زمانی که استخدام وزارت نفت شده، حقوقش به ۱۵ میلیون افزایش‌یافته است.
https://naftonline.ir/news/21137/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
Samad
نمونه بارزش برومندی از پایین ترین رده وزارت کشاورزی اومده وزارت نفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
اکبر ابوالحسنی
وقتی وزیری بخواهد عزل نشود مجبور است نمایندگان را استخدام کند واقعا متاسفم واسه کشورش که وزیرش بخاطر استیضاح نشود دست به همچین کاری بزنه والا ما عمرمان را و جوانی مان را در نفت گذراندیم اما هیچگونه بیشرفت نداشتیم بخاطر همین دلیل نماینده میاد با بهترین سمت و جای ما را می‌گیرد بدون هیچ دردسری
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارگر
سلام
اصلا چرا یه شرکت نفتی استخدام رسمی باید ۱۵ میلیون حقوق بگیره. چرا این همه تفاوت ؟
feedback
United States
هر کی به فکر جیب خودشه مردم کیلو چندن
تازه ترين نظرات
0